brandweer vind straat niet :S

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Nu net komt de brandweer hier aangereden. Een snelle blik op p2000 leert mij dat 1 straat verder een buitenbrand is. Ik hoor de brandweer dichterbij komen en tot mijn verbazing rijd hij mijn straat in -waardoor de straat waar ze moeten zijn niet bereikbaar is - en daarna totaal de verkeerde kant uit ;) Niet raar dat ze dan niet snel genoeg bij een brand kunnen zijn! Ik hoor ze nog steeds rijden, maar toch wel erg in de verte...

Bah, ik vind dat geluid van de brandweer sowieso al zenuwslopend. In onze familie hangt daar een drama aan vast en ik weet gewoon dat mijn zus die hier ook een stukje verderop woont ook weer in alle staten door haar huis loopt nu. Wij zijn namelijk in 1989 een zus, 3 neefjes en een nichtje kwijtgeraakt door een woningbrand. En zodra wij dat geluid horen van een brandweer dan borrelt de angst gewoon weer omhoog. Dan zou je denken dat het na al die jaren weg zou zakken, maar dat gebeurt niet. Dat komt gewoon omdat wij weten wat het is om zo n gezin uit je leven weggerukt te zien worden door zoiets verschrikkelijks als brand.

Dus voor de dames die het nog niet hebben, asjeblieft schaf brandmelders aan en vergroot zo je kansen, want echt, we zijn zo kwetsbaar!

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    En alweerrrr brandweer. Er lopen hier een stelletje idioten rond die tuinen in de fik zijn aan het zetten.

3. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    jeetje lekker slim van die brandweer dan en die gasten die dat flikken sporen ook niet helemaal

4. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Heeft de brandweer geen Tom-Tom? :)

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat slecht zeg dat ze de verkeerde straat pakken...
    En wat een nare ervaring voor jullie zeg! Kan me heel goed voorstellen dat het geluid van de brandweer jullie zoveel doet.
    Hier alle melders, dekens, blusser op orde gelukkig..idd heel belangrijk!

6. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg wat jullie meegemaakt hebben.Zo vreselijk... ik krijg al rillingen als ik er nog maar aan denk. Ik kan goed geloven dat het geluid van de brandweer jou ongemakkelijk maakt. :(

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Na mijn bevalling, in mijn kraamweek, moest ik ook met de ambulance naar het ziekenhuis - geen acuut, levensbedreigend iets gelukkig, maar ook hier stond de ambulance verkeerd.
    De huisarts is met zn motor een heel stuk door een grasveld (knollenveld!) gereden en heeft de ambulance de goede kant op gestuurd.

Wij wonen in een nieuwbouwwijk en Tom Tom s zijn helaas niet altijd up to date en als je soms dan nog met weg afsluitingen zit -die niet op je kaart staan, heb je wel een probleem....

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Het zijn mensen die net als ons wel eens weg kwijt zijn.. Heel vervelend..

Maar als het zo goed weet waarom heb je niet even uit het raam gezegt hoe en de wat ;)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Helaas is een tom tom niet alles! Zeer frustrerend voor hulpverleners dat ze niet in een keer de goede weg hebben vaak gaat het om leven of dood...

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Het probleem is dat een tom-tom het soms ook niet goed aangeeft en de nieuwe wijken staan er al helemaal niet op.
    Ook ik werk 's nachts met tom-tom op oproep maar helaas is dat niet een garantie dat je bij het goede adres aankomt.
    Ik vraag me ook wel af waarom je niet hebt geholpen, waarschijnlijk waren zowel de brandweer als 'slachtoffers' je erg dankbaar geweest!

11. Jel

Jel Niet meer actief

Raar hoor dat ze de weg niet wisten. Je zou toch denken dat hulptroepen dat toch op hun duimpje moeten kennen. Moeten brandweermannen geen straten uit hun hoofd leren, buiten dat ze een Tom Tom hebben?

En wat vreselijk wat je hebt meegemaakt vroeger. Kan me helemaal voorstellen dat je die beelden direct weer in je hoofd krijgt bij het horen van een brandweer. Sterkte!

12. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij wonen al ruim 2 jaar (!!) in een nieuwbouw straat en de tomtom en alle maps online kennen onze straat nog steeds niet..dus ik verbaas me nergens meer over wat dat betreft.

De brandweer daarentegen hebben we wel een paar keer in de straat gehad om putten te testen en te oefenen dus die weten de weg wel denk ik. Al hoop ik het nooit zo mee te maken als TS want dat lijkt me vreselijk

En dat stelletje wat brand sticht zullen we het maar helemaal niet over hebben.:x

13. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Mijn man is brandweerman en ook chauffeur. Ik begrijp je reactie wel, maar er kunnen zoveel factoren zijn, waardoor ze anders rijden. Onduidelijke melding, afsluitingen, tweede melding, etc....

