Spannend.... zwanger worden van de eerste - deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chikai, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Goedemorgen allemaal!

Allereerst: Kwebbel gefeliciteerd! Er leeft een piepklein babietje in je buik wat goed zijn best doet! Héérlijk meid! Wanneer heb je je volgende echo?

Jessie: Die tempdip komt omdat ik kort had geslapen en ook 2 glazen wijn op had de avond ervoor (zie het open bolletje). Ik merk dat ik steeds minder zin heb om mijn leven aan te passen aan een zwangerschap die niet komt. Maar goed nu heb ik er natuurlijk wel spijt van ;)
    Klus-ze deze week!

MeisjeV: Wij hebben hier geen chips of snoepjes in huis omdat ik die absorbeer (dat klinkt dramatisch maar het is gewoon waar: ik eet geen koekje, nee ik eet een pak. Ik eet geen snoepje, nee ik eet handenvol.). Ik vind het altijd heel knap als mensen zich in kunnen houden als je zo 's avonds behoefte heb aan voedsel. Nu eet ik een wortel :( Lang niet zo lekker als je behoefte heb aan SUIKER maar tja zucht pff... Eens in de zoveel tijd hou ik het niet meer en eet ik iets 'slechts'. En weet je: ik geniet er heerlijk van. Dusse.. als je af en toe wat lekkers nodig hebt zeg ik: lekker doen!

Laika: wat lief dat je man zo reageerde!

Luannie: krijgen we nog een mooie buikfoto van jou te zien? :D

Hier: Volgens mijn temp moet ik vandaag ongesteld worden.. Ik merk dat mijn 'stress' aan het einde van de cyclus niet is of ik zwanger ben of niet maar meer of ik de LF van 10 haal of niet. Deze maand helemaalgeen krampjes, wat ik de 2 vorige maanden wel had. maar wel erge last van mijn tepels (dat had ik de vorige maanden ook).
    Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de huisarts. Dat wilde ik vandaag gaan doen maar heb niet zo'n zin meer.. Toch eerst maar eens kijken of ik dit weekend bloedloos doorkom.. (dat klinkt wel erg dramatisch)

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    o JuJu: ik ga voor je duimen dat je gewoon zwanger bent en zo niet, dat je pas na het weekend pas ongi wordt, want dat zou betekenen dat je LF de goede kant op gaat.

net Moeders voor Moeders hier geweest, erg leuk mens.

nog even de test showen van MvM:

Bekijk bijlage 54383

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat goed dat je weer meedoet!

4. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Jeej kwebbel.
    Dat is wel een hele duidelijke. Duidelijker krijg je em denk ik niet meer ;)!!
    Nou geniet ervan...!!

@juju; ken dat hoor, dat niet 1 koekje maar een heel pak.
    Er komt zodra het op is ook niks meer in huis. Maakt het iets makkelijker. En wat er nu nog ligt kan met vriendlief mee de kost op. Scheelt weer boodschappen ;)!! Haha!!

Nja, meiden fijne dag en alvast fijn weekend. Ik ga maar eens ri werk!!

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju, uit je berichtje te lezen ben je met zwanger worden toch veel bezig, levert dat niet teveel stress op?? Pas op jezelf he!

Kwebbel, ook zo'n duidelijke test. Was bij mij ook. Fijn he!

Ik dacht vandaag richting werk te gaan, maar (sorry) ontbijt kwam er al uit en toen op m'n werk stond heb ik gevraagd om een vervanger en ben ik weer naar huis gegaan... Voelde me behoorlijk beroerd. Heb vanochtend 2 uurtjes geslapen op de bank en nu maar weer animal planet kijken.... Hopelijk gaat het snel weg, want zoals het er nu uitziet gaat het niet de goede kant op..

6. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @ Juju ik heb nog niet echt een buik :S haha zodra die voor andere te zien is..zet ik een foto neer! ik voel hem en er zit een bolletje maar niet echt iets, zeg maar..haha

@ Chikai, rust lekker uit!! en goed dat je weer naar huis bent gegaan! werken en misselijk zijn is niets!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lief van je Chikai maar zo erg is het niet hoor. Ben een erg ontspannen persoon dus maak je geen zorgen. Iedere keer rond 8 DPO krijg ik veel afscheiding en iedere keer denk ik: het zou toch niet.. Net weer.. (gelukkig was het niets). En naja die 2 dagen per maand bezorgen me echt geen hartaanval.
    Vervelend dat je je zo slecht voelt.. hopelijk gaat het snel beter. Lijkt me zo vervelend je steeds ziek te moeten melden.

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Kwebbel, hoera! Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en dat de termijn ook gewoon klopt, geen reden tot zorgen dus! :)

@Juju, ik denk dat ik je wel begrijp hoor meid. Ik vond het ook bijna erger dat ik niet ongi werd dan dat die test negatief bleef.. ik denk dat we allebei graag zsm zwanger worden (en blijven), maar dat de onwetendheid of je lichaam wel doet wat het moet doen om zwanger te raken is minstens net zo erg.. Hopelijk blijft je ongi uit vandaag (en morgen.. en de dag daarna ;))!

Dat wijntje moet je ook gewoon blijven drinken hoor. Niets mis mee! Als je straks een positieve test in handen hebt, ga je het echt wel laten staan en tot die tijd moet je ook nog wel een beetje gewoon kunnen leven!

@All, hier veel afscheiding.. dus misschien is NOD wel wat vroeger dan 19 maart. Kan nu alweer in dubio zijn.. zal ik dan ook eerder testen of niet.. denk ik toch maar niet doen!

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hoi lieve mensen.

