Hoi lieve mensen Ik heb een hele rare vraag.... Ik ben nu bijna 20 (mijn vriend is 21) en ik stop vanaf morgen met de pil, omdat we graag zwanger willen worden. Ik hoor van verschillende mensen dat we het niet moeten doen vanwege onze leeftijd, dus ik zou graag willen weten wat dan de gemiddelde leeftijd zou zijn, en wat jullie ervan vinden. We zijn al een hele tijd aan het sparen zodat we het kindje goed op kunnen voeden en kunnen onderhouden, dus het is niet zomaar even een snelle beslissing geweest. Liefs Sharon
gemiddelde weet ik niet, misschien een idee voor een poll... ik ben iig 24 (volgende week 25) en mn vriend 26
Joh moeilijke vraag.. Dat is echt persoonlijk vind ik. Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e een kindje wilde hebben, vind het fijn om een jonge moeder te zijn.. Maar ben ook blij dat ik eind 20 was dat de 1e kwam... Heb toch nog ff lekker van het leven kunnen genieten..(verre reis, stappen, geen verantwoordelijkheid maar wel volwassen) Maar ja dat is natuurlijk ieder voorzich. Ik vind het belangrijk dat a.s. ouders heel goed voor zichzelf, elkaar en een kindje kunnen zorgen..en dat dan in de breedste zin van het woord. Dus genoeg geld, ruimte, onderdak..maar ook op emotioneel vlak! Als je dat kan nou ..mijn zegen heb je hoor groetjes Debby
wij begonnen toen ik 18 jaar was en mijn vriend 16 nu ben ik 20 en mijn vriend 18. wij krijgen ook negatieve reacties in de buurt. trek je er niet van aan wij doen dit ook niet. wij weten dat wij ons kindjes met alle zorg gaan opvoeden en dat het nooit honger of dorst zal hebben. en altijd goed gekleed zal zijn.
thnx, vind ik fijn om te horen. het is bij ons namelijk een beetje vreemd, mijn zus was 17 toen ze zwanger werd en dat was allemaal leuk en aardig. maar nu ik graag een kindje wil is het ineens niet goed, en daar zat ik een beetje mee. maar je hebt gelijk, het is onze beslissing en wij weten dat het kindje niks te kort gaat komen. bedankt voor je reactie
ik ben ook 20 en mijn vriend 21, en we willen het allebei heel graag en als jullie het zelf graag willen wat maakt het uit wat anderen zeggen!
Ik ben 24 en mijn vriend 26 maar moet wel zeggen als ik geen pil had voor ik gemeenschap had met mijn eerste vriend was ik een 16 jarige moeder (ben heel blij dat ik kon praten met mijn mem!) Knuffs ikke
Ik heb gestemd op 25-30. Deze poll is laatst ook nog in het nieuws geweest. Het ging erover dat vrouwen steeds ouder waren voor ze begonnen met kinderen krijgen, maar dat dat ook allerlei risico's met zich meebracht. Er kwam toen uit dat de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen in nederland kinderen krijgen 29 is.
bij onze eerste was ik 26 en mijn man 37 toen we besloten om er voor te gaan. Ik was er voor die tijd gewoon emotioneel nog niet aan toe. had eigenlijk net pas ontdekt wat ik in m'n leven nou verder wilde. Aangezien we 9 jaar schelen wilden we niet nog veel langer wachten aangezien m'n man voor zijn gevoel anders al zou oud zou zijn. ben nu 30 en gaan voor een 2e. Een vriendin van mij was net 21 toen ze beviel van d'r zoontje, maar zij wilde dat al jaren heel graag, was er ook echt aan toe. haar man is 2 jaar ouder. het ligt heel erg aan je zelf of je er aan toe bent.
Ik ben 22 en mijn vriend 27, het ligt er maar aan wanneer jullie er klaar voor zijn en welke ambities je (nog) hebt.
Ja daar heb je gelijk in, we hebben het er al een jaar over dus ik denk dat we er wel aan toe zijn. qua ambities is het geen probleem. Mijn vriend heeft een goede baan, ik zit momenteel in de ziektewet, maar heb ook een goede baan. Het enige wat we graag nog eens zouden willen is op vakantie naar familie in nieuw zeeland, maar dat kan met een kindje erbij eventueel ook.
Ik bn 29..en wordt in september 30.. mijn vriend is 32.. Tja en het is toch je eigen beslissing..en keuze! dan moet je je niet wat van anderen aantrekken hoor!
Tsja dat is inderdaad zo persoonlijk, ik ben 26 en mijn man is 32, ik vind het nu een mooie leeftijd worden, heb alles al meegemaakt etc dus we gaan ervoor. Moet wel zeggen dat de leeftijd van m'n man een grote rol heeft gespeeld. Al mijn vriendinnen zijn net zo oud als ik en die vinden het nog wel een beetje vroeg, dus je ziet het, het is heel erg persoonlijk. Succes ermee
Denk dat dat echt iets persoonlijks is.De dat de een er eerder aan toe is als de ander.Zelf ben ik 28 en nog net 28 als ons kindje komt.Vind dit een mooie leeftijd.Heb de dingen gedaan die ik wilde doen en heel veel verre reizen gemaakt en nu was ik er dan ook echt klaar voor. Als jullie je er goed bij voelen,dan gaan jullie er toch lekker voor!
Wil je weten hoe oud wij zijn of wat gemiddeld is? Ik heb even gegoogled en vond: "Gemiddeld is de leeftijd waarop Nederlandse vrouwen hun eerste kind krijgen 29,8 jaar. Hiermee heeft Nederland de hoogste gemiddelde leeftijd ter wereld." Ik was zelf bijna 31 en mijn vriend 33 toen we gingen proberen voor een 1e kindje. Achteraf had ik het wel eerder gewild, maar ik heb jaren getwijfeld of ik wel of geen kinderen wilde. Nu we wel kinderen willen denk ik: had ik maar eerder kunnen besluiten. Maar het was voor mij een moeilijke keuze.
Ik ben 29, mijn man is 28. Het onderwerp kinderen speelde voor mij al een hele tijd, ook wel vanaf mijn 26e. Mijn man was toen 24 en was er absoluut nog niet aan toe. Nu is hij 28 en er wel klaar voor. Het is alleen even afwachten wanneer het gaat lukken.
ik was net 22 toen me dochter geboren werd en 26 toen me zoon geboren werd. ik wilde altijd al jong moeder worden , en jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen vinsd ik, het maak niet uit hoe oud je bent er zijn mensen die altijd kritiek zullen houden. wij hebben besloten vandaag om toch nu nog maar even te wachten om voor een 3de te gaan, we willen eerst huisje kopen etc. en als onze zoon 2 is willen we er weer met volle moed voor gaan ( en ook dan zullen er helaas mensen zijn in onze omgeving di ekritiek zullen hebben, die mensen hou je helaas al tlijd) dus doe waar jullie je goed bij zullen voelen, en jullie kunnen het financieel trekken enzo en heb alle sop een rijtje zou ik zeggen waarom niet?