Ik voel me ook gelijk heel anders nu we dan echt voor de 2e gaan! Van die kriebels en je helemaal weer verdiepen in je cyclus en gewoon weer die leuke spanning Je gaat alles weer herbeleven, leuk leuk!
@ ramona, wij hebben er bij de eerste 23 maanden over gedaan voor we zwanger waren. we liepen al bij het ziekenhuis. bijna alles was getest en ik stond al gepland voor een operatie om mijn eileiders door te laten spuiten (hoort hij het fertiliteitsonderzoek). maar gelukkig was ik door het volgen van de rijping van mijn ei en de woorden dat de gyn de eisprong op die avond zetten en dat ik dan vooral moest zeggen kom maar in mijn wiegetje zwanger!!! uit alle andere onderzoeken is alleen maar gekomen dat alles goed was. Ik was wel behoorlijk te zwaar misschien dat dat heeft mee gespeeld. tijdens de zwangerschap ben ik heel weinig aangekomen. ik woog de dag na de bevalling net zoveel als de dag van de bevruchting. inmiddels ben ik 17,5 kilo afgevallen en hoop dat dat mee helpt om nu sneller zwanger te worden ik heb met 8 weken een bloeding gehad en met 16 weken maar gelukkig is alles goed gegaan en hebben we nu een pracht van een zoon..naar een hele rustige, fijne bevalling. @cindy, ik vond het bij het andere topic ook druk ik snap wel dat je blij ben met je ongi deze maand, dan weet je zeker dat het goed zit, nog 2 weken en dan aan de klus. spannend hoor zeker als het de vorige keer zo snel raak was. misschien over 4 weken al een kindje in je buik... @wallie ook zo snel al zwanger de vorige keer.. ben benieuwd.. zou wel erg leuk zijn en een hoop stress besparen.. jullie beginnen volgende maand toch? zie net dat ik heb geschreven dat we op de 2de 2 jaar hebben gewacht maar dat moet natuurlijk de 1ste zijn. ik heb nu mijn ovulatie dus we zijn druk aan de klus en dan vanaf morgen of overmorgen die vervelende wachtweken weer in. omdat we op de eerste zo lang hebben gewacht heb ik daar nogal wat frustratie aan overgehouden en die ben ik nog niet kwijt heb ik al gemerkt. ik moet die stress een beetje los laten maar het voelt nog raar en net of we weer verder gaan waar we de vorige keer zijn gebleven terwijl het nu echt hele nieuwe ronde nieuwe kansen zijn.. ik hou me maar voor dat er genoeg mensen zijn die op de eerste lang hebben moeten wachten en heel snel zwanger waren van de 2de....al denk ik dan ook weer meteen (want negatief denken is een van mijn sterkste punten) er zijn ook mensen die geluk hebben gehad met de eerste en daarna geen kinderen meer krijgen.. oo wat kun je jezelf soms frustreren zeg...bah bah... ik merk wel en ik weet niet meer wie dat zei dat het inderdaad weer heel speciaal is en het weer net zo spannend is als bij de eerste.. ik had ook gedacht dat ik er nu nuchterder in zou staan maar dat is toch niet zo het verlangen naar een 2de is net zo groot als na een eerste misschien wel groter nu je echt weet wat je krijgt...
thanks!!! dat is een gedacht mischien heb ik over 4 weken een baby in de buik!!! hhhaaahhhhh..... Nu eerst maar eens afwachten of de ongi goed gaat....
Hoi Wallie, ja ik zie het, mijn dochter is op 3 feb. geboren. Wij zitten nu in ronde 1 en bij Charlotte was het in 1x raak maar ik ga er maar vanuit dat dat nu niet het geval zal zijn, gewoon een beetje zelfbescherming. Ik wil zelf wel 4 kinderen maar financieel is dat niet erg handig, we willen zelf ook nog op vakantie, uiteten etc dus 2 vind ik al heel wat (mijn man riep altijd: 1 of geen dus ik ben al blij dat hij helemaal voor een tweede gaat nu!!). Vind het wel weer spannend allemaal, ben mijn zwangerschap van Charlotte heel ziek geweest, 9 maanden misselijk en overgeven maar daar probeer ik maar niet al te veel aan te denken, het is het in ieder geval allemaal meer dan waard geweest!
@jolan Zo te lezen hebben jullie al heel wat meegemaakt voor de 1e zwangerschap! Wel fijn dat het toen toch uiteindelijk nog spontaan is gegaan en dat uit de onderzoeken goed nieuws kwam! Kan me voorstellen dat je er zo overnadenkt, is toen toch niet niks allemaal geweest...maar nieuwe ronde en nieuwe kansen en wie weet gaat het nu allemaal wel heel anders! Ook goed zeg dat je 17,5 kilo bent afgevallen Hoop voor je dat het nu lekker snel raak zal zijn! Hoe oud is je zoontje nu? @chantal Jeetje zeg heel de zwangerschap ziek en misselijk...dat zal vast zwaar geweest zijn! Raar ook he dat de ene niks heeft en de andere zich beroerd voelt en dat dat bij iedere zwangerschap ook weer anders kan zijn! Want misschien voel je je bij deze komende zwangerschap wel kip lekker!
