SPANNEND paar dagen voor NOD en nu...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door babs81, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

Ik denk dat wij twee een beetje met het zelfde dilemma zitten.... Als ik je advies mag geven zou ik gewoon aan die opleiding beginnen en dan rustig afwachten wat er gebeuren gaat.... ik wil je hiermee niet de moed in de schoenen schuiven maar evengoed ben je voorlopig nog niet zwanger.... en mocht je zwanger raken in je opleiding of al zwanger zijn.... hiervoor mogen ze je niet weigeren, en er zijn naar mijn weten nog altijd regelgevingen betreft de opleiding een time out geven in verband met bevallen enz.... moet je eens even na vraag heen doen meid. Dus ik zou zeggen, pak die kans!

Kijk, mij hebben ze in het verleden al eens ontslagen wegens een zwangerschap, en nu heb ik in dat gesprek open kaart gespeeld en aan gegeven dat ik een kinderwens heb en die wens ook niet wil opgeven, ze vroegen er namelijk om of ik kinderen had of wilde en aangezien ik al 30 ben zit dat laatste er natuurlijk dik in. Als ik niets had gezegt had ik die baan misschien wel gekregen maar dan toch weer uiteindelijk die klap moeten incasseren om dan toch weer een contract niet verlengt te krijgen.... bij een opleiding is dat anders, daar kunnen ze je niet weigeren vanwegen een zwangerschap.... Dan zouden alle zwangere minderjarigen hun school niet mogen afmaken ofzo....

Ik zou die confrontatie met je werk / studie begeleidster nog even niet aangaan... hou het lekker nog even voor je zelf en je man... pak die studie en probeer er het beste van te maken... sommige problemen lossen zich vanzelf op als het voor je voeten gegooid wordt. Stel je zou beginnen met de intensie om kinderen nog uit te stellen.... en dan wordt je opeens per ongeluk zwanger... ze kunnen je dan niet weigeren!

Succes meid!

2. gimena

gimena Niet meer actief

zat te lezen en idd klopt wat je schrijft .
    en stel je raakt zwanger is het altijd een ongelukje ;)
    als je snap wat ik bedoel

3. gimena

gimena Niet meer actief

ik ben even een bakkie doen tot zo

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    He Miss, bedankt. Ik heb ook dat eerlijkheids-virus, maar soms moet ik dat gewoon even onderdrukken. Dat is beter...

Het moet niet gekker worden. Zit nu met mijn bordje eten achter de PC, hoezo verslaafd? Hubbie is aan het fitnessen...

Ga zo wel ANTM kijken. Lekker maatjes 34 die elkaar voor dik uitmaken... En dan een plus-size model dat nog geen maat 40 heeft...lekker plus-size zeg! Maar goed, ik kijk het toch altijd...

5. gimena

gimena Niet meer actief

hmm eten..
    haha heb nu gelijk honger ik ga lekker op koekjes jaagt in huis :)

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ja, lekkere Risotto, maar nu al op... veel te snel gegeten...

7. gimena

gimena Niet meer actief

hahah das niet goed he :p
    haha..hoe gata het verder met jou?

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Tja, ongeduldig aan het wachten op mijn ei he? Vanaf morgen echt serieus aan de klus. Maareh ANTM begint, dus ik ben even kijken...
    Tot straks...

9. gimena

gimena Niet meer actief

spanned :p is goed veel kijk plezier :D

10. gimena

gimena Niet meer actief

het is stil hier :(

11. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Zit nu idd ook met dat studiedilemma. Wil opleiding rechten gaan volgen aan HBO. die duurt 4 jaar, en daarna als het kan nog 2 jaar master rechten in een jaar doen... maar dikke kans dat ik daarin zwanger wordt... tja, ik ga gewoon kijken naar de opleiding en vraag tijdens de open dag wel hoe ze daar mee omgaan!

Liefs

12. gimena

gimena Niet meer actief

jah idd das wel het besten!
    en waneer is de open dag?
    laat ons weten hoe en wat meschien een tip of uitleg voor een ander

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ladyjoey,
    Wil je die opleiding deeltijd gaan doen? In principe kun je bij een HBO opleiding gewoon een tijdje er tussenuit hoor en dan gewoon later de draad weer oppakken. Maar ik zou het wel even navragen, maar volgens mij is het geen probleem. Zou alleen wel fijn zijn als je een jaar af kan sluiten voordat je er tussenuit gaat. Van de andere kant. tegenwoodrig is alles zo in modules opgedeeld dat je alles per module weer kunt oppakken.

Maar het is natuurlijk wel lastig om na je break weer een opleiding op te pakken... omdat je dan toch heel anders gaat leven...

14. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Goede morgen dames,

Hiero, de :evil: hebben weer toegeslagen vannacht. Ppf werd wakker en alles zat onder, schaamde me kapot voor mijn man! Arme stakker werd uit bed geschopt met de mededeling even te verdwijnen van de slaapkamer zodat ik het bed schoon kon over trekken en me schone pyama en ondergoed uit de kast kon pakken. Stond om half 4 al te douchen verdorie, om kwart over 5 loopt bij ons zoiezo de wekker al af, dus dat kon hij niet echt waarderen! :rolleyes:

Heb echt met hem te doen, ik bedoel, ik ben er al langzaam aan gewend dat zwanger worden best moeilijk is, dus ik kijk er al niet meer van op als de menstruatie zich aankondigd,maar mijn man begint er nu langzaam toch wel erg zijn hoop op te vestigen dat ik hopelijk niet ongesteld wordt, en als het dan wel zo is dan zie ik echt zijn gezicht vertrekken tot sip kijken.... zielig hé, en dan komt hij dan ook nog zo lief mij troosten en mij moedige woorden toe spreken terwijl hij die troost en woorden eigenlijk harder nodig heeft als ik nu op het moment. Ik wil niet zeggen dat ik de moed op geef... dat zal ik nooit doen, maar ik ben er nu wel met de tijd makkelijker in geworden, wil gewoon niet elke maand verdrietig bij zitten en mij gek maken om iets wat er misschien niet is, dus daarom probeer ik het nu iets luchtiger te bekijken.

Gimena, meid hoe voel je je? Al getest? of laat je ons nu echt wachten tot morgen? ;)

15. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    He Miss, wat een kl*tezooi. Het is al erg genoeg dat ze komen, maar om dan ook nog je hele terretorium rood te bakenen :x
    Nou ja, een grote doos chocolade dan maar vandaag en even een dagje balen...dan weer moed verzamelen voor de volgende ronde.

Even een vraagje over het klussen:
    Wanneer precies klussen? Zondagavond geklust, maar dat was meer voor de fun. Vanavond weer (manneke heeft een volleybaltoernooi, maar heb gezegd dat hij maar wat energiemoet sparen voor vanavond) en dan? Is om de dag genoeg, of de komende dagen gewoon elke dag? Het moeten natuurlijk wel goede zwemmertjes zijn... Heb gisteren gezegd dat hij er maar 1-tje moet gaan trainen, omdat ik er maar 1 nodig heb, maar wel eentje in topconditie :)
    Hij heeft gedreigd er drie te trainen... :(

16. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    @Collo, meid ik was je foto´s aan het bekijken... wat een heerlijke bende van 3 zeg! :D God hoe die kat slaapt... beentjes wijd, op de rug hahaha en dan die in dat speelgoed huisje, het moet niet gekker worden! een giller die katten van je! Die van mij zijn ook zo lekker zich zelf, echte ster allure´s hebben ze. Ik had laats schoenen gekocht, de lege doos op de gang gezet in de bedoeling om hem mee naar beneden te nemen om hem weg te gooien... poes heeft hem ingepikt en gebruikt hem nu als haar slaap kamertje hihihi, heb er nu maar een dekentje in gelegd en in de kelder gezet, krijg het niet over mijn hart om die doos nu weg te pakken, zooo lief als ze daar in ligt! Ze is eigenlijk veels te groot voor dat doosje, ze moet zich zelf echt erin proppen, dus ze ligt echt helemaal in een kreukel erin. Ze hebben de lekkerste kussentjes en dekentjes, maar waar kiezen ze voor, een doosje...

LadyJoey, Ik heb ook HBO gestudeerd, en die studie naderhand nog eens op HBO een vervolg opleiding gedaan... toen ik met die vervolg opleiding begon zijn wij aan de verkoop van ons toenmalige huis begonnen en hebben een nieuw huis gekocht, we gingen verhuizen met de zaak van het ene pand naar een nieuw pand, ik werkte 40 uur per week, dus mijn kostbare vrije tijd werd alleen maar kleiner door het nieuwe huis te verbouwen en die zakelijke verhuizing... ik heb toen een time out aan gevraagd en gekregen, betekend wel dat je je studie in die time out tijd gewoon door moet betalen, maar na der hand weer op kan pakken, dus hou hiermee rekening, de kosten zullen blijven doorlopen. Het is natuurlijk wel weer vreemd om die draad weer op te gaan pakken ( en vooral als je pas moeder bent geworden) maar als je weer eenmaal bezig bent dan is het goed te doen.

17. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

Even kijken, je hebt als ik het goed begrijp over 3 dagen eisprong, men zegt dat je al ± 5 dagen voor de eisprong al in je vruchtbare periode zit, dus vanaf afgelopen maandag tot aan je ei is het een prima tijd om te klussen en zaadjes te trainen ;) Ik zou als ik jou was vanaf vandaag proberen het iedere dag te doen... teminste als jullie tijd en zin het toe laat... of doe het dan vandaag en donderdag, of woensdag en vrijdag.... dan zit je meestal goed.... maar, donderdag en vrijdag zou ik persoonlijk niet overslaan... om de dag is prima hoor dus geen stress, het moet ook leuk blijven hé.

Hahah je man is wel erg gemotiveerd!

18. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    ik laat t zeker weten!

Balen dior... we snappen wat je bedoelt en er is eigenlijk nix te zeggen om je op te peppen... rustig aan vandaag!

Liefs

19. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

Nou, ik ga zo eens even lekker schoonmaak houden hier, ik heb van die mooie vouw gordijnen, die wil ik gaan wassen vandaag.... help, die touwtjes rijgen... :rolleyes: ze zien er prachtig uit maar het wassen van die dingen is echt een ramp! Het is prachtig weer buiten, dus ik haal even die lente kriebels in huis ;)

Op naar de volgende ronde! We laten ons niet kisten door een stel doorgedraaide hormonen ;)

20. swirl

swirl Fanatiek lid

16 jan 2009
    1.117
    0
    0
    Prachtig weer ? Hmmm komt dat nog deze kant op ?

Deel Deze Pagina