Spannend.... zwanger worden van de eerste - deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chikai, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Vanmiddag begonnen met medicijnen, het overvolle en misselijke gevoel zwakt gelukkig af, dus ik heb goede hoop!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    NOD maart
    01: Girllie23 (ronde 5)
    17: Laikabasko (ronde 6)
    19: Jessie80 (ronde 2½)
    22: Miekje28 (ronde 3)
    24: MeisjeV (ronde 1)
    31: JuJu (ronde 7)

NOD onbekend
    Jenny82
    Kirin
    Priscil1986
    Michelle77
    Happygirl86

Zwanger
    Dolfijntje25 (positief getest in november)
    WvD (positief getest in november)
    Nijntje1984
    Chivay
    Luannie (positief getest in december)
    Chikai (positief getest in januari)
    Kwebbelsnoes (positief getest in januari)
    Doglover 76 (positief getest in februari)
    Flappie00 (positief getest in maart)

Vlindertjes
    Kwebbelsnoes (5 wk)
    MeisjeV (13 wk)

Hoe zet ik mijn NOD in de lijst (deze info laten staan!!!)
    1. Druk op quote onderaan het bericht met de laatste, meest bijgewerkte lijst.
    2. Haal in het bericht de woorden [ QUOTE ] aan het begin van het bericht en [/ QUOTE ] aan het einde van het bericht weg.
    3. Pas je NOD aan
    4. Klik op "Reactie versturen

Zo dan is het ook hier "echt", Flappie!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Temp was vanochtend 36.7 (gister 36.4), is deze morgen nou nog verder gestegen dan ga ik denken dat ik gister ei heb gehad (gisteravond nog geklust).. anders was het gewoon een hobbel in stabiele temp van 36.6/36.7!

Succes morgen, Juju, laat je ons weten wat de ha zei?

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik laat het weten!
    Fijn dat de medicijnen aanslaan Chikai!

5. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    heb ondertussen 5 testen gedaan hahaha allemaal positief kan der echt niet meer omheen

meiden geef de moed niet op he

6. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    FLAPPIE GEFELICITEERD MET AL JE POSITIEVE TESTEN!!!!

@Chikai fijn dat de medicijnen aanslaan, en alvast veel plezier morgen met de echo..hoe laat mag je??

@juju Suc6 morgen bij de ha!hoop dat je tabletten krijgt om je lf te verlengen!Als het daarmee goed zou zijn is het niet zo'n vervelende extra moeite om te doen;)

@jessie ZOu fijn zijn als je je ei gehad hebt,succes met nog ff verder tempen!

@lailabasko jij succes met wachten!!en we hopen op mooie roze strepen:D

@all hier is manlief weer fijn thuis, en denk dat ik op weg ben naar m'n ei,want had vandaag voor t eerst weer 2de vage streepje op ovu test,dus laat dat ei maar snel komen!
    Ga maandag als verrassing bij manlief langs in t klooster waar ze tijdens t werk logeren, zou natuurlijk erg grappig zijn als ik dan net ei ga hebben, tsja waar ben je verwekt.....in t klooster;)

Iedereen fijne avond en tot morgen!

x miek

7. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @meisjeV hoe is t bij de kaakchirurg gegaan?hoop dat het meegevallen is!!
    Succes met wachten, en hoop voor je dat je net zo'n resultaat hebt als flappie!!

x miek

8. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    dank je wel

xxxx

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

gefeliciteerdddddd

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou ik ben helemaal ontgoocheld..
    Net even uitgehuild bij vriendlief. Net voor het eerst mijn huisarts ontmoet. En even vooraf: nee ik had niet verwacht dat ik zou worden doorgestuurd naar de gyn. Ik had verwacht dat we hadden gesproken over mijn LF en een afspraak hadden gemaakt (bijv. kom over een aantal maanden maar terug).
    Het gesprek:

Ik: Ik ben in september gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen. Helemaal leuk natuurlijk. Nu ben ik er alleen achter gekomen dat de tijd tussen mijn eisprong en mijn menstruatie maar 9 a 10 dagen is.

Zij: Hoelang is je cyclus?

Ik: 27/28 dagen.

Zij: Oh dat is heel mooi. Ik heb altijd geleerd dat je 14 dagen daarvoor de meest vruchtbare periode heb.

