miss dior waar haal jij die rust die wijsheid uit waar haal jij die bijzondere woorden toch vandaan er werd mij vaker gezegd wat jij verteld je krijgt wat je aankan en dat het mij sterker zou maken maar waarom
pffff, vind het zo vervelend voor je meis...Weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. Gewoon omdat ik me zoiets niet kan voorstellen. Heb me vriend moeder vriendinnen schoonzus etc etc... Wat dat betreft mag ik echt van geluk spreken als ik het hier zo lees . Sterkte meid ...
ik weet het ik heb ook altijd pech. en weet hoe het is van het enne gezeik in het andere te rollen. ik kan aleen zeggen kop op! en als je het even niet meer ziet zitten . ben je van harte welkom om even lekker te babbelen zo dat je even je hart ken luchten
de woorden die ik hier van jullie krijg zijn een steun in mijn rug en die heb ik nodig dank je wel zonder jullie zou ik hopeloos zijn jullie houden mij sterk dankzij jullie kan ik sterk blijven
@ginema dat vind ik een mooi gebaar van jullie en natuurlijk geld dat ook allemaal andersom bij mij kunnen jullie ook altijd terecht ik heb de stomme gave om die dingen wel gelukkig allemaal gescheiden te kunnen houden
Isa, wat een drama's allemaal. Komt dat echt allemaal uit de mond van je dochtertje? Dat lijkt me hartverscheurend en logisch dat je zoiets niet helemaal lekker kan verwerken. Ik weet natuurlijk niet precies wat zich allemaal heeft afgespeeld, maar blijf je niet eeuwig schuldig voelen, want daar doe je zowel jezelf als je kind tekort mee. Je mag echt wel boos zijn op je kind, je moet alleen uitkijken dat het de juiste boosheid is, dus dat je geen andere frustraties in die boosheid legt (snap je het nog?). Daar gaan ze echt niet minder om van je houden. Als je altijd alles maar goed vindt wordt het steeds erger... Je kindje houdt echt wel van je en weekend pappa's hebben het nou eenmaal makkelijker dan door de week mamma's. Maar laat je niet ondersneeuwen door je eigen kind.
ik zal mijn kinderen nooit hun vader afnemen tenminste als het aan mij ligt en ja het komt uit ze en ja soms komt het er geloof ik niet goed uit de frustratie maar het is ook niet echt gemakkelijk ik doe mijn best ik probeer het er het beste van te maken ik hou van ze ik ben niet iemand die mensen pijn kan doen anders zou ik dit nu niet allemaal meemaken en dan had ik eerder de makkelijkste weg gekozen maar je zult zien dat ik door deze woorden wat ik net zij wat mijn kinderen zeggen verder in de problemen kom
pfff begin zojuist gewoon een traantje weg te pinken...........Mis mijn mannetje ! Het idee dat ik nog 2 weken moet wachten ,maakt me gek. erg he ? Dit is ook echt de eerste keer dat hij zolang weg is. En wat mij betreft ook de laatste keer . Gelukkig heb ik mijn hondjes nog....die ga ik nu maar eens lekker knuffelen
Als ik jullie verhalen af en toe lees voel ik me wel eens schuldig: Heb een goede band met beide ouders, mijn schoonouders zijn ook best uit te houden. Heb een lieve zus en een coole broer, waar ik veel mee onderneem. Heb een paar lieve vrienden en een schat van een man (sommige dagen iets meer dan andere). Genoeg geld, leuke baan, leuke collega's. Altijd goed door school heen gerold, diploma's op zak. Geen ernstige lichamelijke gebreken.... Het enige dat ik in mijn verdediging kan zeggen. Misschien ben ik gewoon niet sterk genoeg om met zulke zware tegenslagen om te gaan en is mijn lot om een luisterend oor te hebben en anderen moed in te spreken, zodat zij wel sterk zijn/blijven en alle tegenslagen kunnen overwinnen. Of misschien moet mijn bundel ellende nog komen... (ik hoop toch op de eerste verklaring...)
