Spannend..vanaf nu stoppen met de pil, gaan voor de 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ramona1, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Voel een soort kramp aan de rechterkant (meer in mijn zij).

Ik heb ook het idee dat ik er met ovulatietesten te veel mee bezig ga zijn en dat het echt moeten wordt, daar heb ik (nog) geen zin in.

Luierprobleem helaas geen oplossing. Met dochter geen last van. Misschien een keer een ander merk proberen. Heb zelf ook pampers baby dry, heb ook geen ervaringen met andere merken.

2. Jolijn2008

Jolijn2008 Actief lid

18 nov 2008
    114
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Hoi,

Wij gaan ook vanaf januari voor een 2e wondertje! Onze dochter is nu 13 maanden en we vinden 2 jaar leeftijdsverschil mooi. Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil, dus ben benieuwd naar mijn eigen cyclus...

Een oplossing voor de luiers is misschien toch een 4+ of een 5 voor de nacht om doen. Een vriendin had dit probleem ook (overdag maat 4) en is 's nachts maatje 5 gaan gebruiken. Nu geen lek meer (ook baby dry)!

Groetjes!

3. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    hey jolijn,

wat leuk dat jullie ook voor een 2de gaan. een mooi begin voor het nieuwe jaar.
    Was het bij de eerste snel raak?
    wij vinden 2 jaar verschil ook heel mooi.

bedankt voor de tip van de luier ik ga het morgen meteen uitproberen.

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Jolan, ik denk niet dat het gelijk zwanger worden na de pil iets te maken heeft met hoelang je de pil hebt geslikt. Ik denk dat er vrouwen zijn bij wie de cyclus gelijk goed is en bij sommige vrouwen het lichaam niet zo goed zijn werk doet. Ik slik mijn pil al vanaf dat ik 11 ben en ik heb nooit last van mijn cyclus na het stoppen met de pil..ik denk dat het gewoon per vrouw verschillend is...

@Wally dat is volgens mij je eisprong wat je voelt hoor....

Hier is de ongi weg dus nu weer lekker veel vrijen en hopen op een positieve test binnenkort!!

5. Ramona1

Ramona1 Actief lid

11 jun 2007
    172
    0
    0
    Bij Justin ben ik ook al snel maat 5 gaan gebruiken inplaats van 4, die vallen op de een of andere manier toch beter bij hem.
    Hij heeft s óchtends ook een hele volle luier maar hij is niet doorgelekt! Dus ben benieuwd jolan of het bij jou ook werkt!

Jolijn jij ook veel succes bij het gaan voor de 2e, dat het maar snel raak mag zijn!:)

groetjes Ramona

6. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Cindy fijn hoor, nieuwe ronde...

Is inderdaad mijn eisprong die ik voel. Maar sinds vanochtend heb ik ook kramp onderin, zoals ik normaal heb als ik ongesteld ben. Snap even niets meer van mijn lichaam :(

@ Jolijn, welkom. Heb jij wel het geduld om nog te wachten tot januari?

Wij willen het liefst geen supergroot leeftijdsverschil, wilde er wel anderhalf jaar tussen hebben, maar hoeft van mij niet veel meer. Maar goed kan ook lang duren en dan zit er meer verschil in.
    Ook als reden dat we als alles goed gaat waarschijnlijk ook nog een derde willen.

7. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    vandaag gebeld voor de griepprik. ik heb astma en lang getwijfeld of ik de mexicaanse griepprik zou halen en had geen oproep gekregen. vandaag na het nieuws vanmorgen dat er een gezonde man van 35 was overleden toch maar gebeld. ik kreeg meteen de oproep toegestuurd. toe vroeg ik hoe het zat met zwanger worden en de vaccinatie.. dat mag dus niet. ik zei toen dat ik nu niet weet of ik zwanger ben.. de prik is nu uitgesteld tot na mijn nod. als ik niet zwanger ben krijg ik hem dan en mag ik na de 2de prik (zit 2 weken tussen de 1ste en de 2de) 8 weken niet zwanger worden. Dat word dan dus pas februari.. wat een afknapper zeg...

