37 jaar en zwanger worden, truuks, vragen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamalacht, 19 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Hallo dames,

Ik ben twee weken geleden met de pil gestopt en in vergelijking met jullie een echte amateur... vergeef me dus de vreemde vragen ;)

Omdat ik al wat jaartjes ouder ben (37 om precies te zijn, helaas vorig jaar de prins op het ware paard pas tegengekomen) is er haast bij - de raad "van het allemaal op zijn beloop te laten", daar ben ik dus niets mee. In tegendeel, ik moet haast maken, elke maand is een maand verloren.

Ik heb al een aantal ovulatiesticks in huis waarmee ik mijn eisprong kan bepalen, maar zijn er voor de rest nog dingen die ik kan doen om mijn kansen te vergroten? Maakt niet uit wat, ik gooi alles in de strijd! Randjesfietsen, split sex, onthouding, op m'n kop gaan staan, ik lees veel dingen maar hoor graag van jullie wat de moeite is om eens te proberen. :D

Nog iets: maakt het verder ook nog uit hoeveel dagen voor de eisprong we niet hebben gevreeën? Mijn man is flink ziek geweest en heeft meer dan twee weken lang geen zaadlozing gehad. Stel nu dat ik morgen een positieve test heb, zijn die zaadjes dan verloren? Of kunnen die ook een eicel bevruchten?

Groetjes!

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Tip: temperaturen, slijmverlies in de gaten houden (eiwitachtig rekbaar bij vruchtbare dagen), baarmoedermond checken. Het advies is om de dag sex in de vruchtbare dagen en dag van de eisprong.Dus bij 2 wkn geen zaadlozing kan de kwaliteit evt minder zijn, maar het hoeft niet. Er is maar 1 zaadje nodig.
    Verder gezonde voeding en levensstyl.
    Maar ook hier geldt bij de ene helpt het, bij de andere niet.
    Zwanger worden is gewoon een wonder!
    Hoop dat het snel raak is. Ik herken de druk ivm leeftijd.

3. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Hoi meis! Je kunt hier alles vragen! Daar zijn we voor!

Je kunt naast ovulatietesten ook je temperatuur gaan ipnemen. Even wennen maar het geeft je een mooi inzicht van je cyclus. Iedere ochtend op dezelfde tijd (ook in t weekend!) voor het opstaan, rectaal meten. Je start na je laatste dag menstruatie. Ong halverwege je cyclus zul je misschien je ovulatietest positief zien worden (test streep moet echt even donker of donkerder zijn dan de controlestreep anders is deze niet positief). Ong een dag of 1 a 2 zul je zien dat je lichaamstemp stijgt (0.2 -0.5graden). De ovulatietest geeft aan dat je eisprong eraan komt en je hogere temp geeft aan dat je ei ook echt gesprongen is. Op de dag van de positieve test en de dag erna het heel gezellig maken ;).
    Verder zijn er verschillende beweringen wat zou kunnen helpen haha vooral even blijven liggen na t vrijen is wel een goede! Er zijn gunstigere posities. Het belangrijkste is blijf ervan genieten want een moetje is niet lang vol te houden. Als je in de 2de week van je cyclus om de 2 a 3 dagen vrijt en na je positieve ovutest iedere dag dan zit je goed. En dan naar duimen!! Succes meis. Ben zelf 41 jaar en zwanger worden lijkt ons wel te lukken.nu nog zwanger blijven 😉

4. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Bij een man gaan na enkele dagen de zaadjes verloren als er geen zaadlozing is geweest. Ze verversen regelmatig. Rust en vitaminepillen zijn misschien een optie om hem weer fit te krijgen. Zou me om de zaadjes geen zorgen maken

5. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Wat bedoel je precies? Dat de zaadjes worden vernieuwd? En de oude worden uitgepraat dan? Mijn man klaagt al wel een paar dagen over een vervelend gevoel aan zijn scrotum en onderbuik, wij dachten al dat dat kwam vanwege de lange onthouding maar dat klopt dus niet? Oef...

6. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Ik had gelezen dat de kwaliteit het beste is als de man tussen de 3-5 dagen onthouding heeft gehad.
    Zaadjes worden pas opgenomen door het lichaam na een maand of langer geloof ik. De zaadkwaliteit is beter als er maar een paar dagen tussen zit maar de hoeveelheid van de zaadcellen wordt wel meer naarmate de dagen vertrekken.

7. mariekeg

mariekeg Lid

1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik kan me inbeelden dat je inderdaad alles op alles wil zetten als je 37 bent, dus hier komen mijn truuks. Ik ben intussen al lang mama en niet van plan meer om zwanger te worden, maar je ziet vaak dezelfde tips weer terugkeren. Mijn adviesjes:

- Probeer gezond te leven. Let op je BMI, neem alvast foliumzuur tegen een open ruggetje.

- Blijven liggen na het vrijen. Dat geeft minder uitloop (minder knoeien, joepie!) en wordt nu ook aangeraden bij kunstmatige inseminaties omdat de zaadjes dan blijkbaar meer tijd hebben om de goede richting op te zwemmen.

- Ovutests. Zeer interessant! Maar die gebruik je al.

- Zeker niet elke dag vrijen. In principe kan dat geen kwaad maar de man heeft dan wel erg weinig sperma. En eerlijk: na een tijdje ben je het echt kotsbeu om het elke dag te doen.

