Gestopt met pil, hoelang voor 1e echte menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kattevrouw, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    Hey ik heb een vraagje, mischien dat hier meerdere vrouwen mee te maken hebben gehad!
    Ik ben op 22 juni gestopt met de pil, en heb toen mijn normale regels gehad op 26 juni. Dus ik vraag mij af wanneer ik nu officieel ongesteld moet worden. Ik heb op 15 juli ontzettende steken gehad links in mijn onderbuik. ik ben nogsteeds niet ongesteld en ik weet dat het wat langer kan duren omdat mijn lichaam nu zelf mijn cyclus op gang moet brengen.
    Wel heb ik last van meer afschijding wat ik afentoe voel 'lopen' (sorry voor de details) het is melkwit en wat dikkig, maar ruikt niet en is ook niet dradig. Ook heb ik nog geen last van krampen wat ik normaal zou hebben voor mijn regels.
    Hoe lang kan het duren voordat ik ongesteld word of is het toch een zwangerschap? Vanmorgen getest, die was negatief.
    Xx

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey kattenvrouw.
    Het kan idd heel erg ontregeld zijn, maar als de steken op de 15e een eisprong geweest zijn, zou een ongi ongeveer 14 dagen later komen dus rond de 30. Nu testen is erg vroeg geweest, vooral omdat een eitje er 24-48 over kan doen om echt te springen. Dan zou je dus nu 7-10 dagen na je ei zitten. Uit het hoofd hoor, te warm om goed te rekenen. Een posi test kan wel, maar is niet heel waarschijnlijk. Dus gewoon nog even afwachten tot de 30e en dan eventueel weer een keer testen.

3. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

14 apr 2013
    147
    0
    0
    Dat is bij iedereen weer anders. Je lichaam zal eerst moeten ontpillen voordat alles weer op gang komt. Na mijn laatste pil-menstruatie duurde het 46 dagen voor ik weer ongesteld werd. Mijn cyclus is nog steeds erg lang dus geen idee of ik nu ook nog aan het ontpillen ben (in maart gestopt) of dat mijn cyclus gewoon lang is. Wij hopen ook op ons eerste wonder :) suc6 met zwanger worden!

Lees dit artikel maar eens: menstruatiecyclus na pilgebruik - Zwangerschapspagina

4. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het ook wel even voordat ik weer ongesteld werd om precies te zijn 98 dagen ;) Ik ben in maart gestopt en nu dus afwachten hoelang de 2e cyclus wordt... ;)

5. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik werd helemaal niet ongesteld nadat ik met de pil gestopt was. Ik was gelijk de eerste maand zwanger. Helaas werd dat een miskraam. Volgende maand was ik weer opnieuw zwanger en dit keer ging t gelukkig goed. Mannetje nu twee jaar, binnenkort gaan we voor een tweede proberen. Hopelijk gaat het dit keer ook zo vlot.

6. meiske28

meiske28 Actief lid

22 okt 2011
    247
    0
    0
    Mijn eerste cyclus was 42 dagen. Wacht nu op de tweede keer ongi, nu dag 22 dus ik moet nog even geduld hebben.
    En geduld heb je nodig als je aan het ontpillen bent, de eerste maanden kan het erg onregelmatig lopen.

7. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    Ik merk wel dat er grote verschillen zijn, hoop natuurlijk dat t snel gaat (volgens mijn moeder zit het in de familie dat als je er bij wijzen van spreken naar kijkt je al zwanger bent) maarja je hebt het helaas niet voor t zeggen. Het is gewoon allemaal zo onvoorspelbaar, en ik wil nergens vanuit gaan om teleurstelling te voorkomen, maar hoop r toch op maar dat doet iedereen volgens mij! Vind t alleen zo vreemd van m'n afscheiding, heb het nooit eerder zo gehad!

8. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Hi kattevrouw
    Ik heb hetzelfde! Eerste ronde, mijn ei was waarschijnlijk rond de 16e omdat ik toen vruchtbaar slijm had. Deze week ook veel afscheiding gehad. Mijn borsten voelen zwaarder, moet vaker plassen en was vandaag een heel klein beetje misselijk. Vier jaar geleden stopte ik met de pil voor de eerste en had meteen een cyclus rond de 30dgn. Daar hoop ik nu ook op. Succes en heel veel geduld toegewenst!

