2 maart positieve test maar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wendy160981, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    Ik heb 2 maart positieve ovulatietest gehad en volgens mn berekeningen moet ik vandaag dan menstruatie krijgen.
    Klopt mijn berekening wel ?
    Net test was negatief dus snap er niks van.
    Hopelijk kunnen jullie me helpen.

2. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Berekening is een soort van houvast. Het kan zijn dat je eitje een paar dagen later springt, hoeft niet exact op dezelfde dag te zijn dan je uitrekent. Hangt er ook vanaf hoe regelmatig je cyclussen zijn, hoelang je al van de anticonceptie afbent enz.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.918
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #3 RoGiJuLi, 16 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2015
    2 maart je test betekent vaak 1-2 dagen daarna je eisprong en dat is dus morgen/overmorgen.

Je kan dus te vroeg hebben getest alhoewel de meeste vrouwen 1-2 dagen voor nod al wel (licht) positief testen.
    Over 2 dagen nogmaals testen.

Succes!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En een positieve ovulatietest is nog geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk springt. Het geeft alleen de LH-piek weer waarna een eisprong KAN volgen.

Bovendien zegt een positieve ovulatietest niks over het al dan niet bevrucht raken van het eitje.

Het kan zijn dat je te vroeg getest hebt, maar het kan ook goed zijn dat het eitje niet bevrucht is geraakt en dat je dus niet zwanger bent.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je test op 2 maart positief was, heb je als het goed is op 3 of 4 maart je eisprong gehad. Maar het kan inderdaad ook zijn dat er geen eisprong volgt na een LH-piek. Je kunt 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden, dat zou dan tussen 13 en 22 maart zijn.

Verder word je niet automatisch zwanger als je ten tijde van de eisprong gemeenschap hebt. De kans op een zwangerschap is maar 20%.

6. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    Ja dat ik niet gelijk zwanger wordt snap ik zelf ook heb al meerdere kids.
    Nou ja het scheelt dat ik geen testen in huis heb dus gewoon eff paar dagen wachten.
    Wel heb ik sinds het weekend dat ik steeds duizelig ben en dat heb ik hiervoor niet gehad.

Aan mn banner ken je zien hoelang ik zonder pul ben namelijk november 2014.

Deel Deze Pagina