Spannend morgen follikelmeting :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marielle1993, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd danii, super voor je!!!
    Welke ronde was dit ?

2. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd danii! Super voor je.

Ik zal me kort even voorstellen, ik ben bloem en ik ben 24 jaar. Vorig jaar ben ik na 2 rondes clomid 50 mg zwanger geraakt van een gezonde zoon, helaas is hij tijdens de bevalling overleden. We gaan nu voor een 2 e kindje, volgende week begin ik weer met clomid en daarna weer echo's . Dan kom ik weer mee praten, in de tussentijd hoop ik voor jullie veel positieve testen xx

3. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    heftig zeg.. tijdens de bevalling :( op dat je snel een positieve test hebt :) !

4. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Inmiddels echo gehad , cyclusdag 11.
    1 eitje rechts van 12 mm.

Ze denkt dat het zaterdag springt, lijkt me nogal snel maargoed. Vorige cyclus (33 dagen) was het eitje op dag 10 , 10 mm.

Hoef niet meer terug te komen voor echo's behalve als mijn cyclus weer lang wordt of bij zwangerschap dan :)

5. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Hoi bloem, wat een heftig verhaal, jeetje. Je zal het er vast nog heel moeilijk mee hebben. Dapper van je dat je voor een nieuwe zwangerschap gaat.

succes alvast met de clomid en de echo's! :)

6. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Jongens, ik lees even mee hier. Gisteren is bij mij PCOS vastgesteld. Ik heb pas op 24 mei een afspraak bij de fertiliteitsarts, maar ik ga er zomaar vanuit dat ik ook aan de Clomid ga.

Danii, jou hier volgen en alles lezen geeft me ongelooflijk veel hoop. Ik wens je een prachtige zwangerschap toe!

Bloem, wat een superduperheftig verhaal en wat verdrietig :( Ik hoop dat we snel een mooie positieve test in onze handen mogen hebben.

7. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel meiden!

Spannend Marielle, hopelijk deze week een goede eisprong en dan weer afwachten. Moet je dan nog wel bloedprikken?

Ojee 24 mei pas pancakes, kon het niet eerder? Als alles verder goed lijkt is de kans groot dat er met clomid gestart word.

Ik blijf mee lezen, succes allemaal x

8. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    hoi pancakes, leuk dat je mee leest.
    Je moet nog geduld hebben zeg, maar wel spannend vooruitzicht ;)

hier ook een succes verhaal met clomid, ik ben namelijk met de 1e ronde clomid 50 mg zwanger geworden van mijn zoontje ( nu inmiddels 20 maanden oud).

Verder niet veel bijwerkingen, dus prima medicatie ;)

groetjes Marielle

9. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    nee, ik had vandaag ook al niet moeten komen eigenlijk. De fertiliteitsarts heeft er geen medische indicatie voor. Bij de 1e ronde wel, aangezien ze moesten volgen wat clomid deed bij mij.

Vanaf nu maar vertrouwen op mijn cyclus en eisprong ;)

10. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie misschien antwoord op mijn vraag weten. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je ei springt nadat er een groot follikel is gezien op de echo.

Het zit bij mij namelijk zo; gisteren ben ik weer naar de gynaecoloog geweest omdat ik sinds mijn miskraam van zes weken geleden nog steeds iedere dag bloed verlies. Mijn miskraam is opgewekt met cytotec omdat het vruchtje vier weken nadat het hartje was gestopt nog niet spontaan was gekomen. Gisteren heeft de gynaecoloog weer een echo gemaakt en ze vond mijn baarmoeder (op een klein plekje na dat wat onrustig leek maar volgens haar niks voorstelde) er goed uitzien.

Ze heeft ook naar mijn eierstokken gekeken en daar zag ze links een groot follikel, ze dacht dat ik ieder moment de eisprong zou kunnen krijgen. Mijn ovulatietesten zijn echter nog steeds hartstikke negatief. Mijn vraag is dus; hoe lang kan zoiets duren?

