Spannend boek gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Astrid0482, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een van mijn favoriete boeken is nog altijd "De Shee" van Joe Donnelly. Zeker een aanrader als je van spannende boeken houdt!

Diep in de oeroude grafheuvel beweegt er iets - ademt - ontwaakt... Vlak voor zijn ogen, op nog geen meter afstand, zoeken monsterlijke klauwen hun weg. Een zwarte, puntige tong, bedekt met puisten, schiet naar voren...

In Kilgallan, een rustig vredig dorpje aan de Ierse westkust, kunnen de kinderen rustig buiten spelen. Tot een groepje archeologen een mysterieuze Keltische grafheuvel ontdekken. Zodra de opgravingen beginnen, lijken de dorpsbewoners een voor een bezeten te raken: bezeten door de zwarte kracht van het kwaad, die hen opzweept tot gruwelijke lustmoorden. Journaliste Liz Cannon en fotograaf Sean McCullain proberen achter de oorzaak van de vele ijzingwekkende dorpstragedies te komen. Zouden de nachtmerries van Sean er iets mee te maken hebben?

Verder ben ik een Stephen King fan en Dean Koontz heeft ook goeie boeken, waaronder "De Nachtmerrie".

'Als je dit briefje niet naar de politie brengt en die erbij betrekt, dood ik een lieftallige blonde onderwijzeres. Als je dit briefje wél naar de politie brengt, dood ik in plaats daarvan een oude dame die veel aan liefdadigheid doet. Je hebt vier uur om te beslissen. De keuze is aan jou.'
    Dat was de eerste boodschap voor de vriendelijke, hardwerkende dertiger Billy Wiles. Het lijkt een zieke grap en zijn vriend bij de politie, Lanny Olson, ziet het ook zo. Totdat vlak erna een onderwijzeres bruut vermoord wordt.
    Het is Billy's fout: hij heeft de politie erbuiten gehouden. En daarom is er weer een briefje, weer een deadline, weer een ultimatum... en worden er weer twee levens bedreigd.
    Plotseling is Billy's doodnormale, onschuldige leven een accelererende nachtmerrie. Want de briefjes komen steeds sneller, er is telkens minder tijd om te beslissen en de duivelse moordenaar wordt steeds brutaler en wreder. Totdat Billy totaal geïsoleerd is, in het besef dat alleen hij beslist over het lot van onschuldige slachtoffers. Totdat de strijd tussen goed en kwaad intens persoonlijk is en hij doodsbang is voor de woorden: 'De keuze is aan jou...'

En ja, de Twilight boeken zijn ook heerlijk om weg te lezen op vakantie ;)

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Dat zijn zeer goede boeken!
    Heb ik allemaal in 1 adem uitgelezen.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wow...dat klinkt erg spannend! Staat genoteerd ;)

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Dean Koontz is inderdaad ook erg leuk! Spannend met een tikkeltje bovennatuurlijk maar wel op een realistische manier. Die boeken verslind ik gewoon zo spannend vind ik ze!

5. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    "bedreigd" en "verdwenen" van ward tanneberg
    "deadline", "het territorium" en "bedrog" van randy alcorn
    De trilogie van Jerry jenkins, met als tweede deel "onder vuur" (weet de andere twee titels even niet)
    Inderdaad karin slaughter: beginnen bij "nachtschade", "zoenoffer" "een lichte koude huivering", en zo verder ;) zijn er totaal al een stuk of 9
    Patricia cornwell of cornwall, over kay scarpetta (zijn ook al 14 delen van)
    boeken van dean koontz zijn ook gaaf
    Oja, en de 50/50 moorden --> er worden stellen ontvoerd, die dan zelf moeten beslissen binnen een bepaalde tijd wie er mag blijven leven, anders worden ze allebei vermoord... Heb zelf nog nooit het lef gehad om deze te lezen

6. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Tess Gerritsen (Maura Isles-reeks) en Karin Slaughter zijn absolute aanraders! Chelsea Cain ook.