8. Ramona1

Ramona1 Actief lid

11 jun 2007
    172
    0
    0
    Hoi jolan, jeetje kan me inderdaad helemaal voorstellen dat je nu flink baalt zeg!
    Ja of het moet deze maand gelijk raak zijn!
    Maar ja dan mag je de griepprik ook weer niet doen voor jezelf want dat mag dan pas weer in het tweede trimester van de zwangerschap in verband met je kleintje in buik.... wat een gedoe he met die griep! Nou maar even afwachten dan tot je NOD :(....

Heb je het trouwens nog uitgeprobeerd met die luier?

9. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    hey ramona,

ja het is zeker een gedoe met die griep en met de prik. ik weet niet hoe serieus ik het allemaal moet nemen ook niet voor onze thijs. ben benieuwd wat maandag het advies van het rijk is voor kinderen tot 4 jaar.
    ik heb voor mezelf besloten nog niks te beslissen tot het moet en dan een afspraak te maken met de huisarts en te bekijken hoeveel risico ik echt loop. ik heb geen oproep gehad omdat ik maar heel weinig medicijnen gebruik. ben daar toen ik zwanger wilde worden de eerste keer mee gestopt en nu gebruik ik ong. 5 keer per jaar ventolin omdat ik het benauwd heb.. de astma is dus op dit moment heel goed onder controle, maar dat zegt helaas niet altijd iets.. wat een meoilijke beslissing zeg..

ik heb de luiers niet uit geprobeerd omdat het nu ineens weer goed gaat. zul je altijd zien vraag ik het overal na en dan gaat het weer goed;).
    ik heb de laatste dagen wel verschoont voor ik hem bij ons ik bed neem misschien dat dat heeft geholpen. ons mannetje wordt meestal om half 8 wakker en als ik niet hoef te werken leg ik hem nog tot 8 uur tussen ons in , echt zo heerlijk.. als ik wel moet werken blijft mijn man meestal nog met hem tot 8 uur liggen.

is het einde van je ongi al in zicht??

10. Ramona1

Ramona1 Actief lid

11 jun 2007
    172
    0
    0
    Hey Jolan

Wel fijn dat je astma nu onder controle is en dat je er niet zo heel erg last van hebt. Inderdaad maar even afwachten allemaal..ook inderdaad of onze kleintjes de prik moeten...als je de verhalen hoort lijkt me het haast wel verstandig om ze de prikken te geven. Je moet er toch niet aan denken dat ze zo erg ziek worden en erger :(

Mooi zo dat het nu opeens niet meer nodig is van die luier!
    Scheelt inderdaad denk ik wel dat je je zoontje al verschoont voordat hij lekker bij jullie komt liggen! Heerlijk is dat he als ze nog even lekker tussen in kunnen komen liggen en je rustig aan kan doen! Sinds Justin is geboren heb ik besloten (en het geluk dat het kan) om voorlopig thuismama te zijn en dat bevalt tot nu toe erg goed, heerlijk dat rustig aan doen en geen haast :)

De ongi is bijna in zicht dus daarna op de goede dagen aan de slag!Kan niet wachten! :D Wanneer is jou nod ?

11. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    hey ramona,

vertel ik gisteravond aan jou dat het een paar dagen goed gaat met de luiers is hij vanochtend weer nat... dus dinsdag maar even grotere luiers kopen en kijken of dat werkt..

mijn nod weer ik niet precies ik heb niet een hele regelmatige cyclus maar ik denk volgend weekend ergens meestal wordt ik zo'n 10 tot 12 dagen na mijn ovulatie ongi en dat zou nu woensdag / vrijdag zijn geloof ik maar als ik dat niet wordt moet ik zoziezo tot zondag wachten want dan is het pas 14 dagen naar mijn ei en eerder wil ik niet testen.. toch wel weer spannend.. maar heb het gevoel dat het niet zo is, zou ook wel erg rap zijn in de eerste rond maarja je weet nooit..

