spannend.. maandag 1e dag KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Annemarie76, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vind t zo spannend..
    Gijs gaat voor t eerst naar t KDV.. en ik begin ( in hetzelfde gebouw) als verzorgende..

Dubbele spanning..
    Nog geen idee hoe t ik smorgens thuis ga doen..

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Dat is inderdaad spannend! Voor zowel je zoontje als voor jou een nieuw iets.

En de ochtend-routine komt er wel in na een aantal weekjes, geen zorgen. Gewoon een half uurtje extra nemen de eerste paar keer.

Succes en het komt vast allemaal goed!

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Spannend hoor, hier dinsdag de eerste dag. Ben het natuurlijk al gewend van de oudste, maar nu met 2 kindjes is het weer anders en dubbel druk!

4. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja Mara gaat morgen voor het eerst. Superspannend...voor mij :D.
    Gelukkig beginnen we met een half dagje en hoef ik nog niet te werken. Ik ga wel iets leuks doen...anders haal ik haar vast veel te vroeg op...:D

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Pfff.... spannend zeg.
    Onze uk gaat in april voor de 1e keer.
    Ben zo benieuwd hoe het zal gaan.

6. Maia

Maia Niet meer actief

spannend hoor! Fleur is vrijdag en vanochtend wezen wennen en dat ging wel goed en vrijdag as. gaat ze voor het eerst dus ik vind dat ook superspannend. Helemaal omdat ik van 12-8 moet werken ongeveer dus haar ook niet ophaal enz.

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs huilde nogal toen ik weg ging.. Maar toen de deur achter me dicht was heb ik "de knop" om gezet..

Tegen 11 uur was ik weer op de opvang.. en... liep de leidster weer met een huilende Gijs ( ik kon t op de gang al horen..)
    Het was niet zo erg als dat ik dacht.. Hij had zelfs nog een half uurtje geslapen.. Toen ik kwam was ie ook best wel moe ( ogen wrijven en gapen) de leidster ( ik weet haar naam zo ff niet meer) heeft hem nog even in bed gelegd.. Ik moest toch nog wat formulieren invullen.. ondertussen heeft Gijs nog een half uur geslapen..
    Morgen mag ie de hele dag.. ik heb een lange dienst..

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoe vond je het zelf dat hj moest huilen? Kun je er je nuchtere ik onder blijven? :)

Het gaat iedere keer beter hoor, zul je zien! Mini is altijd moe na een dag kdv maar ook erg voldaan en ze heeft iedere keer weer hele verhalen. En ze slaapt ook steeds beter daar, is echt al wel goed gewend.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Succes vandaag!

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ Miepie..

t is niet leuk, als je ziet dat je uk zo moet huilen... maar goed.. ik moet naar mn werk.. dus op gegeven ogenblik moet je dan even "hard" zijn en zeggen dat je moet gaan..

Vandaag ging t al stukken beter.. Uit t logboekje begreep ik wel dat Gijs zich in zn eigen maxicosi wel t prettigst voelt, maar dat ze wel proberen ook hem in de box te leggen..

Vandaag was ie er een hele dag.. maar stel dat ik hem er 3 hele dagen zou hebben en hij zit de hele dag in de MC... dat is niet de bedoeling..
    Morgen mag Gijs weer.. dan werk ik 3 uurtjes..( of t uit kan ( 3 uur werken tegen een ochtend opvang betalen..) is natuurlijk een 2e maar ik heb t iig erg naar mn zin gehad deze 2 werkdagen..)

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Lekker voor je dat je er ook even uitkomt, ik begreep dat je ook wel een klein beetje klaar was met thuis zitten.

En gelukkig gaat Gijs vooruit, binnen no time vermaakt hij zich opperbest. Je zou ze trouwens de kost moeten geven, de kindjes die hard huilen als papa of mama weg gaat en de rest van de dag geen kik geven... :D

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Oh hier ook een kindje dat straks voor het eerst moet!
    Vrijdag voor het eerst een hele dag.
    Ze heeft vorige week 1 keer gewend en dat ging super goed die paar uurtjes. Ze zag ons al niet meer staan bij het wegbrengen, maar ze vond de kindjes gelijk reuze boeiend.
    Denk dat het wel goed zal gaan, maar ik vind het reuze spannend zo'n hele dag!

Deel Deze Pagina