Ik ben 24 jaar, bijna 2 jaar samen met de allerliefste jongeman van de hele wereld, wonen samen en ik volg een 3 jaar durende opleiding waarvan ik in het 1e jaar zit. Ik heb sinds een half jaar een sterk verlangen om zwanger te zijn. Heel apart gevoel, ik fantaseer vaak over kinderen en droom er nog vaker over. Ik heb een spiraal die binnen nu en een maand vervangen moet worden. Mijn vriend en ik hebben het vaak over kinderen en we weten van elkaar dat we het dolgraag zouden willen als de tijd daarvoor rijp is. Ook hebben we het er wel is over dat mocht er nu een "ongelukje" gebeuren het welkom is. Maar ook weten we heel goed dat het verstandig is om nog te wachten tot ik klaar ben met mijn opleiding. Maar toch kan ik niet stoppen met fantaseren en denken over hoe het is om zwanger te zijn en een kindje te hebben. Het liefst 4 dat weten we ook al.. Maar goed, wat moet ik hiermee? Het gevoel gewoon onderdrukken en wachten tot mijn studie afgerond is?
Tsja, dat is echt iets waar jullie met z'n tweeën over moeten hebben en die beslissing moeten nemen. Als je zwanger wil raken, kan het natuurlijk ook nog even duren he, hou daar wel rekening mee. Maar het kan ook dat je meteen zwanger raakt en dan zul je je studie moeten afbreken. Lijkt mij niet ideaal. Praat er samen over en neem samen de beslissing. Ik denk niet dat anderen dit voor jullie kunnen en mogen invullen.
Dat is inderdaad een dilemma. Enerzijds een sterke kinderwens, anderzijds een opleiding die nog 2½ jaar duurt. Ik zie dat je 24 bent. Is je vriend ook rond die leeftijd? Zo ja, dan kun je misschien ook meenemen in je overwegingen dat jullie lekker jong zijn; over 2 jaar ben je 26 en dat is nog steeds gemiddeld genomen een super leeftijd om voor het eerst zwanger te raken. Het probleem is dat niemand een glazen bol heeft. Het kan zijn dat je meteen zwanger raakt, kan ook zijn dat het op zich laat wachten. Dan kan het zijn dat je na het krijgen van een kind, met enig organisatietalent, je opleiding afmaakt. En het kan ook zijn dat dat niet lukt, of pas later, omdat je leven op zijn kop staat. En dan heb je natuurlijk het financiële vraagstuk: krijg je zwangerschapsverlof als je student bent? Misschien is het een idee om eens te vragen naar ervaringen van mensen die kind met opleiding hebben geprobeerd te combineren. Want een pasklaar antwoord, dat heeft waarschijnlijk niemand. Succes!
Hm, ik heb sinds ik 2 kids heel erg hard voor mijn HBO opleiding moeten knokken en het was mij ook gelukt. Ik was wel slechts 19 jaar oud toen ik m'n oudste kreeg, was ik toen al vanaf mijn zeventienjarig bezig met allerlei opleidingen maar ik had wel heel veel steunen en motivatie nodig. Ook toen ik zwangerschapsverlof had, moest ik tijdelijk stopzetten maar ik mocht wel al nadat ik volledig hersteld was heel veel inhalen en leren zodra ik diploma kon behalen, echt heel fijn! Als jij zelf denkt aan te kunnen met je zwangerschap en daarna met je kind en steunen die je erbij kunt gebruiken die je van mensen krijgt. Heel veel motivatie en doorzetten heb jij het nodig. Zo ja, ga er dan voor! & zwanger willen worden kan het 1 jaar duren maar kan dat zijn als je zometeen na ronde 1 zwanger wordt als je geluk hebt . Maar verminderde vruchtbaar/andere redenen kan echter wel uitzondering zijn. Succes met keuze maken!
