Baby voelen bewegen maar niet schoppen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Manoes, Oct 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manoes

Manoes Actief lid

Jul 16, 2015
    339
    0
    16
    Hallo,
    Ik heb even een vraag. Ik voel de baby s' avonds het meest bewegen. Dan voel ik schopjes en dat hij beweegt. Nu heb ik vanavond nog geen schopjes of tikjes gevoeld, maar wel beweging gevoeld in de zin dat ik mn buik zag bewegen omdat hij aan het draaien/zwemmen/... was, maar niet schoppen. Telt dit dan ook als voldoende leven voelen of horen schopjes daar ook echt bij?

2. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

Mar 22, 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle beweging buiten de hik om telt als beweging. Hier wordt er weinig geschopt, bijna nooit zelfs, maar wel veel gedraaid en geschoven

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Lijkt me wel, vandaag ook een hoop gedraai en geschuif hier, nog geen schopjes. Hangt we ook net van af hoe de baby ligt.

4. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan prima dat je geen schopje voelt hoor. Het kan zijn dat je baby zo ligt, dat je het draaien wel voelt, maar het schoppen niet.
    Zolang je het maar voelt beweging is het oke.

5. Manoes

Manoes Actief lid

Jul 16, 2015
    339
    0
    16
    Ok, dat is fijn om te weten dat dat ook als beweging telt.
    Verder probeer ik ook wel eens contact te maken door bijv mijn hand op mijn buik te leggen, maar dan stopt hij ineens met bewegen. Als ik dan mn hand er weer af haal dan beweegt hij even later wel weer. Net alsof hij niet reageert als ik contact met hem zoek. Is dit ook normaal en hebben meerdere dit? Of komt dit pas na nog een aantal weken als de baby nog weer wat groter is?

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Bij mij juistals ik mijn hand boven mijn navel leg en een beetje druk gegarandeerd een beweging. Of ik ga mijn bm af om te voelen waar de baby ligt en druk dan licht , ik ga niet bewegen alleen vingertoppen met lichte druk, gaat de kleine ook altijd heerlijk schuiven. Ben nu 27 weken, maar volgens mij is het voor iedereen anders.
    Edit: als ik dan rustig ga ademen en bewust in en en uitadem naar buik versterkt dat.

7. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Maak je geen zorgen! Mijn kleine meid doet exact hetzelfde als haar papa zijn hand op mijn buik legt. Je moet niet vergeten dat een warme hand als troost/rust zorgt.
    Ga een beetje ermee spelen, duwen etc. Dan zul je zien dat je kindje wel erop gaat reageren met een beweging.

Ps: oh en een beweging is zoals al gezegd alles behalve de hik.

Share This Page