wat heerlijk dat je thuisblijf mama bent.. dan ben ik wel een beetje jaloers hoor.. ik wilde echt niet meer gaan werken na mijn verlof maar ik heb geen keus.. ik werk nu drie dagen.. maandag donderdag en vrijdag. ik heb gelukkig wel een hele leuke baan. ik ben kleuterjuf en geniet nog elke dag van mijn werk. het is alleen geen makkelijk beroep. ik maak lange dagen en werk thuis ook nog geregeld om alles in orde te hebben. het is daardoor niet altijd makkelijk om de balans tussen thuis en het werk helemaal te hebben..

ik moet er idd ook niet aan denken dat onze kleintje zo ziek worden of erger...bah bah echt niet leuk om daar mee bezig te moeten zijn..

12. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

Jolan dat is wel balen met die griepprik zeg. Lastige keus is dat.

Leuk werk zeg kleuterjuf, maar inderdaad wel een drukke baan. (heb zelf 2,5 jaar pabo gedaan, maar ben ermee gestopt).

Werk nu ook niet. Ben ook lekker thuis bij mijn dochtertje. Wilde wel, maar mijn contract werd niet verlengd, liep in mijn verlof af. Moet zeggen dat ik het nu ook wel heel fijn vind om lekker bij haar thuis te zijn hoor.

13. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    @wallie, heerlijk idd om met je meisje thuis te kunnen zijn.. wil je nog wel weer gaan werken of wacht je nu tot ze wat ouder is?

@ramona, vandaag groter luiers gekocht maat 5 dus ben benieuwd.

wie heeft er een gevoel wel of niet zwanger te zijn?

we moeten allemaal nog wel even wachten voor we kunnen testen toch?

ik heb vorige week maandag mijn ei gehad denk ik en dan zou het zondag 14 dagen na mijn ei zijn..

mijn lt fase is echter erg kort rond de 9 dagen.. dat zou vandaag of morgen zijn. dus ik ben benieuwd.. heb vandaag erge krampen gehad en die heb ik na mijn zwangerschap niet meer gehad als ik ongi werd. normaal werd ik dan ook na of tijdens die krampen ongi maar dat is nu niet.. had gister super veel afscheiding en vandaag bijna niks..
    ik ben er bang voor dat ik snel ongi ga worden... we zullen zien
    ik heb ook nog allerlei andere kwaaltjes maar ik weet als geen ander hoe er je lichaam je voor de gek kan houden..
    dus maar weer even afwachten..
    afgelopen maand was mijn lt fase 12 dagen daar hoop ik nu ook maar op..
    wat is het toch weer spannend ondanks dat we het allemaal alle een keer hebben mee gemaakt.. vinden jullie ook niet??

14. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Jolan, ga binnenkort eerst verhuizen, daarna wil ik wel weer op zoek gaan naar werk. Maar ja, mocht ik dan zwanger zijn, dan wordt dat ook weer lastiger. Is meer voor mezelf dan voor de financien hoor (ik weet het, het is luxe). Je wereldje wordt wel een stuk kleiner als je alle dagen thuis bent met je kindje. Maar ik zou ook niet veel willen werken (max. 2 dagen per week). Lukt dit niet blijf ik liever thuis bij mijn dochtertje.

Verder over mijn lichaam en het zwanger worden. Geen rare pijntjes / kwaaltjes. Dus ik heb geen flauw idee. Had ik mijn vorige zwangerschap ook niet, dus zegt helemaal niets bij mij. Blijf het ook spannend vinden hoor.

15. Ramona1

Ramona1 Actief lid

11 jun 2007
    172
    0
    0
    @ jolan
    Wel een erg leuke baan kleuterjuf! En je hebt de schoolvakanties vrij dat is ook wel lekker met een kleintje.
    Ben benieuwd of het maatje groter gaat helpen! Hou me op de hoogte!:)
    Spannend voor je dat het nu afwachten is of het wel of niet raak is, nog even geduld hebben dus!
    Nou onze kleintjes moeten toch ingeent worden he, het is nog even wachten maar vind het wel een fijn idee dat Justin straks beschermd is ertegen!