@ramona ons zoontje is nu 12 maanden en 2 weken. dus nog maar net het grote feest gehad... jou zoontje is iets ouder of niet? @chantal. fijn dat je de vorige keer zo snel zwanger was. wie weet nu ook weer en wat ramona al zegt elke zwangerschap is anders. ik kan me wel voorstellen dat je je er zorgen over maakt want het maakt de zwangerschap een stuk minder leuk.. idd nog maar niet te veel over na denken.. @cindy is je ongi toch nog niet goed op gang dan? ik vond het zelf ook wel een leuke gedachte moet ik misschien ook mezelf eens voor houden... bevorderd vast en zeker het positief denken...ga vandaag toch ook nog eens roepen kom maar in mijn wiegetjeheeft de vorige keer ook geholpen.... ik ga eens kijken want volgens mij is de kleine man wakker van zijn ochtend slaapje, dan ga ik eens een boterhammetje met hem eten..
ja het is 1 november begonnen en nu maar kijken wannner het weer ophoudt snap je dat bedoelde ik.....hoop dat mijn lichaam het goed regelt zelf. Maar bij mijn eerste ging dit gewoon goed dus zal nu ook wel goedkomen!!
@jolan, ja mijn kleine ondeugd is nu 13 maanden en 3 weken oud dus dat scheelt dan niet zoveel met de jouwe!
@Jolan, ik kan me wel voorstellen dat je er nu al weer een beetje gestresst van wordt hoor, maar wie weet duurt het nu allemaal niet zo lang. Het volgende maand beginnen is al een beetje twijfelachtig geworden. Gister "per ongeluk" al geen condoom gebruikt . Dus we wachten het gewoon af...
@wallie Haha "per ongeluk", het is toch wel heel erg leuk om nu al te beginnen he! Heb ik ook hoor! En als je toch nu al gewoon met foliumzuur ben begonnen is toch ook goed! Ik heb ook nog geen 4 weken van te voren foliumzuur geslikt en ga ook gewoon beginnen hoor, voor hetzelfde geld lukt het nog helemaal niet deze maand (of wel haha) als je het nu maar gewoon al slikt!
Ja vindt ik ook, sommige vrouwen slikken helmaal geen foliumzuur! Alhoewel het wel gewoon beter is om het 4 weken van te voren al te slikken maar ja om er nu op te wachten hihi... Ja per ongeluk zou leuk zijn dan he!!!
Ach ja we zien wel de rest van de maand. Weet ook wel dat er zat vrouwen het niet slikken, maar ja ze raden het niet voor niets aan denk ik dan.
ik denk ook dat het verstandig is om het nu al te slikken. ik slik de foliumzuur nu 2 maanden denk ik weer. ik moest nieuwe multivitamine kopen en heb toen die met foliumzuur gekocht. maar 4 weken haal je toch ook nu nog. je bent al begonnen en de eerste 2 weken neemt je kindje nog niks van jou dus dan is het vier weken als het wel iets van jou neemt. al bedenk ik me nu dat ik niet helemaal zeker weet of het zo werkt. ik weet niet of je kindje het als ei zeg maar ergens anders vandaan haalt maar ik kan me zo voorstellen dat het kindje pas iets binnen krijgt als het van jou voeding neemt en dat is toch pas bij 4 weken of zo? ja en niet slikken.. het is ieder zijn keuze maar ik denk dan als ik door zo iets kleins zo veel leed kan voorkomen of de kans er op iig zoveel kleiner kan maken dan zou ik mezelf ontzettend stom vinden als ik het niet zou doen.. wallie ik heb zo'n gevoel dat dat wachten tot de volgende maand bij jullie ook niet zo goed gaat lukken
wallie jij hebt een hele lange cyclus of niet? ik zie dat je op dag 20 zit en je meest vruchtbare dag hebt.. ik heb een hele korte cyclus van tussen de 22 en 28 dagen ik heb nu ook net mijn vruchtbare dagen gehad. dus wachten op de nod. ik weet niet helemaal zeker wanneer mijn ovulatie was. ik heb zondag en maandag getest. zondag was het test streepje veel lichter dan het controle streepje. maandag was het test streepje veel donkerder dan het controle streepje. verder heb ik niet getest want mijn testen waren op en ik heb zaterdag nieuwe besteld van matcare.. normaal zijn die met 1 dag binnen maar nu natuurlijk niet dus ik weet het niet. misschien vandaag voor de zekerheid nog maar even klussen of denken jullie dat het geen zin meer heeft? ik vind het zo raar dat ik zondag zo licht test en maandag zo donker...ik hoop dat de testen vandaag binnen komen dan test ik vandaag nog even en dan weet ik natuurlijk wel of het al geweest is of niet..
