Bloedverlies, harde buiken en buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nicky Lohs, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Zit me toch een beetje zorgen te maken hier. Sinds donderdag heb ik weer bloedverlies, harde buiken en een pijnlijke buik. Dit heb ik eerder gehad, een aantal weken geleden. Toen zijn we op zondag naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Er was niks vinden en het bloedverlies is na 2 weken gestopt.

Nu is het dus weer begonnen:( Gisteravond had ik zo'n buikpijn dat ik paracetamol heb genomen, vandaag doe ik maar even niks. Tot nu toe helpt dat niet echt, toen ik net op een stoel zat voelde ik het gewoon lopen: slijm met bloed (roze).

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Weer bellen, waarschijnlijk niks te zien en dus voor niks naar het ziekenhuis? Morgen bellen en proberen een extra afspraak bij mijn eigen gyn te krijgen?

Baby beweegt goed dus dat is wel fijn. Mijn baarmoederhals wordt regelmatig gemeten ivm kans op vroeggeboorte, die was eerst 5,5 en vorige week 5,2.

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    ik zou gewoon even bellen meid, liever 10 keer voor niks dan 1 keer te laat!

Sterkte!

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Gewoon weer bellen, hoe vervelend je het ook vindt! Hier zeggen ze in het ziekenhuis: beter 10x te vaak bellen dan 1x te weinig... Heb zelf ook opdracht gekregen om te bellen zodra de harde buiken/buikpijn gepaard gaan met bloedverlies, dus echt niet raar hoor om even te bellen. Sterkte!

4. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Maar ja, in hoeverre is roze slijm echt een probleem? Als het nu echt veel en rood bloed zou zijn zou ik geen moment twijfelen. De harde buiken komen ook vooral als ik iets doe. Bijv. daarnet met de theepot gelopen, dan heb ik meteen last van m'n buik. Of als ik van m'n zij op m'n rug ga liggen.

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    bellen!!

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

Gewoon bellen hoor !

7. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Zeker Bellen!

8. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik zou toch even bellen, op jouw termijn met zoveel harde buiken lopen is volgens mij sowieso niet de bedoeling.

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik zou ook meteen bellen zeker gezien je termijn de beeb mag nog echt niet komen

10. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Heb je al gebeld nicky?

11. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik heb nog niet gebeld:). Zometeen even eten, douchen en kijken hoe het dan gaat. Morgen bel ik sowieso, als het vanavond zo blijft of erger wordt bel ik eerder.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap eigenlijk niet waarom je zo eigenwijs bent even hard gezegd. Met roze slijm, bloed ed voor de 37e week moet je altijd meteen bellen. Ik zou het mijzelf nooit vergeven als ik er net iets te laat bij ben.

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb er totaal geen verstand van (dit is mijn eerste zwangerschap) maar ik heb een boek over de zwangerschap (de grote geboortegids, geschreven door een verlodkundige en gyneacoloog). Bloedverlies is ALTIJD een reden om de verloskundige te bellen! Als het bloedverlies onschuldig is heb je geen pijn staat er. Jij hebt wel pijn, dus geen risico nemen! Je wilt dit kindje toch niet kwijtraken?

14. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    #14 tappie, 21 okt 2012
    Laatst bewerkt: 21 okt 2012
    Ik heb in hetzelfde termijn laatst bloedverlies gehad met buikpijn en mijn verlos was echt wel beetje geirriteerd dat ik niet eerder had gebeld.ze was heel duidelijk: altijd bellen met bloed.

Ik zou echt bellen, better safe than sorry!
    En na het bellen lekker gaan liggen tot nader order.

Ik mocht nl ook niet meer werken daarna, ik werk in de zorg( doe nu vrijwilligerswerk in een verpleeghuis om de dagen te slijten)

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik ben het met tulip eens.
    Je bent gewoon koppig aan het doen nu.
    Bellen want wat als het wel het begin van een hoop problemen en zorh is.

16. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ik heb t ook gehad met 17 weken en ik heb gelijk gebeld .. Werd gelijk alles onderzocht gelukkig alles goed maar ik zou dus wel gewoon bellen..
    Beter 1x te veel dan te weinig

17. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik zou zeker nu nog bellen. Als je van het tillen van een theepot een harde buik krijgt is dat niet gewoon. Niet afwachten!

18. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ben gisteravond toch maar even geweest. Ik ben helemaal binnenstebuiten gekeerd maar er is geen oorzaak gevonden.

Nu maar even rustig aan doen, ik mag paracetamol nemen tegen de pijn en vanmiddag belt de gyn nog. Ik ben dus lekker weer in bed gekropen, eens kijken of het dan beter gaat.

19. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Goedzo nicky goed voor jezelf en de beeb zorgen

Xxxjoyce

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Goed zo eigenwijsje.
    Better safe than sorry als het om dit soort dingen gaat toch.
    Rustig aan!!

Deel Deze Pagina