Nou ik ben geweest en de uitkomst is heftig voor mij. Ik mag zeker kolven, maar wordt over geplaatst naar een ander filiaal. De 2 vervangers (mijn vaste collega nam ontslag een maand voor ik met verlof ging) bevallen heel goed, dat er daar voor mij geen plek meer is. Mede door het kolven, dat snap ik. Dan moet je op een filiaal zijn waar meer mensen werken, dat is nog logisch. Maar dit betekent ook dat mijn vaste dagen ineens niet meer zeker zijn. En ik heb op die 2 dagen oppas. En mijn dochter gaat vanaf di voor 't eerst naar PSZ, die dagen heb ik aangepast op mijn werkdagen.. voor mijn verlof is gezegd dat ik die dagen zeer ws gewoon hield...En was er zeker geen sprake van verkassen naar een ander filiaal... Ik heb gevraagd of,als ik de bv zou afbouwen zodat ik overdag er niks meer mee te maken heb, wel kon blijven. Maar dat was geen optie... Ze speelden al maanden met het idee de boel om te gooien. Ik vind het zeer heftig. Ben nu thuis en in onzekerheid. Ik werk normaal ma en vrij en heb dan oppas. Mijn dochter vanaf volg week op di en do naar PSZ. Als ik dan ineens op zulke dagen moet werken, heb ik wel een probleem... Ik hoop maar dat hij zijn woord waar maakt en probeert mijn wensen wbt dagen in te willigen. Maar hij wees mij er ook op dat in mijn contract staat dat ik inzetbaar moet zijn op alle dagen in alle filialen. Er zit één filiaal heel ver weg (bedrijf zit ook verder weg en heeft ons filiaal erbij over genomen) en als ik daar heen moet kan het bijna niet uit (krijg geen reiskosten) maar dan moet ik ook belachelijk vroeg weg. Ze gaan heel wat puzzelen met personeel verschuiven (niet alleen hierdoor maar nu wel aanleiding om door te zetten) en ik hoor halverwege volgende week waar ik terecht kom en hoe of wat. Raar dat hij mij liet komen vandaag. Ik ben er nu heel onzeker weg gekomen en weet totaal niet wat ik moet verwachten. Hij had beter kunnen sturen: 'je hoeft je over kolven geen zorgen te maken, dat komt goed, en hoe of wat dat hoor je volgende week'. Een uur daar voor niks gezeten (niet eens wat te drinken aangeboden gekregen). Komen maandag ook nog zijn vrouw en een leidinggevende op kraamvisite. Ik vind het erg ongemakkelijk. Ik had veel zin om weer aan het werk te gaan maar nu ik niet weet waar ik aan toe ben en straks miss ook nog in de problemen kom met oppas...weet ik het niet zo goed meer....
Heel vervelend voor je allemaal en ik vind het eigenlijk ook niet eerlijk. Lijkt wel alsof ze je het onmogelijk willen maken om daar te blijven werken. Hoe gaat het nu?
Uhm... volgens mij heb je wel recht op reiskosten wanneer jij door het bedrijf wordt overgeplaatst hoor. Laat je ajb eerst eens goed voorlichten door bijv een vakbond of het juridisch loket!
Poeh wat een rare afloop zeg! Dat had je totaal niet verwacht denk ik! Niet eerlijk dat ze daar nu zo op het laatste moment mee aankomen, voor je verlof is min of meer beloofd dat je je dagen gewoon houd. Dus jij gaat daar alles omheen voor regelen en wordt het ineens anders! T Gaat er daar maar erg zakelijk aan toe zeg! k Zou als ik jou was een andere baan gaan zoeken! Maar ook zeker eens advies vragen idd aan vakbond, want recht op reiskosten heb je volgens mij al gauw hoor! Je niet zomaar af laten schepen! Andere kant: als je straks dus weer werkt, kun je wel kolven en bv blijven geven!