JuJu: prachtige buik hoor!!! Behalve op je buik ben je verder niet aangekomen of wel???? Je ziet er nog steeds superslank uit! Chikai: Succes met de herrie en troep in huis! Jelmer heeft vannacht van 0:00 tot 6:00 geslapen en ik dus ook, heerlijk!!!
Vandaag dus naar de gyn geweest! Het was goed dat we waren gekomen, nu heb ik nog geen echo of bloedprikken gehad, want het was te kort op mijn vermoedelijke ei om nuttig te zijn. Over 2 weken terugkomen op CD2/3 en dan bloed prikken voor FSH, LH en nog wat dingen.. en afspraak maken voor zaad-onderzoek MrJessie. Maar de gyn wees ons er ook nog op dat eitjes die er 5 weken over doen om te rijpen wel gewoon bevrucht kunnen worden, dus hopelijk kunnen we die afspraak afbellen en in plaats daarvan een echo-afspraak maken!
Goedzo Jessie! Hopelijk is jullie volgende bezoek niet nodig! Zou wel fijn zijn als hij iets weet om je cyclus wat korter te maken. Want hoewel het natuurlijk wel heel zorgvuldig is van je lijf om zo lang over je eitjes te doen, het zou voor de gang van zaken fijn zijn als het toch iets vlotter zou verlopen allemaal! Kwebbel dank je wel! Zit 11 kilo aan, volgens mij vooral buik en borsten ja (maar de verhoudingen zijn zo anders, kan het slecht inschatten )
JuJu: Ik was in totaal 12 kilo aangekomen en die waren er na de bevalling gelijk allemaal af, dus dat was wel lekker. Jij bent ze denk ik ook zo weer kwijt. Wel fijn als je gelijk je eigen kleren weer aan kunt.
Jessie: fijn dat er actie wordt ondernomen nu... alleen die afkortingen?? Die ken ik (nog) niet. Hopelijk mag je inderdaad voor een echo terugkomen, ik hoop het hoor! Kilo's: ik was in totaal 11 kilo aangekomen, maar nu zelfs alweer terug op m'n zwangerschapsgewicht en zelfs 6 kilo onder m'n startgewicht... (ben in m'n misselijke tijd veel afgevallen, dus vandaar het verschil)
Ik zit ook een kilo of 5 onder mijn startgewicht. De diëtiste waarschuwde me er gisteren voor dat ik niet meer af mag vallen zolang ik borstvoeding geef, dus mocht best wat meer gaan eten, vervelend zeg.
Haha ja vooral in deze tijd erg naar Als ik onder mijn startgewicht kom heb ik ondergewicht dus dat hoeft nou ook weer niet We zullen het wel zien
he dames, hier ben ik ook weer s ......druk druk druk vooral met de bv om de 3uur gaat t echt snel met de tijd! onze dame doet het super!echt al vaak hele nachten door kunnen slapen! ze drinkt prima, huilt zo weinig dat we bijna gaan twijfelen of t goed is...maar genieten vooral! as maandag komen ze van consultatiebureau wegen, ben erg benieuwd! alleen de temperatuur vind ze nog moeilijk om te regelen, gaan nu afbouwen van 3 naar 2 kruiken per dag...is natuurlijk nog maar klein meisje...dus ben benieuwd! we zijn er wel achter dat als we thermometer iets verder stoppen t vaak net goed is... visites is ook leuk maar wel vermoeiend, gelukkig ook vaak momenten dat we niks hebben, heerlijk is dat! met mij gaat t ook prima, vandaag stukje gefietst, heerlijk!loopen gaat ook steeds langer! ^jessie, fijn dat je nu meer duidelijkheid hebt, en ook dat eitjes gewoon bevrucht kunnen worden bij een wat langere cyclus! ga weer duimen dat je niet terug hoeft naar gyn...maar posi test hebt! > juju ik ben in totaal 15kilo aangekomen, nu na 2 weken is er al 8 af!zit nog rest op buik en bovenbenen, maar als ik wat meer ga bewegen zal dat ook wle goed komen! ^kwebbel schattige foto´s! >all zag op de hyves van meisjev erg schattige foto´s van de 2ling! mocht iemand d´r hyves willen dan hoor ik t wel! iedereen fijn weekend! x miek
Wat gaat het toch snel Juju! Ik weet nog goed dat jij in je hotel zat te shaken met je positieve test.. Veel plezier tijdens het laatste wachten op de kleine. Heb je nog genoeg dingetjes te doen?
