Spannend.... zwanger worden van de eerste - deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chikai, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    volgens de berekeningen gister mijn ei gehad. Voor de zekerheid maar even geklust.

Nu maar afwachten of het raak is geweest.

2. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    kan ik alleen maar voor duimen laika... en dat doe ik ook hoor :)!!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nee hoor Miek, ik heb geen eigen paard. Ik rijd bij een meisje die twee jaar ouder is dan ik ben en 14 eigen fjorden heeft. Die moeten natuurlijk wel in conditie blijven, dus daar geeft ze les op. Ik ben nu wel blij dat ik geen eigen paard heb; geen verplichting om stallen uit te mesten, elke dag erop te rijden e.d.

Ik heb vandaag een fijne dag, goed gewerkt (helaas wel drukke klas...) Maar wat lief, het is groep 8, en ze hadden een plakboek voor me gemaakt met allemaal tekeningen en wensen en hun eigen baby foto's erin!

4. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @laila 8duim*duim*duim*duim*duim*duim* Succes en vooral veel plezier met klussen;)

@meisjeV over 5 dagen je eerste echo!spannend!Ik zit echt in de onzekere wacht periode tot ik ook s mag.....

@chikai Ik heb de luxe dat ik alleen hoef te rijden op m'n paard, m'n opa en pa mesten t meest uit, en voeren ze ook, is beetje bezigheidtherapie voor m'n lieve opa van 84.

zit nu ff illiegaal op t werk te posten,heb toch pauze en zit maar alleen, alleen straks wel ff geschiedenis wissen hier;)

Verder iedereen fijn weekend!!!
    Geniet van het mooie weer!

x miek

5. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik snap er helemaal niets meer van. Ik dacht dat je het vruchtbaarst was als je de eisprong hebt. Wij dus volop aan de klus op de dag dat ik mijn ei had ennu lees ik dat je 2 dagen daarvoor het vruchtbaarst bent. Ik weet het niet meer.

Voor de zwangeren onder ons: hoe snel hadden jullie last van "kwaaltjes" ? Zou het kunnen direkt na de bevruchting of pas na de innestelling?

6. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Nou, ik kreeg ongeveer een week na de eiersprong lichtjes last van kwaaltjes. Deze keer denk ik ook, maar ja, wist toen nog niet wanneer mn eisprong was.

Nu vreselijk last van misselijkheid, overgeven en vooral maagzuur.
    Rennies helpen geen moer, dus doe het met melk. Maar nadeel ervan is dat het maar even helpt. Dus zodra ik te vol zit begin ik met kotsen en gaat het weer van voor af aan.
    Moet zeggen dat ik er nu meer last van heb dan bij mn vorige.
    Hopelijk zegt de echo volgende week goed nieuws, want dan ga ik het iig niet voor niets.

Mn vriend denk dat het nu beter zit dan de vorige keer omdat ik zo veel meer last heb. Maar ja, dat zien we vanzelf wel :)!

Tja miekje :), enige positieve van een mk, althans hier, eerder en vaker een echo dan 'normaal'. Want ik heb dus over paar dagen de echo, en dan met 12 a 13 weken nog 1. Heb er zin in :D!

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Laikabasko, bij mij begonnen de kwaaltjes (moe, zere borsten) een week na de eisprong...
    Ik heb idd ook gelezen dat je het beste 1 of 2 dagen voor je eisprong en op de dag zelf kunt klussen. Sperma blijft lang in leven en dan is de kans het grootst dat het erin zit, wanneer je ei vrijkomt...

8. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Dank voor jullie reacties!

Ik wacht het wel af. Heb natuurlijk nog even te gaan voor mijn NOD dus we wachten maar af...

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Helaas nog even wachten Laika..
    Hier een temp-stijging vanochtend, maar lijkt verdacht veel op die van vorige week zaterdag, dus ik ga nog nergens vanuit!

10. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    stil hier :)
    iedereen leuk weekend gehad?
    Ik helaas een mindere.
    Sinds vrijdag gooi ik alles eruit wat ik eet, en vreselijk last van maagzuur. Echt niet leuk.
    Rennies helpen niet, ga er alleen maar nog meer van over mn nek. Heb gister gaviscon geprobeerd. Helpt wel, maar ik vind het heeeel vies :S. Strakjes ha bellen voor afspraak. Hopelijk heeft hij wat.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh dat klinkt niet goed :( Hopelijk kunnen ze je helpen want zo is zwanger zijn natuurlijk geen pretje (ben nog steeds wel jaloers natuurlijk ;)) (grapje).

12. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Ik blijf voor duimen hoor Juju, echt! Gun het je heel erg.

Hoe gaat het nu met je? Wat ga je/gaan jullie nu doen?

Hoop natuurlijk dat het snel op een natuurlijke manier raak is.
    Las tijdje terug dat je er nog niet klaar voor was om opnieuw naar een arts te gaan... kan dat best begrijpen.

Hopelijk komt het snel allemaal goed!! En anders dat je wel een andere arts vind die je wel begrijpt... ik snap nog steeds niet dat iemand zo raar kan reageren... blijf er verbaasd over...

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Eerst maar eens een ei vinden.. misschien ronde 10 weer naar de huisarts. Met name vriendlief is daar écht nog niet aan toe.
    Jij bijna je eerste echo.. spannend hoor! Maar denk dat het bij jullie nog wel even spannend blijft.. komt vast helemaal goed deze zwangerschap.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mmh, jij ook al moeite met ei spotten? Ik dacht ff dat de mijne was geweest.. maar mijn temp in het weekend is toch onbetrouwbaarder (ietsje later, wijntje gedronken), dus vanochtend weer keiharde realiteit dat ik echt niet ineens een model-cyclus heb.. zucht!

Al bij de ha geweest, MeisjeV?

15. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Vanmiddag heb ik gesproken met de assistent van de ha, deze kwam met een goed bedoeld advies over 1 of ander goedje. Maar moest dan wel eerst even de apotheek bellen. Nou, dat heb ik gedaan, situatie uitgelegd, en die is meteen gaan kijken naar de overige opties tegen maagzuur. Maar de overige producten bevatten dezelfde werkende stoffen als de rennies en de gaviscon die ik al geprobeerd had. Dus die hebben niks meer voor me. Toen de vk gebelt, die vertelde dat er dan eigenlijk weinig meer aan te doen was. Dat ik toch echt een afspraak moest maken met de ha, want dan had ik kans dat ik iets op recept krijg.

Ik opnieuw de ha assistent gebelt, kreeg andere dame aan de tel. Ook situatie uitgelegd en eerste wat ze zei was: 'je word wel overal naartoe gestuurd hè, ook niet handig.' HEHE haha :D! Die snapte t.

Nu gaat ze overleggen met mn ha, en dan moet ik morgenmiddag even terug bellen.

Heb nu wel even iets wat helpt tegen mn maagzuur, een wondermiddel!! Zomaar tegengekomen, en het helpt voor mij even en misschien wel de hele tijd. Het wondermiddel is:..... COLA!!
    Vraag me niet hoe het kan, maar I love it.
    Niet duur, altijd te gebruiken en zonder recept af te halen bij elke supermarkt of pompstation...

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik hou het even kort, ben nog steeds niet lekker en veel overgeven. Vandaag gewerkt, maar dat hakt er goed in... Woensdag mag ik naar de verloskundige, dus dan ga ik het eens even goed bespreken.

Fijne avond allemaal!!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Het zit jullie niet mee dames!
    En MeisjeV, is een wondermiddel tegen alles wat met maagklachten te maken heeft.. cola.. jammer dat teveel niet goed is ;)

18. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    jahoor zwangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

19. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    He dames,

@chikai en meisjeV wat flink balen dat jullie zo misselijk zijn!!!!

@jessie en juju hoop dat jullie ei zich snel aandient!!Succes en vooral veel plezier met klussen!!!

@all hier niet echt zware klachten,wel puistjes en een trage stoelgang:( boobs zijn ook nog gevoelig, maar ja denk wel van goh zou t dan tpch wel goed zitten...
    Maar ja iedere zwangerschap s anders he...over ruime week eindelijk naar de vk,kan ik m'n gevoel daar ook s besreken!!
    Verder hele weekend gewerkt en echt bekaf nu!
    Dus ga lekker op tijd naar bed:)

iedereen fijne avond en hoop dat jullie je snel beter voelen!!!!

x miek

20. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Gefeliciteerd Angiebaby! Geniet er lekker van!

@MeisjeV: ik heb dat wel vaker gehoord van cola. Gelukkig heb je nu iets gevonden.

@hier: sinds gistermiddag onderin mijn buik steeds steken. Ik weet niet of dat tekenen zijn voor een innestelling? Ik weet soms niet hoe ik moet zitten.

Verder alles goed hier?

Deel Deze Pagina