Hallo allemaal! De laatste paar dagen ben ik wat onzeker over de grootte van mijn buik en het leven voelen. Ik voelde al heel vroeg plopjes, maar het lijkt soms net of dit minder word, misschien ook wel omdat ik er op let. Vorige week maandag en dinsdag leek ik niets meer te voelen, we hadden 's woensdags de 20-weken echo. Ik was zó bang dat het kindje niet meer leefde, maar het was volop aan het rondzwemmen in m'n buik! Kan het zijn dat je soms dagen hebt dat je wat minder voelt, misschien ook omdat je er op let? Herkennen sommigen van jullie dit? Ook had ik in het begin best wel een buikje, maar sommigen zeggen nu; tjonge, wat een bescheiden buikje heb jij zeg! En dan ben ik ook bang dat het kindje niet meer groeit, omdat ik het soms gewoon niet meer voel, naar mijn idee.. Echt zo onzeker ben ik dan! Herkennen jullie deze onzekerheid? Ik word er zo somber van, het lijkt soms net of ik dan niet meer echt kan genieten van het zwanger zijn!
geen zorgen over maken... het duurt nog even voor je de kleine iedere dag moet voelen dus hij/zij ligt waarschijnlijk gewoon anders nu zodat je het minder voelt... en over de grote van je buik helemaal geen zorgen maken... de een krijgt gewoon sneller een buikje dan de ander... ik ben ruim 24 weken en bij mij lijkt het alsof ik gewoon wat ben aangekomen ipv zwanger haahah... dus lekker van genieten en proberen geen zorgen te maken...
je hoeft je geen zorgen te maken hoor het is nou eenmaal zo dat je de kleine de ene dag minder voelt als de andere ik had dat ook de ene dagen was die kleine heel erg druk en de andere paar dagen weer wat rustiger het ligt er maar indd net aan hoe hij/zij ligt en bij mij ligt de placenta bvb aan de voorkant waardoor ik me kleine af en toe zowiso wat minder voel ik snap je onzekerheid maar het is nergens voor nodig en zeker ook niet over de grote van je buik wees blij dat je een bescheiden buikje heb ik had tot 26 weken ook een bescheiden buikje en nu is het opeens erg gegroeit de afgelopen weken en begint het steeds meer in de weg te zitten
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor! Ik had dat precies hetzelfde. De ene dag voel je de kleine wel en dan weer een paar dagen niet. Dan ligt de baby net iets anders of is die dag net wat rustiger, waardoor jij 't niet voelt. Het duurt nog ff voordat je 'm waarschijnlijk wel iedere dag gaat voelen. En wat betreft je buik, dat zegt ook totaal niks. Ik had oom amper een buik tot ik 30 weken zwanger was en ineens was ie daar: DE buik! Sindsdien is mijn buik wel hard gegroeid, maar tot 30 weken zou ik makkelijk kunnen verbergen dat ik zwanger was hoor. groetjes masu
Wat mij ook onzeker maakt is het zware tillen enzo op het werk. We hebben een bewoner op de groep die gewoon niet wil lopen en staan, en laat zich soms zo door de benen zakken. Ik kan daarna zo mijn rug en bovenbenen voelen en ben bang dat het schadelijk voor het kindje is. Is dit zo en hoe gaan jullie hier mee om? M'n man zegt dan dat ik dat tillen enzo moet overdragen aan een ander, maar je kan gewoon niet 1 collega dat laten doen, en we zijn maar met z'n tweeen op een groep!
Ik weet niet of het al zoveel kwaad kan nu. Ik denk dat het wel meevalt, ik heb zelf ook nog heel veel getild (nu niet meer natuurlijk), gewoon omdat ik voelde dat dat nog wel ging. Maar als jouw lichaam aangeeft dat het te zwaar is, dan moet je 't misschien niet meer doen. Misschien dat je even bij je verloskundige kunt navragen wat je 't beste kunt doen? Uiteindelijk zal het werk toch met een oplossing moeten komen voor het probleem, want als je straks wat verder komt in je zwangerschap dan ga je ook geen bewoners meer sjouwen. Dus misschien ook even bespreken op je werk? succes!
ik maakte me ook zorgen hoor maar zo lang de vk zegt dat het kindje op schema groeit maak ik me eigen niet druk ik heb nu 3 echo;s gehad en elke keer verschijf mijn uitgerekent datum ook en dan denk ik ook van hoe komt dat de eerste keer was ik 22 sept de 2e keer 24 sept en nu weer 27 ste uitgerekent ik vind me buik ook veel kleiner dan van mijn 1e zwangerschap ook kwa gewicht ook heel anders van de eerste was ik totaal 7 kilo aangekoen met 16 weken en nu met 16 weken ben ik maar totaal 1 kilo aangekomen morgen moet ik weer op controle dus ben benieuwd of ik wel aangekomen en hoeveel ik denk maar 1 a 2 kilo zo aan me buik te zien maak je niet al te zorgen he en over voelen ja vind ik ook soms raar van me 1e zwangerschap voelde ik met met 16 weken bubbeltjes en nu kreeg ik dat pas met 17 weken en nu nog steeds heel af en toe terwijl met de 1e veel vaker maar moet zeggen va de 1e rusten ik veel meer en nu heb ik natuurlijk een kindje van 2 jaar oud en werk erbij dus ben veel drukker bezig dat ik het ook niet zal gaaan voelen als ik naar bed gaat dn voel ik ook zo half uurtje en dan voel ik 1 bubbeltje en dat was het of zelfs nix en dan val ik zo in slaap kom goed