Ik snap je helemaal! Zit bijna in hetzelfde schuitje alleen rond ik mijn opleiding eind van het jaar af. Sinds een half jaar of wat kreeg ik ook een sterke kinderwens. Ook ik heb een spiraaltje en mijn vriend en ik zeiden vaak als het toch gebeurd is het meer dan welkom. Ik heb geprobeerd dat gevoel te onderdrukken maar dat ging niet. Alles en iedereen om ons heen raakt zwanger dus dat hielp ook niet echt Conclusie:afgelopen weekend hebben we de knoop door gehakt en volgende week gaat het spiraaltje eruit! Lastig he, je gevoel zegt gewoon doen en je verstand zegt even wachten.... Kun je niet overleggen met je opleiding wat er mogelijk is als je zwanger raakt? Misschien valt er wel wat te regelen met een verlenging of iets dergelijks.
Haar leeftijd lijkt me niet de issue. De relatieperiode ook niet, als jullie een volwassen relatie hebben en helemaal gek op elkaar zijn, das t aller belangrijkste. Hoe je toekomst gaat lopen weet je toch nooit van te voren.Of je nou 24 bent en 2 jaar samen, of 34 en 10 jaar samen. Ik zou idd als ik jou was nog 2 jaar wachten ivm je studie. Snap dat t lastig is vanwege de babykriebels maar denk dat je er veeeel profijt van gaat hebben en t veel rust geeft
hoi Jullie zijn de enige die daarover kunnen beslissen. ik was net ( begin september) begonnen met mijn opleiding toen ik 30 September positief had getest. Nu zit ik in de laatste maanden ( afstudeerstage) van mijn studie. Theorie gehaald alleen stage nog afronden. Als alles meezit in juni/ juli klaar. Nu een maand geleden gestopt met de pil. Nu ik bijna klaar ben willen we gaan voor een 2de. Als alles meezit en je nergens last van hebt is het goed te doen, maar het kan ook tegen zitten.
ik zou wachten. maak eerst lekker je studies af. dan heb je dat al zeker. in deze tijd is het echt nodig om een diploma op zak te hebben... je bent nog jong. die paar jaar wachten gaat het niet maken, toch?
Zou je dit niet beter met je vriend kunnen bespreken ipv het voor te leggen aan mensen die helemaal niets met jullie of jullie situatie te maken hebben? Meningen genoeg hier maar uiteindelijk zal je dit toch samen met je vriend moeten beslissen. Je laat zoiets toch niet afhangen van een mening van een andere? Vind ik raar..
Heel kort: Ik zou eerst de studie afmaken. Ik weet van een oud klasgenootje van me dat het opvoeden van een klein kindje en je opleiding doen en je huishouden een zwaar karweitje is. En zij heeft tweemaal verlenging gekregen, omdat ze het gewoon niet rond kreeg. Daar komt bij kijken dat als je kleine een keer ziek is, of gebroken nachten (ook in de tentamenweek). Het is niet makkelijk. Ik zou wachten tot je in het laatste halfjaar van je opleiding zit, dan maakt het niet veel meer uit.
Ik ben 24, 4 jaar relatie (vriend bijna 30) en wonen in ons 2e koophuis. Heb een hbo diploma en heb vast contract op mijn werk ( vriend ook). Ik studeer nu voor een tweede hbo studie en wij zitten in de 5e maand proberen. Ik moet nog 1,5 jaar naar school. Tsja, ik laat onze kinderwens niet liggen voor een studie.. maar hebben het verder ook gewoon goed voor elkaar.. Niemand kan in jullie situatie kijken, maar ben je aan het studeren voor je eerste diploma na de middelbare school zou ik eerst school afmaken. Maar dit kunnen alleen jij en je vriend beslissen. Succes!
heel off topic maar oke..ik zie niet in waarom leeftijd en duur van de relatie er toe doet.. ik ben al vanaf mijn 16e samen met mijn vriend en nu 23 jaar en voel me er heel erg klaar voor