Sorry het is een beetje een lang verhaal geworden..:)

11. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #71 Bloem23, 23 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
    Hoi Tioman,

Wat verdrietig een miskraam en dat je er nog steeds klachten van hebt. Hopelijk stopt het snel en heb je inderdaad snel een eisprong.
    Zover ik weet springt een eitje rond de 20mm, bij sommige iets later. De laatste dagen groeit het ong 2 mm per dag tot de eisprong. Je zou dus moeten weten hoe groot het was maar waarschijnlijk dan deze week.

12. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Bedankt voor je antwoord bloem :) ik moet dus gewoon nog even geduld hebben! Ik vraag me überhaupt af of het mogelijk is zwanger te worden nu, terwijl ik nog steeds licht bloedverlies heb.. Afgelopen weekend was het bloedverlies zelfs heel heftig.. Alsof er een kraan werd open gezet! Alles zat onder en ik verloor ook weer stolsels.. Ik snap er niks van.. Als het bloedverlies na mijn menstruatie nog aan blijft houden dan krijg ik een baarmoederonderzoek en een curettage.. En daar zit ik niet zo op te wachten.. Hopelijk was het afgelopen weekend het laatste beetje en gaat het nu weer langzaam over. Ik heb in september ook een miskraam gehad en ik zou graag zien dat mijn lichaam weer gaat meewerken en er weer nieuwe kansen aankomen.. :) (Mijn hoofd zit namelijk nog steeds vol met zwanger worden.. :))

Verdrietig om te lezen dat je zoontje is overleden.. Lijkt me heel heftig! Ik hoop voor jou en je partner dat jullie samen goed door deze moeilijke tijd heen komen. Blegh ik krijg altijd de rillingen van zulke verhalen. Ik hoop zoiets nooit mee te hoeven maken. Het is echt verschrikkelijk.. :(

13. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    hoi tioman, is je bloedverlies inmiddels gestopt? Echt vervelend voor je zeg! Ook zoveel onzekerheid.

helaas kan ik er geen antwoord op geven..
    Wat ik wel weet is dat een eitje gemiddeld 1 - 2 mm per dag groeit, en op het laatst kan het wat harder gaan. ( bij mij is met de vorige cyclus eitje in 4 dagen van 10 mm naar een eisprong gegroeid).

Sterkte en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en een mooie nieuwe kans mag hebben

14. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjewel Tioman!
    Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt, lijkt me erg vervelend als het zolang duurt. Hoop snel dat je lichaam mee gaat werken.

Ik heb een vraagje, ik heb voor 14 dagen medicijnen om mijn menstruatie op te wekken vandaag dag 10.
    Normaal werd ik altijd 2 dagen na de laatste pil ongesteld. Maar nu ben ik zonet wat bloed verloren, en weet dus niet of dit een tussentijdse bloeding is of dat dag 1 menstruatie ? En dus ook niet of ik nog 4 dagen moet door gaan met de pillen of over 3 dagen starten met clomid. Jullie enig idee ?

15. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Ik denk dat je vanavond en vannacht nog even moet afwachten. Als het niet doorzet morgen even bellen om advies te vragen.

16. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    sorry in het weekend bellen kan natuurlijk niet.. Lastig. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt

17. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Gefeliciteerd dannii

en pancakes veel succes bij de fertiliteits arts
    en denk ook dat het clomid word
    ik vind het in iedergeval een wonder middel
    en lees bij veel mensen dat ze snel zwanger zijn geworden
    als de juiste dosis is gevonden

18. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken Marielle, heb inmiddels contact gehad met gyn en mag morgen starten met clomid. Een weekje eerder dan gepland!!:)

19. Marielle1993

Marielle1993 Bekend lid

7 sep 2014
    681
    95
    28
    Vrouw
    Fijn!!

20. Doobie

Doobie Actief lid

17 sep 2008
    422
    110
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Betuwe
    Hai allemaal,

Ik had afgelopen dinsdag een follikelmeting, waarbij mijn ei zo'n 17mm was. Volgens de fert.arts springt het eitje tussen de 16 en 26, dus we hadden huiswerk ;)
    En nu... afwachten maar... *duurt lang*

Deel Deze Pagina