Spannend boek voor kinderen gezocht!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miss T, 30 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krtek

Krtek Niet meer actief

Die heb ik besteld, nu maar 5 euro bij bol.com. Is ook een genre wat ik zelf interessant vind, dus gelezen wordt hij toch wel:thumup:

Miss T vindt dit leuk.
  2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat heeft ze tot nu toe gelezen? Je hebt verschillende 'spannende' reeksen voor de leeftijd 10-12jr.

Mijn zoon zit ook in groep 7 en leest alles wat los en vast zit. Hij leent nu de boeken voor de 'young adults' bij de bieb, ik let een beetje op de inhoud. Maar dit soort boeken las ik ook op mijn tiende.
    Op dit moment leest ie Divergent.

Miss T vindt dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mwa, we hebben ze ook gelezen, ze zijn niet spannender dan een gemiddeld Harry Potter boek. En die gingen hier de hele klas rond in groep 5.

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
  5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Nevermoor ook naar gekeken? Heeft ook een tweede deel.

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Misschien ook een tip; ik ben nu Stormwachter van Catherine Doyle aan het lezen. Young adult, fantasy maar ook spannend en leest erg makkelijk weg.

7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 12,5 leest dit genre ook graag!
    Die gaat overigens volgende week stephan king lezen, want ze wil graag de films zien. (nadat ze Carrie gezien had en toch eerst de boeken wil lezen).
    Ook oorlogsboeken vind ze erg leuk, (zoals haar naam is sarah) helaas doet fantasie haar echt niets meer, ze vindt het gewoon niet leuk. (ze is ook vreselijk nuchter)

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Veel tips weer. Dank jullie wel! Ik ga samen met haar uitzoeken wat haar aanspreekt en geschikt is.

@amdaa Zeer divers. De afgelopen jaren koos ze: De Waanzinnige boomhut. Dagboek van een muts, Leven van een loser, Engelse luisterboeken, Ronja de Roversdochter, de laatste delen van Thea Stilton (Heksen van Fantasia), informatieve boeken (geschiedenis, dieren, menselijk lichaam, historische gebeurtenissen), Julius Zebra, Heksenhussel en de rest van de serie, Snuf de hond.
    Ik vergeet er vast heel veel, want er gaat hier geen dag voorbij zonder dat ze leest. Ze leest ook tijdschriften (Tina, Meiden, Donald Duck, Penny, Dierenvilla, Stella), stripboeken (Suske en Wiske, Garfield, Asterix en Obelix, Donald Duck), moppenboeken en de krant (Kidsweek).

Gisteren zei ze dat ze meer over de Romeinen wil weten. Ik denk dat ik haar over de Romeinse goden ga laten lezen. Ik heb in mijn boekenkast ook nog een leuke waaier liggen over diverse goden.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nederlands. :D Het probleem is dat leerlingen in vwo/gym 3 geen boeken mogen lezen van buitenlandse auteurs. Die discussie heb ik afgelopen paar jaar veelvuldig gevoerd met mijn oud-collega's. Misschien kan ze eens kijken op lezenvoordelijst. Daar kun je het niveau, leeftijd en interesse aangeven.

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dit zou echt een no-go zijn voor mijn dochter. Zij verplaatst zich helemaal in de hoofdpersoon en beleeft het verhaal a.h.w. zelf.

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Misschien dat ze dan toe is aan wat spannendere boeken met meer opbouw en verhaallijnen en 'zonder plaatjes'.
    Op zich zijn de boeken van Stilton, dagboek van een muts/loser, julius zebra enz meer vermaak en in stripvorm.
    Daar vliegen ze zo doorheen.

Zijn reeksen van Grijze jager, Narnia, Harry Potter, Elfenblauw, Nevermoor, Kinderen van de olympus enz iets voor haar? Hier ook 10jarigen en o.a. deze reeksen zijn een grote hit in groep 6/7.
    Met een goede reeks kan ze zich ook goed in het verhaal verdiepen.

Miss T vindt dit leuk.
  12. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik denk dat je gelijk hebt. Al blijft ze die boeken wel lezen, omdat ze gewoon alles leest wat er te lezen valt. Ik ga eens op zoek naar de titels die jij noemt en die hier al gegeven zijn.

amdaa vindt dit leuk.
  13. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Dat verschilt idd per kind, ik heb zo'n nuchtere dame, ik zit eerder achter de bank met horrorfilms dan zij hahahhaa

Miss T vindt dit leuk.
  14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Super normaal is leuk en best spannend.

Deel Deze Pagina