Ik weet niet wat een kind op welke leeftijd ongeveer zou moeten kunnen, maar de letters van zijn naam is wel knap en ook tellen tot 12 is groep 2 werk heb ik me laten vertellen. Mijn zoon heeft een cijfertik, hij kan goed tellen en ook logisch redeneren. Maar qua taal is ie niet sterk, heeft een achterstand. Hij heeft een PV-kloof van 47 punten. Gelukkig beter dan zoveel. Het lijkt me dat jou kereltje best heel pienter is, maar ja, dat denk ik van alle kinderen die rond de leeftijd van mijn zoon zitten en prachtige zinnen bouwen. Vind je die videobesprekingen helder? Heb je er iets aan? Wij hebben toen voor de Hanencursus ook de camera in huis gehad. Dan zie je zoveel meer en ik kon daardoor dingen veel beter plaatsen. Hoop maar dat je kereltje snel besproken wordt en jullie daar de juiste hulp voor gaan krijgen. Succes morgen!
In groep 2 leren ze tellen tot 10 (en terug) En leren ze ee redelijk deel van de letters. En vooral het tellen heeft iedereen eind groep 2 echt onder de knie. Geen idee wanneer dat gemiddeld is. De letters komen voor veel kinderen wat moeizamer. Oefenen ze in groep 2 elke week een letter maar dat blijft niet altijd bij iedereen hangen. Naam schrijven kon bij ons wel iedereen. Maar ik had altijd meer het idee dat het een soort tekenen was voor veel kinderen.. Een vast patroon dat je naam betekent. Zonder verder echt besef van letters... Lastig uitleggen. Net als boven de kapstok een plaatje van een paard zodat je weet dat dat jouw kapstok is.
marieke, ik heb wel wat gehad aan deze site. Onderaan bij deze link vind je nog meer gebieden van ontwikkeling. Sociale Ontwikkeling - Wat kan een kind op welke leeftijd? | Mens en Samenleving: Sociaal
Hoe is het hier na Sinterklaas. Hier een jongetje wat alleen maar door het huis rent en vreemde dieren nadoet en niet te stoppen is en eigenlijk moe is en zichzelf in de weg zit. Mijn dochter van 2 is ook moe, maar die is alleen iets dwarser, moeilijker met slapen en hangeriger.
Hey, (wij hebben het de 8e gevierd). hier is de spanning aardig opgelopen. Mijn dochter slaapt al heel lang niet meer overdag maar nu wel sinds afgelopen vrijdag. Ze kreeg er ook verhoging bij, dus wellicht is er ook wat van een virus schuldig aan. Ze is al dagen supervroeg wakker en word ook in de nacht meerdere malen wakker. Dit is uniek voor haar. Verder is ze erg paniekerig als we naar de winkel gaan mag ik nog geen meter bij haar weglopen. Ze is bang me kwijt te raken en wil steeds mijn hand vasthouden. Oh en als ze praat is het meteen op een hysterische toon, ze lijkt niets normaal te kunnen zeggen. Bijv in de winkel: Kiijjkk!!! Mama kijk broccoliii!! Soort van constant verhoogde spanning. Hopelijk word het snel beter nu Sint weg is! Dochter van 2,6 doet niet veel anders dan een wat langer slaapje. marieke wat doe jij met die spanning, is er iets wat helpt bij hem? Als mijn dochter lichamelijk erg onrustig is ga ik haar hard wrijven en ook "krabben", en haar heel hard vastpakken. Dat vind ze erg fijn. Sinds ik dit regelmatig doe komt ze uit zichzelf lichamelijk contact zoeken (wow!! eindelijk na 4 jaar!!) en troost zoeken. Ze slaapt ook beter in als ik haar heb gewreven en "geknepen". Ik doe dit nu al een aantal weken bij haar, wanneer ik denk dat het nodig is en voor het slapen gaan.