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Steve Mosby (50/50 moorden) vind ik dan weer erg saai, absoluut een mindere schrijver in mijn ogen, geen spanning.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Alle boeken van Saskia Noort, geweldige schrijfster!

Nieuwe Buren
    De Eetclub
    De Verbouwing
    Terug naar de kust (is onlangs ook verfilmd)

Boeken die je in een ruk uit wilt lezen!!

9. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Omnibus van CSI leest ook lekker weg.
    3 verhalen voor 4 euro.

Tess Gerritsen en Karin Slaughter zijn ook aanraders.

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik ben niet zo vn de boeken..maar verboden liefde heb ik gelezen was echt super!

en heel oudbollig:D het achterhuis

ik hou vn verhalen die waar gebeurd zijn..

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ Amanthis
    Ik heb Chelsea Cain idd ook in 1 x uitgelezen.. kon ze niet wegleggen.. en Steve Mosby met de 50/50 moorden.. agh..k vond ze wel gaan.. heb toch ook deel 2 gekocht:)

12. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Sluit ik me helemaal bij aan! :D Heerlijke boeken!

13. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Nachtschade (Karin Slaughter)
    De verborgen Glimlach (Nicci French)
    Terug naar de kust (Saskia Noort)
    Close up (Esther Verhoeve)
    Het meer van de meisjes (weet de schrijfster even niet)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Alle boeken van James Patterson :)

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    De boeken van Lincoln & Child met detective Pendergast (veels te leuk!) en de boeken van James Rollins.

Die van Lincoln & Child gaan over paranormale dingen in New York (oude skeletten in een gruwelkelder bij central park of een dino-achtig monster in de kelders van het natural history museum). Niet geschikt voor kindjes!

De boeken van James Rollins hebben een beetje een Dan Brownachtig karakter, maar gaan steeds over dreigende (ware) wereldrampen en de mensen die proberen zo'n ramp te voorkomen (bijv. dat het eten opraakt door een terreurgroep, of dat het water ven een meer vol nucleair afval in de arctische oceaan terecht komt). Volgens mij is hij ook van Indiana Jones.

16. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Al een paar keer gemeld hier, de milleniumtrilogie. Ik heb hem nog niet gelezen omdat ik hem wil bewaren als ik straks een paar daagjes naar het ziekenhuis moet maar had er al wel veel goeie recensies over gehoord. Ook op de achterkant staat een recentie dat als je hem uit heb je zou willen dat er nog meer pagina's zouden zijn. Die recensie was voor mij datgene wat me overhaalde het boek te kopen.

Heb hem van de week gehaald bij AH, Het eerste deel was nu in de aanbieding voor 10 euro, lijkt me geen geld voor een pil van bijna 600 bladzijden.

17. fafje

fafje Niet meer actief

De bewoonde wereld bijv..

En boeken van Tess Gerritsen... oa Verdwijn

18. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik ben ook verslaafd aan tess gerritsen maar een tip.
    Je moet ze wel in de goede volgorde lezen.
    Volgens mij begint het bij 'de chirurg'
    en dan krijg je : De leerling.
    Ik weet niet precies de volgorde maar heb ze allemaal gelezen en helaas niet in de goede volgorde:(
    Ik heb gelezen bovenstaande boeken en je hebt nog.
    zustermoord
    verdwijn
    het aandenken
    de zondares
    koud bloed
    En een dubbelboek diagnose besmet/??
    Mischien ben ik nog titels vergeten maar ze is echt een aanrader

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Het meer van de meisjes is inderdaad een ontzettend spannend boek, is van Carol Goodman.
    De verborgen geschiedenis van Donna Tart is ook zo'n pageturner.

Nu ben ik bezig in deel 2 van de millenium trilogie.

De boeken van Karin Slaughtet vind ik ook super, maar Kay Scarpetta vind ik dan weer weinig aan.

20. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Je moet zeker eerst De Chirurg lezen en dan De Leerling. Dat is bij deze boeken wel belangrijk.

Deel Deze Pagina