@wallie
    Lekker dat je ook thuis kunt blijven. Ik vind het ook heerlijk, ik mis het werken helemaal niet. Ik werkte op een kinderdagverblijf, was hartstikke leuk maar vind het nu nog leuker om thuis te genieten van mn eigen kleine! Ik vind het niet dat mn wereldje kleiner is geworden nu dat ik niet meer werk. Vermaak me prima en zie nog zat mensen:) Ik ben wel een kado webwinkeltje begonnen met mn moeder,als hobby, gewoon om iets erbij te doen voor mezelf en kan het prima combineren.
    Jou cyclus is ook al tegen het einde aan het lopen, spannend of het raak is!

Hier begint de spanning nu ook helemaal terug te komen! Je gaat weer alles herbeleven! Mijn cyclus is pas net op gang dus ben benieuwd deze maand. Gaan in ieder geval goed ons best doen:D

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  17. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    @Ramona, zie ook wel genoeg mensen hoor, vermaak me ook prima, maar af en toe heb ik van die dagen dat ik wel weer zou willen werken om zelf wat anders te doen. Jij hebt dat natuurlijk met je webwinkeltje. Wat voor kado's zijn het? Je mag hier vast geen linkje spammen, misschien op PB?

Ja en volgende week wordt het al spannend. Dacht dat ik er dit keer niet zoveel mee bezig zou zijn, maar dat klopt niet helemaal eeuuh helemaal niet....

18. Ramona1

Ramona1 Actief lid

11 jun 2007
    172
    0
    0
    @manuela
    Nee hoor je stoot me niet voor het hoofd :D ook leuk om op andere topics mee te praten. Al is jullie topic al errug druk!
    Maarre kom gerust ook eens gezellig hier kletsen ;)

@wallie
    Ja dat iets van jezelf hebben dat snap ik wel, heb ik inderdaad nu met dat webwinkeltje. Mn moeder en ik maken kadootjes voor allerlei gelegenheden zoals geboorte, opkikkertjes, koffie&thee pakketjes, verwenpakketjes enzovoorts. We doen het pas sinds September, maar hebben er veel lol in en staan nu ook wel eens op marktjes in verzorgingstehuizen in de buurt. Linkjes mogen inderdaad niet las ik.
    Voor jezelf is het toch wel leuk om iets te ondernemen. Al ben ik nu echt super blij dat ik lekker thuis kan blijven, had voordat ik zwanger werd daar nog niet overgedacht maar tijdens de zwangerschap werd het steeds meer en na de bevalling helemaal. En moet het financieel ooit weer werken, dat is het ook geen ramp (nou ja wel minder leuk natuurlijk) maar dan heb ik in iedergeval al van deze tijd genoten!

@jolan hoe was de luier vanmorgen? :)

19. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    hey ramona,
    thijs was droog vanmorgen... dus het lijkt tot nu toe te werken..
    heb nu maat 5 gekocht.

dat winkeltje van jou klinkt er leuk mag je ook geen pb sturen met de site? ben wel nieuwsgierig...:)

hey wallie,

ja lastig he dat er niet mee bezig zijn.. ik had bedacht dat deze keer ook niet te doen maar het is alweer mislukt;)
    ik was er van overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn en nu ben ik aan het twijfelen omdat ik al 2 ochtende buikkrampen heb en geen ongi en ook geen krampen meer heb gehad na de bevalling. door mijn korte cyclussen is dat toch al wel minstens 13 keer en ik vind het raar dat het dan nu ineens weer wel is.. maar misschien maakt mijn lijf me wel weer vanalles wijs wat er helemaal niet is... daar is het namelijk erg goed in als het gaat om zwanger worden..

20. Wallie1978

Wallie1978 Actief lid

27 okt 2009
    292
    0
    0
    Gelderland
    Jolan, ik zie dat je al bijna kunt testen. Spannend hoor. Lekker hoor zo'n korte cyclus.
    Hou je ons op de hoogte?

Deel Deze Pagina