Isa, meid ik heb echt met je te doen! Luister, je dochter zit in een moeilijke fase, zowel lichamelijk als geestelijk.... peuter / kleuter pubertijd noemen ze dat wel eens in de volkmond.... zo´n kinderen hebben een zeer goede intuïtie betreft mama en papa die niet meer samen zijn... die kinderen verwerken op hun eigen manier verdriet of verlies, maar ze kunnen omdat ze zo klein zijn de dingen nog niet goed in elkaar rijmen en relativeren.... ze kunnen niet logisch nadenken en zeggen dan vaak ook hele gekke en soms ook hele erge dingen! Jij bent een goede moeder, en omdat je nu zowiezo niet goed in je vel zit en lichamelijk niet in orde bent gaan je emotie´s met je spelen en je verliest je gezond verstand, dit is heel begrijpelijk meid! Je dochter is te klein om te begrijpen dat ze je met die woorden kan raken... of ze verzint die dingen omdat ze die op tv ziet, of ze hoort ze van haar vader.... alhoewel, een man die zoiets aan zijn kinderen zegt is gewoon in mijn ogen geen vader maar een klootzak! Een man met ruggegraat en karakter zou hiermee zijn kinderen niet belasten en die frustratie voor zich zelf houden! Dus, wees maar blij dat je van hem af bent! Je merkt aan de reactie van je dochter dat ze schrikt van jou als jij boos wordt, nog al logisch want ze weet niet dat haar woorden niet passelijk zijn! Ga daar boven staan meid, hoe moeilijk het ook is voor nu, maar het zijn kinder gedachten en kinder woorden, ze weten niet waar ze het over hebben! Als je man dit soort dingen tegen haar zegt.... dan zou je kunnen proberen haar voorzichtig in de richting te sturen waarin jij haar graag wilt zien! Zeg haar rustig dat die woorden niet mogen en dat ze stout zijn, maar straf haar niet hiervoor, ze snapt het niet! Jij kan dit nu niet erbij hebben, omdat je niet lekker bent en rust nodig hebt... maar toch moet je je hiervan niets van aan trekken, probeer het altands! Je hebt als moeder heel veel macht, en normaal ben ik er geen voorstander van maar probeer van die macht gebruik te maken! Je ex man.... luister, je bent van hem af gegaan om rust te hebben.... je laat hem wel nu op deze manier in je leven, je laat je de rust verstoren die je toen hoopte te krijgen.... rust in je zelf maak je zelf, de wereld om je heen zal altijd op zijn kop staan dus dat kan je niet veranderen,maar het is hoe je ermee omgaat! Laat hem maar komen met zijn schuldeisers.... is ook maar nog afwachten! ALs jij niets hebt, kunnen ze je ook niets afpakken, je zit met kinderen , ze zullen je niet zo snel opzadelen met schulden hoor! Trouwens schulden verdeling wordt via de rechtbank verdeeld.... of hebben jullie dat nog niet gedaan? Meid, het komt goed, geloof me maar, zolang jij de rust in je koppie kunt bewaren. Dikke knuffel
ik hoop het ook voor je colloo dat versie 1 de goede is en swirl ik begrijp hjeel goed wat je bedoeld ik zou niet weten wat ik zonder mijn mannetje moet dat ik alles alleen zou moeten doen dat zou mij best angstig maken ik vind het knap van je meid
ik ben even een bakje koffie drinken. want me tante is op visite dat vindt ik niet zo tof die zeurt me horen van me hoofd haha. tot zo dames dikke kus voor jullie *SMAK*
tja, ik ben best wel zelfstandig en doe een hoop hier...maar mis de gezelligheid zo ..lekker saampjes op de bank. Jeetje hij is pas een paar uur weg hahaha. hoe moet dat de rest van de 14 dagen ? lol Kreeg net een smsje , hij is net aangekomen in Londen ..22:00 vliegt hij weer verder.
@miss dior dat zijn hele goede woorden maar ik ben bang dat mijn aanstaande ex dat tegen mij zal gaan gebruiken en ik denk dat ik hier nu ook al teveel heb gezegt aangezien hier mensen bij instanties werken ik probeer eindelijk weer te gaan leven ik probeer mijn kinderen weer een leven te geven ik probeer ons erboven op te helpen ik wil vechten voor ons onvoorwaardelijk wat ze ook zegt ze blijft mijn dochter en zal altijd van haar houden ze is gewoon een meisje met beperkingen en copieerd dingen van mijn aanstaande exman met zijn vriend hun geweldadige spellen op xbox enz en van zeggen en school enz ik begrijp het wel daarom wil ik mijn verdriet hier kwijt en niet bij hun ze verdienen een goed leven
Jeetje wat een ellende allemaal ik wens iedereen dan ook veel sterkte daarbij... Tjah ik ben nou toch wel echt ongesteld ben ik bang dus we gaan gewoon naar ronde 2.... en ik moet niet zeuren want ben net begonnen en ik lees hier dat er mensen zijn die al dik 2 jaar soms bezig zijn en dat lijkt me echt heel moeilijk en zenuwslopen.... Nu we er zo mee bezig zijn om zwanger te worden wil je het ook zo snel mogelijk natuurlijk en dan duurt het wachten zoooooo lang.... Maar dat durf ik haast niet te zeggen omdat ik nog maar in ronde 2 zit en eigelijk gewoon niet moet zeuren! Ik moet wel zeggen dat ik helemaal verslaafd ben aan dit forum ik zit er echt de hele dag al op om verhalen te lezen en mijn vriend die wordt gek van mij......
Wat heb je voor hondjes meid? PPff ik zit hier met een gekke dikke kater op schoot... doet ie normaal nooit, vandaag ligt hij de hele tijd tegen mijn buik aan te porren en gaat gezellig op schoot zitten. Heerlijk die beestjes om me heen, zou niet zonder huisdieren kunnen!