hallo allemaal, Ik ben vandaag 14 weken zwanger maar ik eet zo slecht. Ik heb totaal geen eetlust.. voor dat ik zwanger raakte at ik gewoon goed en hield ik ook echt wel van snoepen. Nu heb ik er totaal geen behoefte aan. Nu is het zo dat ik dus echt te weinig eet, 2 keer per dag en echt kleine beetjes. Iemand enig idee of dit veel kwaad kan?
Komt het door de misselijkheid dat je weinig eetlust hebt? Ik had het ook in het begin. Maar je hoeft je er geen zorgen over te maken, je baby komt wel aan voedingsstoffen. Als ik jou was zou ik wel extra supplementen nemen om het wat aan te vullen. Die kun je gewoon wegslikken met een beetje water. En je eetlust komt echt wel weer terug!
Ik eet ook vrij weinig. Ik heb weinig trek en kan gewoon niet veel op. Vooral s avonds dan heb ik er heel de avond last van. Ik las ergens dat je vanaf 17 weken meer trek krijgt.
Ik ben bijna 16 weken en heb hetzelfde gehad tot vorige week ongeveer. Totaal geen eetlust. Maar baby groeit goed hier (vorige week geslachtsbepaling gehad dus even kunnen kijken) dus ik zou me niet teveel zorgen maken! Gewoon zwangerschapsvitamines nemen en proberen om fruit te eten. Dat was één van de weinige dingen die ik wel kon eten tot vorige week.
Ik heb, vanwege de misselijkheid, de eerste 16 weken geleefd op appelsap en snoeptomaatjes. Iets anders ging haast niet. Een vitamine voor zwangeren vult mogelijke tekorten wel aan (of houdt het tekort ervan wat in toom) Het wordt echt wel beter als je het eerste trimester eenmaal door bent. nu kan ik haast niet meer stoppen met eten en heb ik ALTIJD honger...
Ik ben in het begin niet echt misselijk geweest maar wel de hele dag zo'n naar gevoel op de maag en het idee dat het eten in mijn keel bleef hangen. Ik heb dan ook echt veel minder gegeten dan anders de eerste periode. Neem in elk geval een zwangerschaps multivitamine en probeer steeds iets te eten wat je lekker vind. Je baby neemt zijn voedingsstoffen wel hoor! Mijn schoonzusje heeft Hg gehad van 6 tot 16 weken nauwelijks iets binnen gehouden en meerdere infusen gehad, mijn nichtje heeft er niets aan overgehouden
Dankjewel meiden! Dat stelt me gerust. Ik wou vanmiddag persee een boterham eten, niet omdat ik honger had maar omdat het van mezelf moest. Maar moest bijna kokhalzen. Geen succes dus. Wij hebben vanavond de geslachts bepaling dus dan kunnen we even naar ons kindje kijken☺️☺️