we hebben vorige week ons huis verkocht en afgelopen vrijdag een bod op een huis in de buurt gedaan. ze vroegen 299000 en er moet nog het eea aan gebeuren, denk aan muren stucen, nieuwe benedenvloer. boven alle muren en plafonds. beneden nieuw plafond. we hebben een bod gedaan van 265000 en we hebben nu een tegenbod van 289000. was is nu slim.... een definitief eindbod plaatsen van bv 280.000 of een tegenbod van 275000... als we dat eerste doen hebben we kans dat ze het laten gaan. en bij het tweede gaan ze natuurlijk weer een tegenbod doen.. de aanvaardingstijd van hun ligt later als wat wij willen, dus we zouden 1 maand dakloos zijn... lang leve de schoonouders... maar ik vind het echt super spannend!!
Spannend! Ik zou 275 bieden en dan laten hun waarschijnlijk wel weten wat hun uiterste prijs is, kun je altijd nog akkoord gaan.
Toen wij een koophuis zochten(kwamen uit een huurhuis), hebben we denk ik wel 20 huizen bezocht en uiteindelijk een bod gedaan op een huis (onderhandelingen stukgelopen op 3000 euro). Ik (totaaaal groen op dat gebied) dacht: ach zo tegen elkaar opbieden, dat doe je in een dagje en dan heb je wel je prijs. Uiteindelijk ook een huis gevonden waar veel aan moest gebeuren maar OH wat ben ik blij met dit huis! Ik weet hoe vreselijk spannend de onderhandelingen zijn en hoe groot teleurstelling soms kan zijn. Hopelijk gaat het zoals je wil, dat voelt zo geweldig! Succes en (als het doorgaat) veel klusplezier
In deze tijd van crisis zou ik echt een risico durven nemen. Dus een eindbod van 275 ipv 280. Je kunt nu profiteren van de ingekakte huizenmark, dus doe dat ook. Het is een kwestie van durven en even het gevoel van 'ik wil dit huis hebben' aan de kant zetten!! Succes hoor!!!
ja erg he, je bent er gewoon emotioneel bij betrokken en bang dat je het misloopt. ok er zitten ook wel nadelen aan het huis en ook aan de aanvaardingstijd maar goed. 275 als eindbod... we kunnen het proberen. zullen ze wel melken over het feit dat het huis al scherp geprijst is blabla, eigenlijk moeten we onze poot stijf houden morgenvroeg gaan we nog bij een ander huis kijken en als dat niks is dan bieden we iets terug op die ander. zal wel weinig slapen vannacht denk ik zo.
Spannend Senna, en super dat jullie huis verkocht is! Ik zal ook voor 275 gaan en als ze weer met een tegenbod komen kun je er mooi tussenin gaan zitten Altijd proberen.........
ja wij hebben ons huis in 1 week verkocht stond nog niet eens online of hij was al weg, daar hadden we echt geluk mee. als we nu 275 als eindbod doen en hun wijzen het af dan ben je eigenlijk klaar met de onderhandelingen. zou het dan raar zijn om als we niks anders leuks kunnen vinden om dan na 2 weken ofzo alsnog 280 te bieden?
Nee hoor vind ik niet raar. Je kunt het altijd proberen... Weet niet waagt wie niet wint! Wat voor soort huis hadden jullie ? Dat ie zo snel verkocht ?
Ik geloof nooit dat ze het daarop zouden laten lopen hoor. Ze zullen vast weer een tegenbod doen, of misschien wel een eindbod. Dan is het aan jullie om ja of nee te zeggen. Wij staan zelf inmiddels ruim 2 jaar te koop. We zijn stapsgewijs gezakt van 250.000 naar 199.000 en kregen laatst een véél te laag bod. Daar zijn we niet eens op in gegaan. Maar als er nu eens iemand komt en die begint eens bij 175.000, dan gaan wij ook de onderhandeling in hoor en laten het dan niet op 5000 euro afketsen.