ik had vandaag mijn afspraak bij dr X in elsdorp en hij zei dat we het beste nu met ivf konden beginnen... aan de ene kant natuurlijk heel erg blij en aan de andere kant verschrikkelijk bang voor de ivf. hoe pjnlijk is de ivf? kan de ivf onder volledige narcose. Edit mod: Naam arts verwijderd. Dit is niet toegestaan.
Hoi Hoi, IVF in zijn geheel valt best mee. Althans zo ervaar ik het. Oke, het spuiten is niet altijd fijn, maar is niks om bang voor te zijn. De punctie heb ik 1 keer vrijwel zonder echte pijn gehad en 2 keer vrij heftig qua pijn. Maar je moet gewoon nooit vergeten waarvoor je het doet. Dat houd ik altijd in mijn hoofd: Ik doe alles voor ons wonder, en de pijn ben je daarna snel vergeten. Ik zou zeggen laat het op je afkomen en laat je niet te veel beinvloeden door de "horrorverhalen". Veel succes met alles. Liefs Hope
citipiti06, Ik heb 3 IVF behandelingen achter de rug en qua pijn tijdens de punctie heb ik ze alle 3 heel anders ervaren. Ik kan me daarom helemaal bij Hope aansluiten. Vergeet niet waar je het voor doet en dan ben je de pijn snel weer vergeten! Probeer het gewoon op je af te laten komen en laat je niet door horrorverhalen afschrikken! Ik wens je heel veel succes! Liefs Naatje
Hier ook geen vreselijke behandelingen meegemaakt. Leuk is anders...uiteraard. Ik vond het te doen. 6x in eigen cyclus (1 eicel zonder verdoving bij de punctie) 1x standaard (punctie met verdoving). Succes!
ik heb 3 x ivf gehad en vond het spuiten meevallen de punctie is wel tegengevallen maar idd wat de meiden al zeggen je weet waar je het voor doet dat wondertje! heel veel succes meid
Ik ga binnenkort m'n 7e punctie krijgen en 1x was het erg pijnlijk....werd toen ook niet door m'n eigen arts gedaan. Alle andere keren was het goed te doen...ik krijg 2 zetpillen en 2 diazepammetjes (valiumpilletjes) van te voren en verder geen verdoving. Tuurlijk...lekker is anders, maar het is zeker wel goed te doen enne...je weet waar je het voor doet
ik denk gewoon dat het de zenuwen zijn en nog niet weet wat er precies gaat gebeuren dat ik daarom zo reageerde... een van deze dagen moet ik menstrueren en op dag 21 moet ik een afspraak maken. ik vind het zo spannend allemaal dames hoe hebben jullie het met werk geregeld. ik heb op dit moment geen baan maar ben volop aan het solliciteren.dus als ik ergens aangenomen word word dat geen probleem met de ivf? of is er altijd wat te regelen met de gynacologie.ik bedoel moet met de ivf alles op een bepaalde tijd of dag? ik kan ook niet nu gaan zeggen als ik solliciteer dat ik zwanger probeer te raken,natuurlijk nemen ze me dan niet aan. ingewikkeld allemaal
hallo citipiti06, Bij mij was het niet zo dat alles op 1 dag kon. vanaf dag 1 tot de punctie ben ik drie keer in een periode van 10 dagen (tijdens het spuiten van de menopur) langs geweest voor een echo. Het kan dus zijn dat ze op dinsdag zeggen kom vrijdag nog maar even terug. De Punctie stond ondervoorbehoud geplant omdat je niet weet wat de hormonen met je lijf doen. De ene keer kan je aan 10 dagen spuiten genoeg hebben de andere keer 12 dagen. Ik ga er dus op het werk altijd maar vanuit dat ik per poging 2 weken niet weet hoe laat ik op het werk ben. Bij mij weten ze het gelukkig maar als je een nieuwe baan hebt lijkt het mij erg lastig. Tja en de punctie...ik vondt hem niet fijn maar hier in flevo krijg je alleen maar een plaatselijke verdoving rond de baarmoeder mond voor de rest niks. Daarnaast zit er tussen twee pogingen 1 cyclus hier om je lichaam weer te laten herstellen. Succes ermee! Groet Nicole
Hoi Citipiti06 Is inderdaad een lastig moment voor jezelf en ook voor toekomstige werkgevers. Ik denk zelf "eerlijk duurt het langst". Ook door een ervaring van mijn beste vriendin, zij had niets gezegd en werd toen op het matje geroepen dat haar dokterbezoeken erg veel waren. Ze heeft toen verteld waar ze mee bezig was en kreeg toen alle medeleven van haar manager, twee weken later stond ze op straat. Haar contract was niet verlengd om de vage reden die ze nu nog niet helder heeft. IVF is namelijk best tijdrovend, maar weet waarvoor je het doet! Groetjes Yentl