ik heb een erg onregelmatige cyclus de huisarts wilt mij wijs maken dat er absoluut geen andere medicijnen zijn om ervoor te zorgen dat je een regelmatige menstruatie krijgt volgens haar kan ALLEEN de pil dat? maar dan kan ik weer niet zwanger raken! maar ik had destijds ERGENS i.net gelezen dat er een soort strip van 10 dagen is en dat je daarna weer een regelmatige cyclus krijgt 2 damens van mijn famillie hebben dat gebruikt maar weten niet meer hoe dat heet help me aub wat kan ik doen?
Hoi! Ik ken het probleem helaas Zelf heb ik Ovulavit (van Bional) geslikt en dat werkte prima! De eerste maand heb ik het mijn hele cyclus geslikt en werd ik netjes na 30 dagen ongi. De tweede cyclus heb ik tot mijn eisprong geslikt (ze zijn vrij prijzig namelijk) en toen werd ik ook weer na 30 dagen ongi. Hopelijk werkt het voor jou ook! Gr,Suzy
Hoe lang waren jouw cyclussen? Die van mij is namelijk ook erg lang en ben ook op zoek naar een "wondermiddel"! Hoe duur zijn deze tabletjes?
erg bedankt ik begon al mijn moed te verliezen het leek net als of niemand zou antwoorden en heb jij wel is gehoord van medicijnen die Ʃigenlijk'gewoon door de huisarts voorgeschreven moeten worden je slikt die 10 dagen en als het goed is hoor je menstruatie helemaal in orde te komen allen ik weet niet hoe dat heet en hoe duur zijn die tabletjes die jij gebruikt en hoe lang moet je dat eigenlijk gebruiken?
pff ik geloof dat ik voor 40 tabletten iets van 17euro betaalde. Je moet er 2 per dag slikken, dus je doet er 20 dagen mee. Euh, nou mijn langste cyclus is iets van 57 dagen ofzo. Ik ben toen bij de huisarts geweest. Die vertelde dat als je cyclus zo lang duurt de kans dat je een eisprong heb gehad erg klein is. Ik zou het nog 2 maanden (of cyclussen eigenlijk) aankijken, bleef het een drama dan kon ik iets van hormonen ofzo gaan slikken. Dat wil ik liever niet, dus vandaar dat ik dit gewoon geprobeerd heb.
en die tabletten zorgen er dus voor dat je gewoon iedere maand een regelmatige menstruatie krijgt en wanneer kan je er mee stoppen
Ja bij mij wel tenminste Ik begon met slikken op de eerste dag van mijn menstruatie. Mijn eisprong kwam toen netjes op dag 18 en ik werd ongi op dag 30. Prima cyclus dus! De tweede maand heb ik het geslikt tot mijn eisprong en toen meer ongi geworden omdat ik zwanger ben Ik zou het de eerste maand tot aan je volgende menstruatie slikken. Komt die netjes op tijd, dan de volgende x gewoon tot je eisprong. Gr,Suus
Het is zeker het proberen waard! Alles beter dan zo lang wachten.. Maar hoe weet je wanneer je eisprong is?
Ik gooi er dit weekend nog een testje tegenaan en als die negatief is dan ga ik dit ook zeker proberen! Heb ook al theunisbloemolie geprobeerd, maar dit helpt bij mij ook niets..
Dat weet ik dus niet al een jaar is mijn menstruatie helemaal overstuur dus ik weet het echt niet meer op mijn banneer staat nu 16 dagen overtijd het laatste bloedverlies ik weet eigenlijk niet eens of je dat wel echt menstrueren noemt heeeeel klein beetje maar het is te gek dat jij in het tweede maand van het gebruiken van die tabletten zwanger bent geraakt kon ik dat ook maar ik ga ze morgen gelijk halen gewoon bij de apotheek? maar ik heb er de laatste tijd eigenlijk niet zo veel moed meer imn omdat ik ook een erg overgewicht heb lijkt het mij net als of ik nooit zwanger kan raken Ik wil zo graag een kind ik ben op 10 jarig leeftijd beiden mijn ouders kwijt geraakt en nu wil ik iets heel graag ben bang dat het niet gaat lukken ik zit soms echt huilend het forum te lezen
tirtilisko ik snap je helemaal... Ik ben vorig jaar mn moeder plotseling kwijtgeraakt en ook ik ben iets te zwaar... Soms hou ik me positief, maar ben ook erg bang dat het niet wil lukken omdat ik nou eenmaal niet voor het geluk geboren ben, tenminste zo voel ik het soms..
