Zwanger met de pil.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door connie, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. connie

    connie Nieuw lid

    17 jan 2006
    1
    0
    0
    komt het vaker voor dat je zwnger raakt met de pil groetjes connie
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Het gebeurd heel erg zelden, maar het kan wel eens gebeuren ja.
     
  3. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik ben de eerste keer ook zwanger geraakt tijdens het gebruik van de pil.
    De reden hebben we nooit kunnen achterhalen (niet overgeven of een pil gemist). Hoewel we nog jong waren(19), waren ze( ja, een tweeling) meer dan welkom. Inmiddels zijn we 5 1/2 jaar verder en zijn we getrouwd en de ouders van 3 prachtige dochters.
     
  4. Lesley

    Lesley Actief lid

    4 jan 2006
    134
    0
    0
    bediende
    Antwerpen
    ik heb ne vriendin die altijd wanneer ze zwanger werd, de pil nam, maar wel 1keer vergat ofzo, maar toch..

    en vriendinnen die zwanger werden wanneer ze ongesteld waren, dat vind ik ook maar zo bizar!
     
  5. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ook ik heb dat 6 jaar geleden meegemaakt... Netjes de pil geslikt, geen diaree, niet overgeven, geen antibitiotica... Maar wel zwanger dus..


    Op een ander forum hadden ze hier ook een tijdje terug een topic over, en daar bleek het toch verassend veel te zijn geweest..
     
  6. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    De ene vrouw is waarschijnlijk gewoon veel vruchtbaarder dan de andere. Toen we hadden besloten om voor een derde te gaan was ik ook meteen na het stoppen met de pil zwanger. We beseffen zelf ook dat we heel erg dankbaar mogen zijn dat het bij ons zo gemakkelijk gaat. Aan de andere kant heeft het als nadeel dat je altijd het risico loopt om zwanger te raken en dus heel stipt de pil moet slikken en/of een ander voorbehoudsmiddel moet gebruiken om niet zwanger te raken.
    Tijdens de jaarwisseling had ik met een nieuwe strip pil moeten beginnen, maar dat ben ik vergeten. Nog een paar dagen en dan kan ik een test doen. Heb zelf het gevoel dat ik wel eens zwanger kan zijn. Mocht dat zo zijn dan is ook dit kindje ook meer dan welkom.

    Liefs Bloempje79
     
  7. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi,

    Ik was ook zwanger terwijl ik de pil gebruikte, maar dat kwam door een antibioticakuurtje dat ik voor een ontsteking kreeg. Niet alle medicijnen zijn goed te combineren met de pil en veel vrouwen die zwanger worden ondanks pilgebruik, worden het vaak door een combinatie van factoren.

    GRoetjes
    Juut
     
  8. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heeft iemand ook ervaring met st janskruid en de pil???
     
  9. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje bloempje,
    zwanger tijdens de pil en dan ook nog van een tweeling!!! Al waren ze welkom, zal toch wel ff schrikken zijn geweest denk ik??!!
    En als je nu niet zwanger bent, ben je dan niet stiekem een beetje teleurgesteld (zou me dat nl wel kunnen voorstellen).

    Groetjes Noralien
     
  10. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Tuurlijk was het even schrikken, maar gelukkig was iedereen om ons heen erg positief en hebben we van alle kanten hulp gekregen. Wel moesten er een hoop dingen veranderen; ben gestopt met mijn studie en we zijn verhuisd.
    Mocht ik nu niet zwanger zijn dan zijn we natuurlijk wel een beetje teleurgesteld, maar het zou beter zijn van niet. Mijn man is net begonnen met een opleiding en ik werk nog steeds als invalkracht. De 'planning' was om over een jaar te stoppen met de pil, dus dan houden we ons nog even rustig.

    Liefs Bloempje
     
  11. Niet meer actief

    Nou ik las dus laatst ergens op het internet, dat steeds meer vrouwen zwanger worden terwijl ze toch de pil slikken......weet alleen niet meer waar dat was!
     
  12. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ben dan wel benieuwd naar dat percentage enhoeveel het omhoog is gegaan.
     
  13. Niet meer actief

    Volgens mij word het ieder jaar meer hoor, mijn collega slikte de Microgynon 30 al jaren en opeens pats boem zwanger gewoon door de pil heen, nu heeft ze mycrogynon 50 dat zou wat beter zijn zei haar huisarts weer zwanger, en haar zus precies hetzelfde dus het komt heel veel voor, mijn buurvrouw slikte de pil, werd zwanger een tweeling, een tijd later had ze een spiraal weer zwanger alles kan tegenwoordig hoor!!
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    hee meiden,

    ik ben ook jaren terug zwanger geraakt tijdens de pil (marvelon) en ken nog 3 meiden die dat ook is overkomen met dezelfde pil (trouw ingenomen trouwens en geen medicijnen erbij gebruikt, geen overgeven of iets dergelijks) dit kindje was niet gepland maar wel degelijk gewensd, spijtig genoeg is dit uitgelopen op een mk (14 weken), nam het mezelf erg kwalijk omdat ik er pas achter kwam na nog een strip te hebben geslikt,uit de echo was gebleken hoe ver ik was... een jaar daarna ben ik weer zwanger geraakt, een gezonde dochter gekregen, ik werd na het stoppen van de pil toen direct weer zwanger. Nu gaan we voor een tweede kindje :D

    liefs sim
     
  15. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Een vriendin van me is ook zwanger geraakt toen ze gewoon de pil nam. Ze had het eerst niet eens door, en slikte gewoon verder, ze werd ook gewoon ongi in de stopweek.
    Ze kwam er pas achter toen de broeken niet meer pasten, en toen maar even langs de huisarts ging.
    Die vroeg haar of ze tijdens het innemen van de pil in die bewuste maand ook ziek was geweest, en ja hoor..
    Als je ziek bent (tenminste dat heb ik gehoord) werkt de pil niet optimaal, of helemaal niet.

    Maar of dit waar is, weet ik niet, ik trek de conclusie van die huisarts niet in twijfel, maar vind het allemaal wel een beetje vaag..

    Groetjes Kalush
     
  16. aliki

    aliki Lid

    16 jan 2006
    53
    0
    0
    schoonmaakster
    bunnik
    Ik ben ook zwanger geraakt terwijl ik de pil slikte
    ook altijd netjes op tijd en niet vergeten

    Nu bleek dat mn pil te licht was dat zei de huisarts
    ik slikte mic 30 en nu slik ik
    trigynon elke week een ander kleurtje met ander stofje

    en nog geen problemen mee gehad maar had ik met mn vorige ook niet
    1keer een tussenbloeding en toen was het meteen al raak terwijl de huisarts zei van kan geen kwaad een keer

    Je hoord het wel erg vaak dat meiden toch zwanger worden ookal sliken ze de pil
     

Deel Deze Pagina