oke. vanmiddag te horen gekregen dat ik om de 3 weken een echo krijg. dit zou dus komen op 12 echo's in totaal minimaal(ik heb er al 2 gehad) nu staat mij bij dat het niet goed is al die radio golven klopt dit?
Ik heb er nog nooit van gehoord en ik heb nu in totaal 7 of 8 echo's gehad binnenkort de 20 weken echo.
als het kwaad kan lijkt me neit dat ze het doen hoor meid.... waarom krijg je elke drie weken een echo? alles is toch wel in orde he?
ja tis wel in orde maar omdat ik medicijnen gebruik en mijn schildklier niet helemaal optimaal is kom ik bij een gyn en die wil de groei in de gaten houden en omdat voelen dan niet genoeg is moet ik dus zoveel echo's hoe is het verder met jou plurk?nog steeds zo ziek?
Nee hoor is (zover er dusver bewezen is) risicoloos Ik ben vandaag 20 weken en heb inmiddels 8 inwendige echo's gehad en 5 uitwendige echo's. Als het risico gaf dan zouden ze dat vast niet zo veelvuldig doen
Nee hoor is geen enkel probleem. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 30 echo's gehad en een kerngezonde zoon gekregen en bij deze zwangerschap zit ik ook al aan de 20 echo's en kan echt geen kwaad! Geniet lekker van het feit dat je je kindje wat vaker kan zien. Het zijn trouwens geluidsgolven en geen radiogolven
Echo's zijn (uiteraard zover nu bekend) ongevaarlijk. Ik denk dat je misschien in de war bent met röntgen-foto's...? Die zijn wel -mogelijk- schadelijk als je zwanger bent, maar das heel andere straling.
Omdat het zulke hoge geluidsgolven zijn kan het storend zijn voor de baby (het geluid), zeker als een echo lang duurt. Maar het is slechter voor je kindje als hij/zij te weinig in de gaten wordt gehouden wanneer er iets aan de hand is.
Mijn verloskundige heeft dus wel een korte echo gemaakt omdat de risico's nog niet bewezen zijn, zei ze toen. En omdat ik er al veel had gehad vond ze een langere echo niet verstandig. Best appart dan..!
inderdaad voor zover nu bekend (!) is het niet gevaarlijk. Er is alleen nog niemand waarbij echos zijn gedaan bejaard omdat de techniek nog niet zo lang bestaat. Alleen de kans dat het slecht is is heel klein.
hoi meiden, Ik krijg inderdaad maar 4 echos in totaal. Omdat hun ook aangaven dat het niet 100% duidelijk is of de radio golven kwaat kunnen.