Ik: Ja dat is gemiddeld. Mijn eisprong is dus erg laat en ik word snel ongesteld. (Pakt templijstje uit haar tas).

Zij: Ja 14 dagen voor je ongesteld wordt heb je de meeste kans om zwanger te worden.

Ik: Gemiddeld ja (grr, irritatie groeit). Ik ben er door tempen en ovutesten achter gekomen dat mijn eisprong pas op dag 18 is. En dan is de tijd tussen mijn ei en mijn ongesteldheid wel erg kort. En ik ben bang dat een eitje geen kans heeft om in te nestelen.

Zij: Nou die tijd is dus 14 dagen.

Ik: Gemiddeld.

Zij: Ja het kan geloof ik ook 13 of 12 dagen duren. Maar je hebt toch helemaal geen probleem?

Ik: Nou ja wel als een eitje niet in kan nestelen natuurlijk (ik probeer een lachje).

Zij: Ben je wel eens zwanger geweest?

Ik: Nee. (denk: ah het gaat ergens heen)

Zij: Oh maar er is pas een probleem als je meerdere miskramen (ze noemde het abortussen maar goed ze zal wel miskramen bedoelen) hebt gehad. Een stuk of 3 a 4.

Ik: Okay.. (denkend; ik denk dat ik maar eens ga. Op dat moment pakt ze mijn templijstje).

Zij: Hoe heb je getempt?

Ik: * Uitleggen*

Zij: Ja want na je eisprong hoort je temp hoog te blijven.

Ik: Ja dat doet de mijne niet. Die stort na een dag of 5 helemaal in. (denkend: nu komen we ergens).

Zij: Ja ik vraag me af of je uberhaupt een eisprong hebt hoor. De stijging is zo laag.

Ik: :(

Zij: Slik je al foliumzuur?

Ik: Ja. (word wat kort-affer).

Zij: Ohja en sex moet niet te dwangmatig worden.

Ik: Dat is het ook niet. Maar volgens u is dit niet iets wat in de weg kan staan van zwanger worden?

Zij: Nou er zijn mensen met PCO en daarvan dachten we ook dat ze nooit zwanger konden worden en dat gebeurt ook soms na een paar jaar zomaar. De natuur kun je niet voorspellen he.

Ik: (Zie de vergelijking niet. Denkt: zal ik haar wijzen op Clomid? Nee toch maar niet) Okay.. Wanneer moet ik terugkomen dan?

Zij: Nou je hebt nog helemaal geen probleem he. Pas als je een probleem hebt moet je terugkomen.

Ik: Vanaf wanneer heb ik een probleem dan?

Zij: Nou als je na 2 of 3 jaar niet zwanger bent. Dan gaan ze onderzoeken doen naar de oorzaak daarvan.

Ik: :$

Zij: Ja en nouja je hebt een regelmatige cyclus. Zo'n 14 dagen daarvoor ben je het meest vruchtbaar.

Ik: Dan ga ik nu maar.

Ik voel me totaal niet begrepen. Ongelooflijk. Ze had geen idee! En dan te bedenken dat deze stap zo groot was voor mij om te nemen.. Ik ben nog steeds een beetje verdrietig. :(

11. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jeetje, wat een ontzettende muts JuJu, die huisarts.

Ze hoorde gewoon niet wat je nou bedoelde. Het enige waar zij mee komt is gemiddelden en dingen die zij uit de boekjes weet, zonder al jouw feiten te bekijken.....

Kan me voorstellen dat je er niks mee kan!

Dikke knuf.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh Kwebbel wat schiet jouw zwangerschap heerlijk op!

13. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    :( Juju, weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
    Enige wat er in me op 'komt is: wat een k*t!!'

Info inwinnen bij een gyn??
    Gewoon even bellen kan natuurlijk geen kwaad.
    Misschien dat ze daar wat meer begrip tonen...

Zou anders ook niet weten wat je hier mee aan moet :(!

Kan me niet voorstellen dat iemand zo lomp kan zijn... pff

Sterkte meis... duim voor je!!

Liefs

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student

Heej, wat lief dat je er aan denkt.
    Deed echt pijn :S. Normaal niet echt zenuwachtig voor zoiets, tandarts/kaakchirurg. Nu wel en heb geen idee waarom.

