Dag dames, Ik ben vijf weken geleden bevallen en ben er nog niet uit qua anticonceptie. Na mijn eerste kindje heb ik cerazette geslikt, bleek veelste licht want had non stop doorbraakbloedingen. Heb daar eigenlijk geen zin meer in. Borstvoeding ging heel goed, met 18 maanden zelf besloten om te stoppen omdat ik toen weer zwanger was van mijn tweede kindje. Nu denk ik dus aan de nuvaring (mirena ook overwogen, maar het idee van een los ding helemaal in mijn baarmoeder staat me niet zo aan). Iemand ervaring met invloed hiervan op borstvoeding? Echt flinke terugloop of was de terugloop makkelijk op te krikken met een paar dagen extra kolven? Wie o wie heeft ervaring? Ook algemene ervaring is welkom! Hoe is het om maandelijk die ring te plaatsen? Makkelijk? Alvast bedankt!
Elke vorm van hormonale anticonceptie kan invloed hebben op je productie. En elke vorm van hormonale anticonceptie kan voor doorbraakbloedingen zorgen. Hoe dat uitpakt verschilt van vrouw tot vrouw. Neem de Mirena: de een vloeit helemaal niet meer, de ander heeft om de haverklap bloedingen; de een voedt vrolijk door, de ander komt bijna droog te staan. Zelfde heb je bij Cerazette, en ook bij de Nuvaring en ook bij Implanon. Het is allemaal ontzettend individueel bepaald.
Wel ervaring met de nuvaring, maar durfde het in het begin toch niet aan om hem te gebruiken ivm evt terugloop. Ondertussen ben ik bijna 13 maanden verder en over een paar dagen moet ik weer ongesteld worden en ga ik eraan beginnen. Weet niet of je het op zeer korte termijn wil gaan gebruiken, maar anders wil ik zeker mijn ervaring met je delen hoor. Het plaatsen en verwijderen van de nuvaring valt mee hoor. Je vouwt hem gewoon dubbel en stopt hem erin. Bij het eruit halen is het ff kijken wat een makkelijke positie is om hem eruit te krijgen
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik er nog een paar weken mee wacht. Als de borstvoeding helemaal goed loopt en afgestemd is op de vraag. Dan voel ik me zekerder om een eventuele terugloop op te krikken met kolven. Nu drinkt ze nog zo wisselend. Eerst een ritme vinden met elkaar. Iedere hormonale anti comceptie heeft dus inloed en dat verschilt weer per persoon...ik zal het over een tijdje moeten uitproberen dus.
Nou ik gebruik de nuvaring nu bijna een week en merk toch echt wel dat de bv ervan terugloopt hoor. Heb normaal tijdens mijn menstruatie altijd wel een dip, maar nu met de ring erbij heb ik ook echt gewoon niet genoeg voor mijn ventje. Vanmorgen heb ik dan ook voor t eerst een beetje rijstemelk erbij gegeven en vanavond wat kv.