High tea recepten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellabella, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hello!

Voor de verjaardag van mijn mams maak ik een high tea zondag. Ik ga brownies, scones met clotted cream, muffins/bananencake en sandwiches met zalm, komkommer en ham maken.

Hebben jullie nog tips wat verder lekker zou kunnen zijn om te maken?

2. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Lekkere belgische chocolades, soesjes, sandwiches met bijv. rosbief en selleriesalade, brie met perzik en walnoot, rookvlees met eiersalade.
    Dit zijn een beetje de dingen die wij er nog bij deden toen ik in de catering zat.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oeh ik ben benieuwd! Lijkt me ook leuk om die dingetjes zelf te maken!

4. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Misschien nog wat petit fours erbij en ik zou voor nog wat hartige hapjes gaan. Mosterdsoepje is lekker! Worstenbroodjes, sandwiches met gerookte kip, caprese op een prikkertje bijv.
    Hier onder nog wat receptjes:

Zalmrolletjes
    Snij de randen van een snee witbrood af en maak de snee plat met bijvoorbeeld een deegroller. Beleg het brood met gerookte zalm en rol het op tot een rolletje. Rol dit strak in aluminiumfolie en leg het in de koelkast. Snij de rol vlak voor het opdienen in kleine plakjes

Italiaans Stokbrood
    Voor dit recept snijd je een stokbrood in plakjes. De plakken besmeer je met groene pesto. Hierop leg je een stukje mozzarella, een stukje tomaat en een basilicumblaadje. Zet in de oven (ca. 160 graden) tot het stokbrood bruine randjes heeft en de mozzarella is gesmolten. Serveer warm.

Caprese
    Variant op bovenstaand gerecht. Steek op een cocktailprikker een stuk mozzarella, tomaat en een blaadje basilicum waarop je een beetje pesto hebt gesmeerd.

Kipfilet/Mon Chourolletjes
    Heel simpel en snel klaar! Besmeer een plakje gerookte kipfilet met een beetje Mon Chou. Rol de plak op en snijdt in stukjes, steek er een cocktailprikker in.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Bonbons en sandwich brie die ga ik nu ook nog erbij doen. Misschien wat vers fruit als ze dat hebben..

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ga je het ook opdienen in de 'officiele' gangen?
    Dus eerst hartige ronde, dan de scones en dan de zoete ronde? Wel een leuk idee zeg om dat voor een verjaardag te geven!!

Wat je ook nog kan doen zijn kleine gehaktballetjes in saus (pindasaus of zoetzure saus oid), gevulde champignons, dadels omhuld met ontbijtspek, dadels gevuld met monchou, peppadews gevuld met roomkaas.

7. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik denk dat ik alles gewoon mooi opdien tegelijkertijd op tafel. Dus dat iedereen kan pakken wat ze willen. Ik denk dat ik geen warme hapjes ga serveren: we beginnen om 11 uur dus dan denk ik dat satesaus ed wat zwaar op de maag gaat liggen!

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    - mini pizza's
    - walnotentaart
    - kersen/ kwarktaart

Deel Deze Pagina