Hoi meiden, ik vroeg me het volgende af. Zouden jullie een oppas/gastouder aannemen die geen opleiding of diploma's heeft? Even uitleggen ... Ik ben sinds september 2009 werkeloos vanwege de kredietcrisis. Heb 20 jaar hard gewerkt en nu zit ik dus thuis. Mijn vriend en ik zijn al ruim een jaar bezig om zwanger te worden maar dit is helaas nog niet gelukt. Nou zou ik heel graag als gastouder aan de slag willen of op een KDV willen werken, maar hiervoor ben ik niet opgeleid. Ik heb zelf dus geen kinderen maar pas wel heel regelmatig op bij kinderen in de leeftijd van 0 tot 8 jaar. Die ouders willen ook wel een referentie geven. Ik weet dat ik goed ben met kinderen, maar kan het eigenlijk niet bewijzen door ervaring of papieren. Zouden jullie mij jullie kinderen durven toevertrouwen? Voordat ik ga adverteren ben ik wel benieuwd of dat zin heeft. Graag eerlijke antwoorden hoor, ik kan wel tegen een stootje Alvast bedankt voor jullie reacties! Oh ja, ik weet niet of je het belangrijk vindt maar ik ben 41 jaar en rook niet
Even ter inleiding: tegenwoordig kun je als gastouder niet meer ongeschoold aan het werk via een bureau. Je moet dus papieren hebben. Zonder papieren kun je alleen particulier gastouder worden maar dan worden je uren niet vergoed door de belastingdienst en zullen de ouders het 100% zelf moeten betalen. Bij een kinderdagverblijf kom je sowieso niet aan de slag zonder papieren. Even je vraag beantwoorden, Ja ik zou een niet geschoolde gastouder wel vertrouwen. Alleen omdat het niet wordt vergoed zou ik er dus niet voor kiezen want dat zou voor ons te duur zijn.
Dank voor je reactie. Dus dan zou ik echt voor een laag bedrag moeten aanbieden omdat het voor de ouders anders niet interessant is? Of is het uberhaupt niet interessant vanwege de kosten? Ik wilde het eventueel gaan doen voor 5,50 per uur. Is dat een raar bedrag?
Of 5,50 te veel is ligt eraan of je het thuis wilt doen of bij het gezin in huis? In het 2de geval is het wel te doen zeker als er meerdere kinderen zijn. In het 1ste geval vraag je echt veel te veel zeker omdat je het zwart wilt doen. Ouders krijgen helemaal niets vergoed. Wit gaat niet als je geen papieren hebt, misschien dat je ze nog kunt halen? Je moet kinder ehbo halen en een mbo2 opleiding helpende en verzorgende. Maar 5,50 wit is ook nog steeds te veel. Ouders krijgen max 5 euro vergoed en daar zit ook nog de kosten van het gob in. Dat zal ook al snel 0,90 cent zijn. Gastouder zijn is pas leuk qua inkomsten bij meerdere kinderen, per kind kun je een euro of 4 vragen.
Ik weet niet of je iets met honden hebt maar misschien kun je beter een honden uitlaatservice beginnen. Dan kun je wel 10 euro per hond vragen voor 1,5 uur uitlaten ( 5 honden per keer ongeveer) en dat 3 keer op een dag. Ochtend middag en late middag. Ik maakte daar zeker 3 keer per week gebruik van. ideaal. Misschien het andere uiterste, maar ik probeer mee te denken,
Hahaha, ik heb inderdaad ook iets met honden dus zo gek is dat helemaal niet. Als ik het zo lees en na wat ik zelf al had opgezocht is het misschien wel een beter idee. Ik ben gewoon niet bevoegd om op kinderen te passen. Nou maar hopen dat ik wel bevoegd ben om moeder te worden Bedankt voor jullie reacties!
5,50 is teveel. ik betaal 5,70 aan een geschoolde gastouder, en daar zitten voeding en luiers bij (dus ook fruit, groenten en brood) ik zou het wel vertrouwen, het zou er toch aan liggen hoe mijn kind op je zou reageren. als dat goed is, vind ik het prima. maar je moet idd overal papieren voor hebben tegenwoordig. je kunt je wel inschrijven bij een gastouder bureau want er is een enorm tekort! vaak willen zij wel je opleiding verzorgen.
ik zou er niet voor kiezen, puur omdat het duur is. Mijn gastouder werkte eerst ook zwart (bij de buurvrouw) maar ik heb gevraagd of het via een bureau kon omdat het voor ons anders niet haalbaar is. Ik betaal straks voor 100 uur zo'n 80 euro, dus 80 cent per uur (belastingteruggave meegerekend)