Er is niet eerlijks aan hoor. Het is zo rond je NOD toch je 'recht' om al je symptomen te spuien en dat iedereen dan roept van "spannend" en "we duimen!" Ik vind dat heerlijk om naar andere mensen te noemen en ook heerlijk om zelf te ontvangen in die onzekere tijd. Maar nu, een dag voor mijn NOD, is er geen symptoom te bekennen.

Geen krampjes, niet vaker plassen, niet meer vloed, geen rare ontlasting (sorry, maar goed je gaat toch op zoek), geen toegenomen eetlust. Niet eens misselijk, wat ik nu twee cyclussen al zo'n beetje vanaf mijn eisprong ben (icm krampjes)! Alleen maar gevoelige borsten en tepels. Daar gaat mijn kans de show te stelen hier ;)
    (jullie begrijpen allemaal dat dit reuze overdreven is en niet serieus genomen moet worden he ;))

Goed nieuws: temp is gestegen vanochtend dus ik word niet ongesteld. Een LF van 10 dagen is dus zo goed als in de pocket!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Lieve JuJu,

Nu ga ik toch roepen SPANNEND!!!!

Want ik had deze ronde ook geen kwaaltjes voor NOD, noppes, nada, niks en je weet wat bij mij het resultaat is: er groeit toch echt een levend wezentje in mij!

Dus mijn duimen draaien toch!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha en weet je dat doet me toch goed! :D

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik blijf het ook roepen hoor Juju, het blijft elke keer spannend en ik duim elke keer voor je mee!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Acht weken alweer Chikai.. schiet echt al op!

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Het blijft altijd spannend, totdat de dag er is dat je het zeker weet hè...
    Of zwanger of niet... maar tot die tijd is het altijd spannend :)!

Nou meiden,
    mij ventje is sinds gister weer lekker thuis, als is het voor een paar dagen. Ik ga nog ff half uurtje genieten en dan vanavond komen schoonouders. moeten even met ze praten.

Botert niet zo tussen mijn vriend + ik en zijn zus en zwager.
    Toen ik bekend maakte dat ik zwanger was negeerde ze me/ons inene. Uiteindelijk had ik er genoeg van en zijn mn vriend en ik hun kan op gegaan om te praten. Hier was ik het eigenlijk niet mee eens, want ben van mening dat als je ergens mee zit je zelf actie moet ondernemen, maar dit zouden ze nooit gedaan hebben. Nadat wij daar naartoe waren geweest en gesproken hadden bleek dat ze allemaal roddels gehoord hadden over ons en daaruit hun eigen conclusies hadden getrokken. Wij logen :S. Nu dachten we dat het allemaal uitgepraat was. Sindsdien negeert ze me/ons nog steeds. Zelfs als ik wat tegen dr zei, met of zonder anderen er omheen, zei ze niks. Nu heeft mn zwager op hyves een weblog en een WWW neergezet die echt op ons slaat (hij 32, lekker volwassen :S).

Het lullige wat wij vinden is dat mn schoonouders er tussenin staan. Maar ze moeten even weten hoe wij er tegenaan kijken.
    Ik vertik het namelijk om nog een keer naar hun toe te gaan. Hun hebben weer een issue en komen niet naar ons toe, zoals we aan het einde van het gesprek afgesproken hadden. Daarnaast word er met modder gegooit op het inet. En wij hebben het uiteindelijk gedaan. Wij hebben nu zoiets van: ze komen maar naar ons toe. Tot die tijd hoeven ze ook niks van ons te verwachten. Wij zullen er niet zijn op het moment dat hun er zijn. We gaan het ze niet makkelijker maken. Vorige keren kwam de stap bij ons vandaan, nu niet meer.
    Nu willen we ook niet dat zij gaan schipperen tussen ons. Zij moeten het niet meer proberen op te lossen. Dit is nu aan hun.

Gelukkig deelt mn vriend deze mening, maar leuk is het niet. Hij heeft nooit een goeie band gehad met zn zus, maar toch doet het me pijn.
    Ik heb ook een zusje waar ik bijna 2 jaar amper contact mee gehad had, en dat deed me ook pijn. Ook al had ik ook niet zo'n goede band met haar.

Maar ja... we merken het allemaal wel.

15. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    sterkte meis

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Klinkt vervelend :( Sterkte met het gesprek vanavond!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @MeisjeV, bah, niet leuk! Sterkte vanavond.. :(

@Juju.. aaah, spannend! En dan komt de vraag: wanneer ga je testen? :D

@All, toch fijn als je in zo'n fase van je leven bent dat iedereen wacht op het "grote nieuws". Gisteren zei een vriendin van me tegen een andere vriendin (met het idee dat ik het niet zou horen): "ik denk dat ze zwanger is" waarop op die andere zei "ik denk wel zeker te weten van niet".. we zullen zien hoe het met de voorspellende gaven gesteld is :(

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha Jessie nou hopen dat ze voorspellend sterk is ;)

Als morgen mijn temp hoger of gelijk is aan vandaag dan ga ik testen. En anders niet :)

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    @ meisjeV: wat een vervelende situatie zeg! Sterkte vanavond!

@ Jessie: ben benieuwd wie van de vriendinnen gelijk krijgt!

@ Juju: mijn duimen blijven draaien, je LF is in ieder geval minimaal 10 dagen nu, dat is goed nieuws!

We hebben vanmiddag de aanstaande opa's en oma's ingelicht, het is voor beide kanten het eerste kleinkind dus ze waren allemaal razend enthousiast!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Leuk Kwebbel! Lijkt me een heel bijzonder moment.

Hier nog steeds kwaaltjesloos.

Deel Deze Pagina