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik had na het stoppen gelijk weer een regelmatige cyclus. Er is geen pijl op te trekken. Omdat je gestopt ben met de pil ga je ook steeds "kwaaltjes" voelen omdat je er veel bewuster mee bezig bent.

10. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik ben afgelopen november gestopt: mijn regelmaat qua ongesteldheid ging gewoon door gelukkig.
    Ik ben 9 jaar geleden aan de pil gegaan omdat ik last had van krampen en flauwvallen, de pil verhielp deze klachten gelukkig.
    Door de maanden heen na het stoppen kwamen de krampen wel terug (gelukkig hetflauwvallen niet) en opeens verzette mijn 1ste ongesteldheidsdag van de zondag naar de dinsdag.
    Nu ong 3 maanden regelmatig ongesteld op de dinsdag en alle symtomen zijn zoals het ongesteldheid meestal is dus het ontpillen is wel achter de rug. Geef het dus even een paar maanden de tijd totdat je jezelf weer onder controle hebt. ;)

11. GuusMama

GuusMama Lid

21 mrt 2013
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier cyclus dag 114 :( na het stoppen met de pil netjes een onttrekkingsbloeding gehad en daarna niets meer..
    De assistente bij de huisarts zegt dat ik gewoon af moet wachten, omdat er niets aan te doen is... Maar ik ben het wachten zo zat!:x

12. Goo

Goo Bekend lid

24 jan 2013
    791
    0
    16
    Hey GuusMama! Ik kan jou frustratie goed voorstellen!
    25 juni ben ik gestopt met de pil en ik ben al benieuwd wanneer ik ongesteld word.. Je hoort namelijk zo veel verschillende verhalen. Ik zit nu op dag 27. Ik moet nog even wachten misschien maar ik hoop zo dat het snel zal zijn ook voor jou!

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik ben begin mei met de pil gestopt,toen na 3 dg ongesteld,toen had ik 25-28-26 dus nu gaan wij de 2e ronde in voor een brusje,succes meid hoop dat je snel duidelijkheid krijgt

14. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Zo dag 114 al! :( ik dacht dat t bij mij al lang duurde. Ik kan nog wel even wachten dus als ik dit lees.

Hoop snel voor je dat je snel ongi word!

15. Igone

Igone Actief lid

26 mrt 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in januari gestopt en werd maar niet ongesteld. Zo rond cd 80 heb ik de huisarts gebeld en primolut gekregen om de boel als het ware te resetten. Nu nog steeds een onregelmatige cyclus, maar in elk geval wel een cyclus.

Als je het niet meer houdt, gewoon de huisarts bellen! Sommigen zijn best bereid met je mee te denken.

16. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik ben op 4 februari gestopt met de pil. En 7 maart had ik een positieve test in handen. Gelijk zwanger dus!
    Helaas werd het een ma, nu inmiddels in rond 3..

17. TieMar

TieMar Niet meer actief

Hier bijna 15 jaar aan de pil geweest, toen gestopt en meteen een cyclus van 26 tot 28 dgn. Nu na ons zoontje zn geboorte weer aan de pil, bijna 1,5 jaar dus en 11 juli laatste pil gepakt.
    Volgens ovu testen vandaag of morgen mn ei. Dat zou betekenen weer een cyclus van 28 dgn.

18. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik ben in April gestopt met de pil, toen ook 'n laatste bloeding gehad. Nog steeds geen menstruatie in zicht terwijl ik al heel lang allerlei pijntjes voel. Ondertussen al 15 zwangerschapstesten gedaan, allemaal negatief. Nog 5 dagen dan zit ik op dag 100! Zooooooo frustrerend!!

19. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de hoop inmiddels al opgegeven dat het nog uit mijzelf komt :D
    wacht al bijna 11 maanden

20. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Haai :D

Toen ik stopte met de pil (begin januari 2013), werd ik na drie weken al ongesteld. Online kon ik vooral vinden dat het LANGER duurde dan je normale cyclus, maar korter vond ik niet.

Ik was daarna tot op de dag nauwkeurig weer heel regelmatig ongesteld tot mijn verbazing. Vriendinnen hadden soms wel een cyclus van 3 maanden...

Succes en heel veel geluk!

Deel Deze Pagina