Hoi, Mijn man en ik willen graag voor een tweede gaan. Volgende week heb ik een eisprong maar die slaan we nog over. Die maand erna vinden we vroeg genoeg, we hebben al een mooi mannetje. Maar nu is het zo.. we hebben een wintersport vakantie geboekt. Stel dat het in 1 keer raak zou zijn dan ben ik 11 weken zwanger.. kan ik dan nog skieen of niet? Babytje zit dan nog achter je schaambot. We zitten op 1200 meter hoogte.. dat is denk ik wel safe. Wat is jullie gedachtegang hierover? Kans dat het in 1 x raak is, is natuurlijk niet heel groot. Bij ons zoontje was het ook pas (al) in vijfde ronde. Moeilijk he.. het kriebelt al zo.. toch maarwachten tot na de vakantie (of op vakantie haha). Bedankt voor het lezen en hopelijk tips of ideeën.
Ik zou denken dat het prima kan, maar geen rare capriolen uithalen en de gluhwijn laten staan Als het goed zit, zit het goed toch? En als je zwanger bent hoef je in NL toch ook niet meteen te stoppen met sporten? Mocht het niet goed zitten tja dan gaat het ook mis als je alleen maar op de bank hangt.
Hier hetzelfde. Als ik deze maand een rake actie mocht hebben, ben ik met de winterpsort 11 weken. Ik denk erover om in dat geval te cancelen. Ik val meestal erg weinig, maar als er wel iets gebeurd, vergeef ik dat mezelf niet denk ik. En het gaat niet zozeer om mijn capriolen, maar ook die van een ander. Zit dus een beetje met hetzelfde dilemma. Fysiek mag het wel, maar toch. En ook financieel. We gaan in April ook nog een verre reis maken, dus heb de centjes dan misschien wel nodig voor een babyuitzet. Dubben, dubben dus. Negatieve test, maakt het makkelijker, maar dan maar liever moeilijk
Bedankt voor jullie reacties.. zo dacht ik ook (dat kleintje tot 12 weken veilig zit) maar wil niets over het hoofd zien door de blijheid om weer voor een kleintje erbij te gaan. Volgens mij als je valt en zou een miskraam krijgen dan zit er al iets niet goed. Nog meer reacties zijn welkom .
Ligt denk ik ook een beetje aan je ervaring op wintersportgebied. Ga je al jaren en beheers je de techniek dan kan het wel denk ik. Je hebt dan natuurlijk altijd nog wel gevaarlijke medepistegebruikers maar je zult altijd mensen om je heen hebben die niet goed opletten. Als het bij in de eerste ronde raak was geweest had ik in hetzlefde schuitje gezeten maar we gaan nu vrolijk verder naar ronde 2 dus dat is weer een meevaller.
Sorry maar ik snap waar je overnadenkt. Ga gewoon op vakantie. Misschien duurt het nog een jaar voordat je zwanger bent!!!
We gaan ook op vakantie! Maar we willen nog een kindje en stel dat het raak is in 1 x wil ik niet dat ik erachter kom dat ik mijn vakantie móet annuleren gezien ik miss niet mag skieen en hoogteziekte. Dan wacht ik liever een maand met proberen zwanger te worden dan risico lopen dat het mis gaat met zo'n wondertje.
Ik heb hetzelfde, ook een wintersport gepland in januari, maar ook als het wel voor die tijd raak is ga ik gewoon hoor! Doe ik wel extra voorzichtig en rustig aan. Alleen blauwe pistes op half tempo ofzo Een beetje omkukelen met dikke skikleding aan zou als je niet te hard skiet op zich ook echt niets hoeven te veroorzaken. Echte harde ongelukken zijn natuurlijk wat anders, maar die heb ik nog niet gehad met skien, en zeker niet als ik nu extra rustig aan zou doen... Dus of het financieel verstandig is moet je zelf maar zien, maar qua skien zelf denk ik dat het echt geen probleem is! Ik zie op internet ook gewoon dat je de eerste maanden (tot zelfs wel 5 mnd oid) gewoon mag skien, zolang je maar voorzichtig doet (en niet apres skien ).