ik weet niet hoe jouw cyclus is geweest voor je begon cq stopte met de pil, maar als deze altijd al onregelmatig is geweest zul je ook waarschijnlijk na het stoppen met de pil weer onregelmatig ongesteld zijn... wbt je huisarts er zijn wel medicijnen om je menstruatie te regelen...duphaston...die neem je in op dag 15 van de cyclus tm dag 25 en dan 3dgn later op dag 28 is je menstruatie... maar je huisarts zal deze niet zomaar voor schrijven omdat jouw cyclus niet "perfect" is.... hoe is jouw cyclus? is je cyclus de ene maand zeg 29 dgn de andere weer 35 dgn (ik noem maar ff wat hoor) of heb jij echt een cyclus van langer dan bijv 50 dgn? als dat zo is kun je je ha idd om bovenstaande medicijnen vragen,maar is je cyclus gewoon wat onregelmatig in die zin zoals bovenstaande zit er niks anders op dan je daarin te berusten want niet iedereen heeft een "perfecte" cyclus en de ha zal denken als jullie liefdesleven goed is (qua vrijen) zal het ongetwijfeld een keertje raak zijn.... en mocht je na een jaar onbeschermd vrijen nog niet zwanger zijn, zou ik de ha gewoon om een verwijs vragen naar de gyn, die zijn vaker wat begripvoller dan een ha... liefs smoekie
Mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging best regelmatig, dus ik schuif het nog op ontpillen... (de huisarts trouwens ook) Maar toch zit het me niet lekker... Ik probeer dit nog en misschien helpt het... Hoe zit het met jou smoekie? Al een tijdje overtijd, heb je al getest? Want ik zie dat jouw cyclus wel regelmatig is?
Hoi smoekie laat ik eerlijk wezen ik heb nog nooit echt de dagen bijgehouden ik bedoel ik ben toen ik 12 was begonen met menstrueren en dat is altijd perfect gegaan was altijd op 24ste of 25 ste van de maand ongi daarna heb ik op mn 18 voor het eerst en in totaal 5 maanden yasmin gebruikt ik ben er nu al een jaar mee gestopt net na het stoppen werd ik soms 2 weken achterelkaar ong daarna 7 wkn niet daarna 2dgn wel enz enz en het is zo steeds meer uitgelopen tot 4 a 5 maanden trg sinds toen heb ik nog maar heel weinig bloed/bruin helder rood verlies als laatst heb ik op 13.3.2007 een heel klein beetje bruine vlekjes gehad en nu vanochtend weer maar dat is iets meer dan 13.3.07 en de kleur is ook iets meer helder rood maar nog steeds weinig dus ik had eigenlijk tot een jaar trg een erg regelmatig goed cyclus (sorry voor mn lange verhaal) maar ik heb eigenlijk niemand in mijn omgeving die mij iets goed kan uitleggen dus zoek ik alle antwoorden hier op het forum alvast bedankt
nee hoor meid niet overtijd hahaha (denk dat je de banner van iemand anders gezien hebt?) mijn cyclus is idd over het algemeen vrij regelmatig, enkel is ie nu doorgeschoven naar de 29 ipv 26-27-28 maar ja we zitten inmiddels in de medische molen dus we zien wel hoe het verder af gaat lopen, 16 mei terug naar het umc voor de uitslagen en dan horen we ook hoe verder te gaan... liefs smoekie
gecondoleerd anneke ik weet wat voor naar gevoel dat ik en ik was enigskind en nog maar 10 jaar oud met 4 maanden verschil ben ik beiden mijn ouders kwijt geraakt dus dan heb je eigenlijk niet echt een happy gevoel voor het leven het lijkt net alsof alles verkeerd en niet goed zal gaan
als ik het goed begrijp ben je dus al een jaar gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger, dan zou ik toch datgene doen wat ik je net al vertelde, naar de ha gaan en hem vragen om een verwijsbrief, want dat is normale gang van zaken dat als je al een jaar bezig bent je doorverwezen wordt... je kan dan eventueel aan de gyn vertellen wat je gelezen hebt over hoe duphaston werkt en misschien vindt hij het wel een goede optie.... niet geschoten altijd mis meid, en wil je ha geen verwijsbrief schrijven zou ik als ik jou was de assistente van de gyn opbellen en haar e.e.a. uitleggen en dat je ha er het nut niet van inziet en zeer waarschijnlijk kun je dan evengoed een afspraak maken met de gyn en dat de verwijsbrief (die welk altijd nodig is) achteraf wordt overlegd.... liefs smoekie....