Ow dat gedoe met wanneer je je eisprong hebt en niet dat vond ik echt het minst leuk haha Ik weet nog toen we met de eerste begonnen we de eerste maanden eigenlijk maar wat aangeklooid hebben en daarna kregen we het pas goed door. Misschien dat het daardoor ook 8 maanden geduurd heeft Jolan ga jij echt alleen van de testen uit of heb je op een gegeven moment echt door wanneer je je eisprong hebt? Wij deden het klussen in de vruchtbare week (want ik voel(de) mn eisprong niet) echt om de dag en dat heeft toen wel gewerkt Ben benieuwd hoe het deze nieuwe rondes gaat...
ik voel mijn eisprong ook niet dus wij klussen ook om de dag ik hoop dat dat genoeg is.ik let wel op mijn afscheiding maar ik word daar niet altijd veel wijzer van moet ik zeggen. zaterdag en maandag geklust en maandag 2 keer maar ik weet niet of vanavond dan nog iets uit zou halen.. zul je altijd zien dat die stomme testen ook vandaag niet binnen komen.. post komt hier zoiezo pas om half 7 of zo echt super laat. ramona waar zit jij nu in je cyclus?
ja als je echt twijfelt zou ik gewoon nog een keer klussen vandaag. Maar als je eigenlijk weet dat de vruchtbare dagen al voorbij zijn dan heeft het niet veel nut meer, denk ik.. Ik moet vandaag ongesteld worden nog van mn pil dus daarna gaat het voor ons pas beginnen. Voor de eerste heb ik twee maanden al folium geslikt en mn cyclus afgewacht en toen begonnen maar nu heb ik zoiets van ga gewoon al gelijk nu beginnen. (ben ook met folium begonnen) Voorheen was wel mn cyclus wat onregelmatig dus daar hou ik nu wel weer rekening mee, ga deze maand dan gewoon wat eerder klussen en wat langer door haha Las in een ander forum wat ging over; meteen beginnen na de pil en gelijk zwanger zijn? Dat er toch zat mensen zijn die toch al meteen zwanger zijn geworden. Is weer hoopvol! (al zijn er natuurlijk ook zat waarbij dat weer niet zo is...)
Jolan ik heb inderdaad een lange cyclus. Tenminste na mijn bevalling. Daarvoor was het 30 dagen, nu dus meestal rond de 35 dagen. Helaas helaas, minder kansen in een jaar... Als ik jou was zou ik gewoon nog een keer klussen. Je weet nooit waar het goed voor is Ik voel mijn eisprong de ene maand wel, de andere maand niet. Best raar.
@wallie,dat zijn zeker minder kansen in een jaar.. das balen.. is toch 2 maanden minder kans 10 ipv 12. ben je nu wel regelmatig 35 dagen? weet je nu ook wanneer je ovulatie is of nog niet? wat voel je als je je eisprong voelt? krampen of steken? @ramona, er is zeker hoop er zijn gelukkig genoeg vrouwen die meteen zwanger zijn na de pil. ik denk dat het er ook wel aan kan liggen hoe lang je die hebt geslikt. dus vandaag dag 1 van ronde 1 ik kijk nog wel even aan met die ovulatie testen ik heb er eigenlijk nu al de balen van. volgende maand maar gewoon in de vruchtbare periode klussen en we zien wel.. ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin in al dat serieuse gedoe.. maak ik mezelf en mijn man alleen maar gek mee..ook al heb ik nog zo'n zin om zwanger te zijn...ik moet het misschien nu nog maar even niet zo serieus nemen... even een vraagje van ander orde... ik heb een probleem met de luiers misschien dat jullie een idee hebben. elke ochtend is thijs nat als ik hem uit bed haal. ik heb al hogere luiers geprobeert, luierbroekjes (maar die scheuren uitelkaar van de hoeveelheid plas) , luier achterstevoren aan maar niks helpt. ik gebruik baby dry van pampers. ik heb maat 4 en die is vanaf 9 kilo en onze thijs is nu tegen de 10 kilo aan denk ik. (9,5 met 11 maanden). Ik denk niet dat het aan de maat ligt. hij slaapt op zijn buik en ik heb al wel begrepen dat er meer buikslapertjes zijn die 's nachts doorlekken. ik vind het zo zielig voor hem.. hebben jullie nog tips?