Hier ook hetzelfde 'probleem'. Mocht het deze maand gelukt ziin dan ben ik 12 weken zwanger als we met wintersport gaan. Ik snowboard en vind het dan toch wel spannend. De wintersport is al geboekt en mocht ik zwanger zijn, dan besluit ik dan wel of ik wel of niet ga boarden. Ligt er denk ik ook aan hoe ik me voel.
gewoon lekker op vakantie gaan.. en rustig aan doen op de piste.. en anders lekker luieren, wandelen en 's middags jus op een terrasje drinken
en als je nou dan heel de week kostmisselijk bent? haha lijkt me ook niks in die bergen ik heb dit probleem niet maar ga wel in april 3 weken naar azie. niet op doorreis gewoon relaxed en luxe. maar toch wel spannend stel dat ik zwanger zou zijn. in het buitenland, wat als je je niet goed voelt of er gebeurt wat. maar ik ga mn vakantie er niet voor annuleren. Wintersport is natuurlijk actief, ik zou dan lekker langlaufen of voorzichtig skieen hooguit op de blauwe piste. Je weet maar nooit wat er zal gebeuren! iemand anders kan je ook raken ja...
Wij hadden onze wintersport gewoon geboekt; na 1,5 jaar mmm en een mk verwacht je niet dat het (nog) een keer raak gaat zijn. Maar dat is dus wel! Ik ga gewoon mee op vakantie, maar ga niet meer skiën. Na 12 weken wordt het sterk afgeraden, omdat je baarmoeder dan boven je schaambotje uit komt en ik ben dan 17 weken. Ik stond eerder op de ski's dan dat ik op een fiets zat, dus skiën is een tweede natuur. Ik ben al zeker 10 jaar niet meer gevallen, maar ik ga het risico niet nemen. Het feit dat ík heel goed kan skiën, neemt de "onkunde" van een ander niet weg. Het wordt voor mij lekker lezen, wandelen, filmpjes kijken, bergen sokken breien , koken voor m'n familie, winkelen, zwemmen, enz. Heerlijk!! Ik zou het risico van skiën niet nemen als het wél raak zou zijn, maar je vakantie lekker boeken. De kans dat het meteen raak is, is vrij klein, dus lekker gaan!! Genoeg andere leuke dingen te doen waardoor je kunt ontspannen! Veel plezier.
Dat Jan gewoon hoor meid, als je maar iets voorzichtiger doet idd. Ik ben met mijn zoon in mijn buik toen 10 weekjes ook gewoon lekker wezen skieen...
Meid, ik ga in januari skiën en ben dan 20 weken! Gewoon lekker doen hoor! Hartstikke gezond! En met skiën val je (in principe) niet op je buik. Tja, natuurlijk heb je het risico van andere onbenullige mensen, maar hoe vaak gebeurd dat nou werkelijk? Ik denk dat de kans net zo groot is dat je op straat door een auto wordt aangereden (serieus, ik ben in mijn leven vaker aangereden dan aangeskied ). Weet niet of je al geboekt hebt, maar zal wel in een rustige periode gaan buiten schoolvakanties om, dan is het niet zo druk op de piste. probeer wel je eigen tempo te bepalen en ik zou de zware pistes dit jaar overslaan. Wel goed naar je gevoel luisteren hoor. Als het niet gaat gewoon stoppen. Zorg wel dat er een mogelijkheid is om makkelijk terug naar je hotel/huisje te gaan zodat je kunt rusten als je het nodig hebt.
Zelfde punt hier: als ik deze ronde goed zit, ga ik boekjes lezen en wandelen, zo niet: gewoon skien. Vind ook niet dat ik anderen hun vakantie door de neus moet boren door moeilijk te gaan doen.