Ze hebben me halverwege nog wel bij moeten verdoven, maar voor de rest weinig van meegekregen :)! Hadden doek over mn ogen en kon niet zeggen dat ik dat er jammer vond. Alleen toen ik 2 stappen buiten stond had ik wel even zoiets van: AUW :(!! Maar 10 min later viel het mee.

Wel lekkere medicijnen meegekregen als pijnstilling. Dus moet het wel overleven :)!
    Lip en wang nog een beetje verdoofd.. maar ja, hopelijk trekt dat nog weg.

Idd nu ff afwachten.. maar ja... is nog afwachten hoe mn cyclus is hè... misschien word ik over dagje ongesteld en is mn cyclus weer als daarvoor.... je weet het niet...

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju, wat heb je een muts als huisarts, sorry dat ik het zeg, maar zo'n arts begrijpt toch wel dat dit een onderwerp is wat je niet zomaar op tafel legt?? Ze heeft het alleen maar gehad over dingen die je hebt geleerd in de opleiding volgens mij, ik zie geen greintje gevoel of medeleven. Logisch dat dit gewoon zwaar tegenvalt!
    Ik zou ook eens advies inwinnen bij een gyn, is er geen telefonisch spreekuur bijvoorbeeld in een ziekenhuis? Of zit je toevallig niet in een huisartsenpraktijk met meerdere huisartsen??
    Volgens mij is het zo dat als je binnen een jaar niet natuurlijk zwanger wordt, je door "mag" naar het ziekenhuis, en al helemaal niet die 2 of 3 jaar waar zij het over heeft.
    Sterkte hoor, dikke knuffel van hier!

Nou Miek, dat zou wat zijn; verwekt worden in een klooster!! :):)

Ik heb vanmiddag mijn echo gehad, alles goed! Hartje klopt prima, alleen kon ze het niet zo goed zien, want m'n darmen lagen ervoor.... Kindje is nu 3,31 cm. Toch wel heel bijzonder om dat zo te zien in je buik!

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Juju, wat een knurft (weet niet of dat kan bij een vrouw, maar bij deze) die ha van jou. Echt ongelofelijk! En vooral ook omdat het een vrouw is, je zou toch denken dat die er iets meer van begrijpt, dat je daar niet zomaar zit.. ik kan er echt niet bij! Maar inderdaad als het een praktijk is met meerdere artsen zou ik eens bij een ander langsgaan of toch bellen naar een tel. spreekuur van een gyn.

@All, helemaal blij, gisteravond weer tante geworden, dit keer van een neefje. Superleuk!

@Chikai, mooie echo hoor :)

Hier het besluit dat ik volgende week ga testen als ik nog niet ongi ben (temp was gister 36.5, dus er is geen pijl op te trekken, maar weet natuurlijk nog steeds niet of dit temp voor of na ei is), dan moet ik een halve week naar het buitenland, bij terugkomst en geen ongi nog eens testen en dan ha bellen, zit dan op 80 dagen.. maar mag hopen dat dit allemaal niet nodig is!

17. flappie00

flappie00 Bekend lid

28 dec 2009
    788
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    2 a 3 jaar ze is niet goed snik!!!!
    kan je niet zelf een gyn belle?

18. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @juju Wat een DOOS!!!!Zou toch overwegen andere ha te zoeken,want ze moet je wel seriues nemen, en dat doet ze niet bepaald!!!!

@meisjeV Gelukkig dat t meegevallen is!hoop dat je dat komende dagen ook kan zeggen, want soms wordt t dan heftiger als verdoving uit gewerkt is...

@tante Jessie Gefeliciteerd met je neefje!Goed dat je voor jezelf plan hebt gemaakt, ik had dat ook gedaan, en 2 dagen voor afspraak met ha werd ik ongi,hoop voor jou ook duidelijkheid!!

@chikai Mooie echo!!!
    Lijkt me echt gaaf om zo'n klein kindje te kunnen zien, geniet er van;)

@flappie hoe voel je je?veel last van kwaaltjes?

@all Ben nog steeds aan t speuren naar m'n ei....vandaag weer licht 2de streepje...
    Ga morgen test meenemen naar t werk,ben toch alleen dan;)
    Verder druk werk weekend, dus niet veel spannends te melden;)

Iedereen fijn weekend verder!

x miek

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hoop dat je snel je ei spot miekje, wanneer is je man weer weg?

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju, hoe is het??

Deel Deze Pagina