Naar voor haar. Je wilt ze ook graag helpen dan en dat valt niet altijd mee. Want hoe en je Hebt ook nog andere Dingen en we zijn er zo wel druk mee. Fijn dat je een manier hebt gevonden haar rustiger te krijgen. Mijn zoontje loopt ook om alles te gillen en drammen om zijn zin te krijgen. Kan ineens niet meer normaal. Kan ook over de zeik gaan over hoe zijn brood gesneden is. Dat moet in vierkantjes. Vanochtend op psz was het weer gooi en smijtwerk. Ik heb maar gewoon gezegd dat het wat veel voor hem is geweest en hij moeite heeft het te verwerken. Ze zouden hem extra aandacht geven. Hij gaat zich afsluiten, wil je niet meer horen en aan dingen frutselen. Als mijn zoontje zeg naar doordraaft, pak ik hem stevig vast, ga htm wiegen en knuffelen en zeggen rustig te doen. Ik pak hem nu sowieso vaker bij me om te knuffelen of samen te puzzelen Ofzo.
Ok, echt rottig he. Voor je kind maar soms voor jezelf ook of andere kinderen. Hier word kleine zus soms ook niet in de buurt verdragen. Maar moet zeggen dat die ook wel expres zit te klieren dan! Die weet precies wanneer de oudste zo'n bui heeft. Als hij van friemelen houd, misschien is stuiterputty dan wat? Heb ik ook voor mijn dochter en daar kan ze lekker mee bezig zijn, zonder druk. Het hoeft niet af of mooi te worden oid. Gewoon lekker friemelen.
Niet om op te scheppen maar meet omdat ik het gevoel heb dat ie anders is en we niet echt weten in welke hoek het zit. Over een paar maandjes gaat ie naar school
Weet ik wel Blijft ook moeilijk he. Dat je zelf weet dat er wat is maar dat je er nog niks mee kan Leuk dat onze zoons bijna even oud zijn. Owen word in maart 4 jaar.
Ik krijg van anderen nu ook opmerkingen of ie niet hoogbegaafd is en daarom zich zo gedraagd. Soms denk ik.... Je hebt autistische dingen. Maar het meest waarschijnlijk is gevoelig adhd'tje met hoge intelligentie. Jullie hebben gelijk! Ik mopper ook vaak genoeg? Dan mag ik ook lekker openlijk trots zijn over dingen
ja Owen heeft klassiek autisme en een verstandelijke beperking en bijna zeker wel een syndroom ( alleen welke weten we nog niet ) Dus heel anders dan jouw zoontje Maar dus wel bijna even oud
Hi meiden, Ons dochtertje heeft ook kenmerken van autistisch gedrag. Op de psz kon ze ook niet goed meekomen en daarom zijn er mensen van een speciale school komen kijken en observeert. Afgelopen woensdag gesprek gehad en hun valt het autistisch gedrag dus ook op. Nou gaat zij dus vanaf maart of juni, hangt nog even van de plek af, naar die school. Het is maar voor een periode van een half jaar tot anderhalf jaar. Ze wordt daar ondersteunt door een logopedist en fysiotherapeut, evenals kleine klasjes (5 kinderen met 2 juffen) Haar gedrag uit zich in slecht praten, niet zinnelijk worden, op tenen lopen, slecht eten, woede aanvallen, in zichzelf zijn, slecht contact met andere kinderen, alles moet altijd hetzelfde gaan zoals bedritueel, naar school gaan etc en nog wat dingen. Verder kijkt ze ons wel aan, houdt van knuffelen en gaat wel steeds beter om met andere kinderen. Het is een heerlijk kind waarmee je verschrikkelijk mee kunt lachen en ik hou zielsveel van haar! Ben heel benieuwd hoe het op de school gaat!
Het is een speciale school ontwikkeld voor kindjes van 0 tot 7 jaar, school heet het Spalier, er zit er 1 in Heemskerk en 1 in Aerdenhout.
Wilde nog even laten weten dat het chromosomenonderzoek van onze dochter goed was! Niks geks gevonden.