Dus je kunt niet zomaar oordelen. Brandweerlieden zijn ook mensen. Vind het ook altijd jammer als mensen roepen dat het zo lang duurt voor ze komen. Ik spreek uit ervaring, ze zijn zo ongelooflijk snel. Zeker wanneeer het bijvoorbeeld om een woningbrand of ongeval met beknelling gaat. (Of duikongeval= auto te water) en ook hun hebben vaak opvang nodig na een heftige uitruk. Ik heb echt diep respect gekregen voor ze. Ze rijden dus echt niet zomaat verkeerd.

En zelfs buiten diensy, staat mijn man altijd klaar om te helpen. Laatst was er een jongetje gevallen met zijn skeelers. Mijn man is omgekeerd en heeft 1e hulp verleend. Ik weet zeker dat de andere mannen ook zo zijn. Ze maken veel heftige dingen mee.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn broer zit bij de brandweer en nee, dat hoeven ze niet. Sowieso is het niet te doen alle straatjes uit je hoofd te leren en moeten ze vaak bijspringen voor buurtgemeentes bij een grote brand maar ook als de wagens bezet zijn kunnen ze opgeroepen worden voor een klein buitenbrandje in een buurtgemeente.
    Buiten dat veranderen in elke stad of dorp de wegen. Er komt nieuwbouw bij, wegen worden eenrichtingsverkeer enz. Dus het is niet te doen dat bij te houden.

15. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    Nou dat brandweer snel is met een woningbrand dat is niet bepaald de waarheid spreek uitervaring

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    bij ons waren ze in 8 minuten ter plaatse...en ze moesten ook nog uit de stad komen. (6km)

wat erg dat er mensen snachts dingen in brand steken...levensgevaarlijk! Ik krijg het ook koud als ik de brandweer hoor...ons huis is afgebrand een aantal jaren terug.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Tsja, het is altijd makkelijk om af te geven op mensen die hun leven riskeren om anderen te helpen. Dat vind ik echt jammer! Als ik de verhalen van mijn broer hoor maken ze heftige dingen mee en lange tijd bestaat hun werk niet meer uit alleen "brandje" blussen.

Hoe zij hun werk doen is van een hoop dingen afhankelijk en helaas hebben ze daar niet altijd invloed op. (mijn broer is bijv. bij het reanimeren van een motorrijder op de snelweg in elkaar geslagen door passerende jongeren)

Ik denk overigens dat iedereen wel een "fouten" maakt in zijn werk maar laten we het er maar op houden dat ze echt niet expres te laat komen.
    Brandweermensen zijn heel sociaal, anders doe je dat werk niet. Neem maar van mij aan dat ze als ze midden in de nacht opgepiept worden eerst niet op hun gemak een bakkie koffie gaan zetten....

18. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    #18 mveenzoon, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
    Laten we het erop houden dat wij tegen over de brandweerkazerne wonen;) maar ze zijn voor ons opgeroepen aan de andere kant van de stad bij de andere kazerne;) daar door waren ze hier pas ruim 12 a 15 min onderweg en als je in een flat woont helemaal bovenaan je hebt ook mensen naast je en alles ik heb 3x moeten bellen 2x me adres moeten doorgeven en zelfs voor mij is er gebeld door omstanders aangezien ik in bed lag en wakker werd met onze huis in de fik

En je leest nergens ik het af geef om die mensen in mijn familie werkt er ook 1 bij de brandweer;)

Geef alleen de mening dat ik het te lang vindt duren en die recht om een mening te geven heb ik;)

19. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Voor degene die niet snappen dat ik ze niet geholpen heb.....ik zie mezelf dus niet midden in de nacht achter een brandweerwagen aan rennen :S bovendien heb ik hier een kind van 3 in bed liggen die ik ook niet zomaar achterlaat.

Daarnaast bestaat deze wijk al ontzettend lang...ik snap dat brandweerlieden ook mensen zijn, maar ik vind dat als er een melding wordt gedaan en ze hebben een bepaalde tijd dat ze er moeten komen, dat ze er dan ook moeten zijn. Als je huis in de hens staat en ze rijden verkeerd ben je dan ook nog zo schappelijk om te zeggen: Ach joh, je bent ook maar gewoon een mens, wat maakt mij het uit dat je de halve wijk doorrijdt en er nu pas bent, ik was toch al van plan om te verhuizen..... Dan verwacht je ook gewoon dat ze weten waar ze moeten zijn...de straat waar ze afgelopen nacht moesten zijn was een zijstraat van de hoofdweg hier, waar ze doodleuk langsgereden zijn om vervolgens hier door de straat te rijden..als het nou een achterafsteegje was geweest oke, maar niet dit.

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Bel even naar de brandweer misschien kunnen ze je uitleg geven waarom ze verkeerd reden....
    Het is zo makkelijk om commentaar te geven op mensen.... Denk je dat hun er blij van worden dat ze ''te laat'' ergens zijn ze gaan niet voor de grap een rondje extra rijden hoor ;)

Deel Deze Pagina