Wie ook in zwangerschap getest op GBS?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jip80, Jul 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jip80

jip80 Bekend lid

Feb 7, 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    hallo dames,

ik ben nu gekweekt op de GBS (streptokokB)
    wie heeft dat ook gehad, vroeger in de zwangerschap?
    en wat gaan ze doen als het een positieve is??

bij mij hebben ze het gedaan omdat ik veel nierproblemen heb

liefs jip

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Bij een positieve GBS moet je in het ziekenhuis bevallen. 8 uur en 4 uur voor de vemoedelijke bevalling krijg je antibiotica toegediend via een infuus. Direct na de geboorte moet het kindje in het ziekenhuis blijven om geobserveerd te worden. Bij mij was na een positieve test met 12 weken de test met 36 weken negatief.

3. red

red Lid

Feb 23, 2006
    94
    0
    0
    Bij mij is tijdens mijn eerste zwangerschap GBS geconstateerd, bij een week of 35-36. Omdat bij die zwangerschapsduur de kans op een kolonisatie tijdens de bevalling groot is, ben ik onder medische begeleiding in het ziekenhuis bevallen. Ik heb anti biotica gekregen. Dat zou inderdaad minimaal 4 uur voor de daadwerkelijke bevalling moeten zijn. Ware het niet dat in mijn geval ze te laat ontdekte dat ik 9 cm ontsluiting had. Ik ben 4 dagen in het ziekenhuis gebleven (mede door andere complicaties, fluxus) en mijn dochter is onderzocht door de kinderarts. Ze is niet besmet geraakt.

Tijdens mijn tweede zwangerschap ben ik meerdere malen gecontroleerd op GBS. De kweek was elke keer negatief. Ik ben dan wel in het ziekenhuis bevallen (door de fluxus), maar ik had geen medische indicatie op grond van de GBS.

Als je een positieve Strep B kweek hebt, het dus in je urinewegen zit en je blaasontsteking daardoor hebt, krijg je nu een antibiotica. Omdat het beleid van het NVOG is dat wanneer je GBS hebt tijdens de zwangerschap, zul je in het ziekenhuis moeten bevallen.

Het is goed om het zo vroeg al te weten. Je zult onder behandeling van een gynaecoloog komen en dat is wel prettig!

Succes met je zwangerschap verder!

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Heb je die fluxus ook bij beide bevallingen gehad.
    Ik was even benieuwd, ik nl. wel. Bij de eerste vastzittende placente, op de OK verwijderd en een fluxus van ruim 2 liter bloedverlies. Bij de tweede bevalling idem maar dan alleen een fluxus van ruim 3 liter bloedverlies. Volgens de gyn. heb ik bij een volgende bevalling 99 % kans op weer een fluxus maar dan nog extremer met alle gevolgen van dien.

Share This Page