Baal van mijn verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door caro85, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Hoi Dames,

Had vanmiddag weer controle, en gelukkig gaat alles goed met de beeb.

Ik baal alleen dat als ze vragen van gaat het goed? Dat ze dan niet verder vragen, want natuurlijk geef je als antwoord, ja hoor.

Ik voel me zo onzeker, heb last van lichamelijke kwaaltjes maar durf het gewoon niet uit te spreken uit mezelf...

Ik voel me er gewoon niet op me gemak meer, wat moet ik doen?
    Zij horen toch te weten wat er in je leven speelt op het moment dat je gaat bevallen zodat ze er rekening mee kunnen houden ivm stress ed ?

Wat moet ik nou?

2. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    hoi hoi,

ik denk toch dat het het beste is als je gewoon eerlijk bent tegen je vk dan kan zij jou ook wat meer op weg helpen of tips enz.

Iedere zwangerschap is anders he .
    En de gevoelens ook dus zou het gewoon zeggen en jezelf erover heen proberen te zetten

des te beter kunnen zij je begrijpen denk ik

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hoi,

Jammer dat je je niet op je gemak voelt!

Je bent een volwassen vrouw dus als de vk vraagt hoe het gaat, dan moet je wel eerlijk zijn!

Je vk is geen psycholoog!

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja maar als jij zegt dat alles goed gaat gaan hun er denk ik ook vanuit dat het echt goed gaat en dat je daarover niet zit te liegen..
    ze zijn verloskundige, geen helderziende ;)
    enne je hoeft je echt niet te schamen om dingen met hun te bespreken want daar zijn hun nu net voor.
    gewoon zeggen wat je op je lever hebt hoor. vinden echt niks gek of raar.

5. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Het gaat mij er ook om hoe ze het vragen..
    Ze blijft gewoon naar het computer scherm zitten staren, zegt niks als je gaat zitten.

En dan nog iets ineens zei ze uit het niet, echt je kon een speld horen vallen, denk maar niet dat je het kado krijgt.

Dus ik kijk haar verbaasd aan, begint ze een heel verhaal over dat ik het alleen moet doen enzo..
    Nah zit je dan...

6. henkie24

hmmm ja wij zijn daar niet bij geweest dus weten ook niet hoe het overkomt of wat. maar als je je toch zo niet op je gemak voelt zoek je een andere verloskundige? of is dat geen idee?

7. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Nee dat is geen optie, woon in een klein dorp en daar zit er maar 1 praktijk.. Ze hebben daar wel meerdere vk lopen, en elke keer krijg je weer een ander...Vindt het niet leuk, heb al zoveel gezeur aan mijn hoofd, en dan gaat dit ook al niet zoals het `hoort`.

8. henkie24

ik woon ook in een dorp en ben (per ongeluk) ook bij een verloskundige een dorp verderop terecht gekomen. maar ja goed. wat je zelf wil natuurlijk.

9. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Ja het zou eventueel een optie kunnen zijn, maar heb al genoeg aan mijn hoofd dus om ook nog over te stappen naar een andere praktijk..?
    Laat het denk ik hier maar bij, wil toch niet thuis bevallen dus hoop ze niet zoveel te zien...

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is op zich niet raar dat je steeds een andere krijgt. Dat is ook om ze allemaal te leren kennen voor bij de bevalling (zo ging het bij mij tenminste). Ik zou ook de volgende keer toch aangeven dat je met wat dingen zit. Is echt niet vreemd hoor, ik vroeg ze de oren van hun hoofd over de meest stomzinnige dingen :)
    Hebben ze misschien nog een telefonisch spreekuur? Dan zou je daar eens naar kunnen bellen, misschien gaat dat makkelijker.

Wat zou je trouwens willen van je vk? Dat ze nog vragen of het echt wel goed gaat oid? Ik zou dan eigenlijk een naarder gevoel krijgen, alsof ze me niet geloven oid. Vroeg me ook af waarom je het niet uit durft te spreken, is het te moeilijk om te zeggen of is het meer dat je bang bent dat ze je een aansteller vinden? Dat zal trouwens niet het geval zijn hoor!

Succes!

11. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Dat hebben ze me ook verteld toen ik er de eerste keer kwam, dat ze je door iederen lieten helpen zodat je weet wie wie is.
    Ik zou willen dat ze inderdaad doorvragen, ik ben niet echt een prater, en al helemaal niet bij onbekenden. Weet niet wat het is, sla gewoon dicht, en antwoord maar dat het goed met me gaat, terwijl dat niet zo is...
    Ga gewoon op dit moment door een hele moeilijke periode en het valt me erg zwaar allemaal..

12. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    mischien heb je haar net getroffen op een moment dat ze zelf niet in haar hum was, wil niet zeggen dat dat haar het recht geeft om je zo te behandelen.

maar het is haar werk, als ze vraagt of het goed met je gaat en jij met ja antwoordt gaat ze er vanuit dat het ook goed gaat. over de hele dag door krijgt ze zwangere vrouwen.

mijn verloskundige die heeft me alles uitgelgd en aangegeven als het niet gaat dat ik contact met haar opneem. verder moet het echt van mijn kant komen.

13. caro85

caro85 Lid

8 aug 2006
    45
    0
    0
    zelfstandige
    gelderland
    Nou heb vanochtend gebeld en uitgelegd hoe ik me voelde na de controle.
    Degene die ik aan de telefoon kreeg was iemand anders dan van de controle, heb uitgelegd dat ik me niet op mijn gemak voel om elke keer door iemand anders geholpen te worden en gelukkig begreep ze dat. Ze gaan proberen rekening ermee te houden, ben blij dat ik even gebeld heb.
    Deze mag van mij op slot moderator..

Deel Deze Pagina