intake verloskundige, hartje horen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Friesland90, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo Dames,

Vanmiddag hebben wij onze intake bij de verloskundige.
    We zijn erg nieuwschierig of we het hartje ook zullen horen en of ze uberhaut wel zal gaan luisteren of het klopt.

We krijgen de echo pas 2 maart. Dat is ook niet bij onze eigen verloskundige praktijk, omdat ze daar geen echo's doen. Ik vroeg me dus af of ze dan niet pas naar het hartje gaan luisteren bij de echo.

Maar we zijn erg benieuwd naar jullie ervaringen.
    Ik hoop dat we iets kunnen horen, dat zou zo leuk zijn..!!

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee, deze valt helaas nog niet te horen. Pas na 9 weken (en meestal nog later) kan dit.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, de eerste weken hoef je nog nergens op te rekenen: je baarmoeder ligt nu nog zo diep, dat je niets hoort.
    Ik ben dus bang dat vanmiddag een beetje saai wordt: de intake bij de verloskundige is allemaal niet zo sensationeel ;)

4. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

Aug 23, 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Bij ons doen ze het standaard bij intake. Nu hebben wij hier ook pas intake met 8 weken.
    Bij mij kon ze het hartje al heel duidelijk horen (vanaf de buitenkant dus niet inwendig) maar nu blijkt bij bij dat ik of langer zwanger ben of ik ben zwanger van een tweeling. Dit hoern wij donderdag tijdens de echo..
    7 Weken is nog wel heel erg vroeg, maar ze kan het proberen. (zal dan wel inwendig moeten ben ik bang voor) Hou er wel rekening mee dat je niets zal horen en dat dat dus een teleurstelling kan zijn.

Succes!

5. Ellenk

Ellenk VIP lid

Bij ons is een intake een intake... Dus echt een gesprekje en controle van al je gegevens. Geen echo dus.

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Inwendig gaan ze sowieso niet doen, dat weet ik nu al heel zeker.. Aangezien ze ook zelf geen echo's maken.
    Ik ga er vanuit dat ze wel een apparaatje hebben om vanaf de buitenkant te kunnen luisteren, ook voor andere controles natuurlijk als je verder bent.

Jammer, ik had er ook niet echt op gerekend, maar nu het zo dichtbij komt, vroeg ik het me toch wel een beetje af..
    7 weken en 4 dagen verschilt toch niet zoveel als met 8 weken? Als je met 8 weken een hartje kunt horen, dan denk ik met 7 weken en 4 dagen ook wel.. Denk alleen dat het per persoon ook heel erg verschilt. Bij de een gaat het harder als bij de anders.

We zullen het zien, ben toch een beetje zenuwachtig hoor haha. Dames die wel een hartje te horen kregen? Of allemaal pas bij de echo / inwendig / paar weken later???

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Vaak doen ze pas met de doppler wanneer je de 12/13 weken voorbij bent. Voor die tijd ligt je baarmoeder nog achter je schaambeen en kunnen ze het hartje maar moeilijk vinden/horen (uitwendig)

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,254
    306
    83
    misschien kan je er ook iets over vinden op de website van je verloskundige. Bij mijn verloskundige staat op de website dat ze naar het hartje (zoeken) luisteren vanaf 14 weken doen.

9. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    wij gaan morgen pas ´officieel´ luisteren naar het hartje van de kleine, eerder hebben we dat niet gedaan, wordt tevens morgen mijn 3de echo bij mijn verloskundige. Is dus verschillend als ik het zo lees ;)

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 9w4d intake gehad, maar er was nog niets te horen. Uiteindelijk zelf met 13w2d met de angelsound het hartje gehoord. Mijn verloskundige zei dat het meestal vanaf 12-13 weken te horen is.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn verloskundige geeft iid ook aan vanaf 12 weken. Voor die tijd probeert ze wel, dus als het wel eerder te horen is, dan weet je dat ook. Wij hebben het toen met 10 weken gehoord, wat door een corrigerende echo dan dus bij 8 weken bleek te zijn. Wat dus erg vroeg is, om me heen hoor ik toch wel veel vanaf een week of 12. Maar ik heb een erg dunne buik, dus mogelijk maakt ook dat nog verschil...

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,003
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    ik had een intake met 8 weken en toen luisterde de verloskundige wel naar het hartje, maar het was niet te vinden. Heb ik me nog een week zorgen lopen maken tot aan de echo :(
    Uiteindelijk was het allemaal goed natuurlijk, maar ik vond het niet prettig, lijkt me maar beter als ze niet te vroeg gaan proberen te luisteren

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Wij hebben het hartje pas met 12 weken bij de verloskundige gehoord. Toen had ik 'm stiekem al thuis met de Angelsound gehoord maar goed :p

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Nou we zijn bij de verloskundige geweest gister middag.
    We konden inderdaad het hartje niet horen en ze probeerde het ook niet. Ze zei dat het nog te vroeg is. Ik denk dat ze het niet proberen om je ook niet ongerust te maken inderdaad als er niks te horen is.

Een angelsound, dat is een apparaatje waarmee je het zelf thuis kunt doen toch? Dit wordt op de site van mijn verloskundigenpraktijk sterk afgeraden. Omdat als je een keer niks hoort, je in paniek kan raken als het niet wil lukken en je hoort niks.
    Wij zitten ook erg te twijfelen om zo 1 aan te schaffen, natuurlijk nog te vroeg sowieso dan. Maar we vragen ons af of het wel verstandig is.
    Hoe is jullie ervaring hiermee??

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik had bij de gyn met 7w&5d het hartje zien knipperen
    En had met 9 weken de intake bij de verloskundige, en pas met 12 weken het hartje gehoord

Al hadden we hem met 11 weken thuis al gehoord met de angelsound

16. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn verloskundige luisterde niet voor de 14 weken, omdat het dan heel vaak niet lukt om het hartje te horen. Er is dan niets aan de hand, en toch maken zwangeren zich dan gelijk zorgen of het wel goed zit.
    Ik had m'n echo dus al lang gehad, voordat ik het hartje ooit gehoord had.

17. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

Oct 8, 2010
    294
    0
    0
    Hier ook pas na 13 weken door de verloskundige met doppler naar hartje geluisterd.

Wat betreft de angelsound, ik heb hem zelf ook angeschaft maar ik ben heel erg nuchter hierin. Is eigenlijk nog niet voorgekomen dat ik het hartje niet kon vinden (was 15 wk toen ik hem kreeg). Maar ik zou me niet meteen helemaal druk maken als het een keer niet lukt. Vooral als je nog zo vroeg bent kan je kindje helemaal verstopt zitten achter je schaambeen!

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ja inderdaad..
    Ik denk ook dat het nog geen zin heeft om zo ding aan te schaffen.. En ik twijfel ook nog steeds heel sterk of we uberhaut wel 1 aanschaffen of niet.. Het is wel leuk, daar niet van..

Share This Page