- Missionarishouding. Lijkt me evident, omdat de zwaartekracht dan een voordeel oplevert.

- Randjesfietsen. Vond ik zelf heerlijk om te doen en ik heb het idee dat dit bij velen al heeft geholpen. Je moet maar eens google gebruiken, er is zelfs een instructiefilmpje te vinden. Met het randjesfietsen kun je je lichaam voor de gek houden en het opzuig effect verlengen.

- Split sex. Ook al veel leuke dingen over gelezen. Met deze techniek kun je de hoeveelheid zaad bij de man verhogen door een aantal keer op 1 dag kort te vrijen zonder zaadlozing. Mijn man was hier een enorme fan van, maar je hebt er veel tijd voor nodig dus best goed timen rond de eisprong.

- Zaadjes kunnen volgens mij nooit slecht worden - de dode zaadjes worden weer opgenomen in het lichaam. Als het reservoir vol is, loopt het dus vanzelf over in de plasbuis.

Ik denk dat het dat ongeveer is.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Na een positieve ovulatietest, drie dagen achter elkaar vrijen. Wanneer er niet geconstateerd is dat de sperma van geringe kwaliteit is, kan dat echt geen kwaad.

Na de vrijpartij even met de benen tegen de muur aan gaan liggen.

Denk ook om je cafeïne-inname. Ik ben gestopt met koffie en gewone thee. Heb mijn sokken aangehouden de laatste keer. :) Tarwekiemolie gebruikt na eisprong en pom gedronken.

Ik weet niet of het door de trucs kwam maar zo ben ik nu zwanger geraakt. Overigens ben ik 40. Wij hebben al een dochter en op mijn 39ste heb ik 2 mk's gehad. Het is nog even afwachten of het nu wel goed gaat.

Mocht het na een halfjaar niet lukken, ga dan naar de huisarts. Probeer te ontspannen en heb het leuk samen. Succes!:)

9. Roseline

Roseline Niet meer actief

Probeer er vooral niet te veel druk op te zetten, want daardoor raak je gestrest en teleurgesteld. Probeer te onthouden dat het gemiddeld een jaar duurt voor je zwanger bent. Ik ben zelf 38 jaar, dus ik weet alles van ouder zijn en zwanger proberen te worden. Ik moet zelf helaas nog wachten omdat er hier lichamelijke problemen spelen. Wees je bewust dat je nog wel een paar jaar hebt. Ik hoop dat je snel zwanger zal zijn. Succes ermee..

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Mag ik vragen hoe oud je was toen je voor het eerst ongesteld werd? Ik heb zelf de theorie dat als je later ongesteld was (ik was bijv 15) je eitjes dan langer goed zijn dan gemiddeld. Vergeleken dan bij iemand die op zij 12 e of 13 e al ongi werd, snap je wat ik bedoel?
    Bij mij geeft dit wat rust. (38, moeder van twee maar wil nog graag een kindje!)
    Hier doen wij het dan ook om de dag (rond ovu), even blijven liggen idd met benen omhoog, ik gebruikte ook ovu testen. Ook schijnt het te helpen als je zelf ook klaarkomt.
    Goed gezond leven en een dosis geluk!
    Ik wens je veel succes en hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten en alles goed zal gaan!.
    Ps ik heb een goede vriendin én een buurvrouw die met 39/40 snel zwanger waren, en zonder problemen. Het kan echt ook zomaar supergoed gaan hoor.

11. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    Even een stukje text gekopieerd:
    Het duurt ongeveer 61 dagen voordat een zaadcel zich in het zaadbuisje heeft ontwikkeld tot een volgroeide zaadcel. Als een zaadcel volgroeid is, verlaat hij de wand van het zaadbuisje en wordt de zaadcel opgeslagen in de bijbal. Hier krijgt de zaadcel het vermogen om te bewegen, in totaal verblijft de zaadcel nog één tot twee weken in de bijbal. Bij elkaar duurt het 72 dagen voordat een zaadcel helemaal rijp is om een vrouw te bevruchten. Het reservoir van de bijbal bevat voldoende zaad voor enkele vruchtbare zaadlozingen. Als rijpe zaadcellen te lang in de bijbal blijven sterven ze af en worden ze opgenomen in het bloed. Zo blijft de productie van zaadcellen continu in beweging.

Dit bedoelde ik

12. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Bedankt allemaal. Het maakt dus eigenlijk helemaal niks uit hoe lang de zaadlozing geleden is, omdat de oude zaadjes worden opgeruimd, right? Ik heb intussen het randjesfietsen ontdekt maar moet nog veel oefenen denk ik, hihi... over split sex staat een heel lang onderwerp op een ander forum, dat gaan we ook maar eens bekijken :)

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik zou beginnen met ovulatietesten (gaven mij inzicht en helpen te timen) en erg belangrijk nu jullie pas beginnen: probeer van de seks te genieten ipv er een moetje van te maken! Hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn!

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik denk dat gezond leven echt heel veel kan uitmaken.
    Nu weet ik dat gezond leven subjectief is;), maar in alle ernst en eerlijkheid:
    niet roken, geen drugs en alcohol, voldoende groenten, fruit en vezels en zo min mogelijk bewerkte voeding, suiker en koffie en zwarte thee. Een gezond lichaam is een prima huisje voor een plakbeeb (kort door de bocht gezegd natuurlijk)

Deel Deze Pagina