Bedankt voor het duimen dames!! De afkortingen staan voor: LH - Luteïniserend Hormoon FSH - FollikelStimulerend Hormoon Even een biologie lesje over hoe het ook alweer zit: Bekijk bijlage 109315
Mijn vriendinnetje heeft dit weekend foto's gemaakt van mijn buik! Ze staan in het buikfototopic. Foto 1 (in het wit) Foto 2 (met sokjes) Foto 3 (met sleep) En dan keuze voor het geboortekaartje: Foto 4 (twee handen) Foto 5 (met penseel) Nu lekker lui van verlof genieten
Hooooi!! @Juju, wat een mooie foto's !! Echt prachtig. Geniet van je verlof meis!! @ Miekje, leuk he, voedingen om de 3u ! Ik hoef de mijne 's nachts er iig niet meer voor wakker te maken, maar ja... meestal komen ze zelf om de 3u. Langste nacht was hier toch bijna 5u... heerlijk !! @ Chikai & Kwebbel.. Ik was totaal 9 kg boven mn startgewicht. Ik zit er nou dik onder. Ik stond vd week mezelf te bekijken voor de spiegel en kan alleen maar lachen. Ten eerste omdat ik amper striemen heb, daarnaast omdat ik nu gewoon slanker ben dan voor mn zwangerschap... !! @Jessie; super dat er meteen actie word ondernomen, Ook ik duim voor je hoor!! Hier maar weer een berichtje van mij. Hoor jullie dat het druk is met 1 kleintje, denk je eens in met 2 ! Nou, ik zou het voor geen goud willen missen! Al dacht ik daar maandag op dinsdag wel even anders over. Meiden waren flink overstuur van de overgang. We hebben ook meteen gezegd dat we deze week geen visite willen ontvangen. En jeetje, wat ben ik blij dat we dat gezegd hebben. Maandag mochten we naar huis. Amy mocht zondag al lekker bij me op de kamer zijn, maandag kwam de kinderarts langs en vond dat ze met ons mee mocht. HeerlijK!! Ook hebben we een topwijf!! als kraamhulp gehad. Een wat oudere vrouw, maar wat een pit en wat een ervaring. Tips gekregen waarvan we ook echt het idee hebben dat we er wat mee kunnen !! Maar maandag op dinsdag waren we wel even de wanhoop nabij. Halverwege de nacht begon het 'feest'. Fenna heeft uiteindelijk tot dinsdag laat in de middag gehuild. Alles wat we probeerden leek niet te helpen. Ook onze kraamhulp en verloskundige wisten het even niet. Laat dinsdagmiddag vielen beide meiden in slaap en sindsdien gaat het eigenlijk heel goed. Fenna zat voor het weekend al boven haar geboortegewicht. Geboortegewicht was 2660, afgevallen tot 2500 en zat vrijdag op 2690. Amy moest vrijdag nog 25 gr om op haar geboortegewicht te komen. Ga vd week horen of het zo ver is, want dan komt er iemand van t CB. Maar maak me geen zorgen, ze drinken beide hartstikke goed. Borstvoeding is goed op gang, Lang leve een kolf. Zijn hier helaas in t zhuis iets te laks geweest om mij te helpen met borstvoeding. Dus dmv de kolf en de meiden het allemaal op gang gebracht. Alleen wat minder 'nieuws' over mn knip. 1 van mn hechtingen is in verhouding tot het genezingsproces iets te snel opgelost. Dit betekent nu dat mijn wond open staat, en dit doet PIJN!! Kan alleen niet meer opnieuw gehecht worden, dus zal minder snel genezen. Mocht ik er over half jaar nog last van hebben dan pas zullen ze overwegen er iets aan te doen. Maar ALS ze er al wat aan willen doen, dan is het pas na een jaar. Nou... dat zie ik dus echt niet zitten. Dus zodra ik bij mn eigen gyn ben er toch even over hebben. Nou, zal ook ff wat foto's spammen van mn meiden. Hopelijk gaat het met iedereen goed ! Sorry voor mn lange berichtje ! Maar dan zijn jullie iig ge-update ! Tot... tja.. geen idee wanneer ik hier weer zal zijn ! Liefs, mij!!
Hallo meiden, Hier weer even een berichtje van mij. Ik probeer vandaag een afspraak te maken bij mijn ha. Heb nl een aantal dingen die ik niet helemaal vertrouw. In een maand tijd zijn mijn borsten weer een cup gegroeid. Verder is mijn buik gegroeid en heb ik last van steekjes onder in de buik. Heb voor de zekerheid vorige week een test gedaan maar die was negatief. Ik wil kijken wat het is en eventueel doorsturen naar het zkh. Heb ook een langere ongi gehad dan anders. Normaal is het 2 a 3 dagen nu was het bijna 7 dagen. Hou jullie op de hoogte.
He, Laikabasko, dat klinkt niet fijn inderdaad. Verontrustende signalen.... Succes hoor, fijn dat je ons op de hoogte wil houden! Juju, wat een mooie foto's!! Die met het penseeltje vind ik echt geweldig!! Mooie naam trouwens ook MeisjeV, ik vind tweelingmama's echt knap! Twee tegelijk voeden, twee die tegelijkertijd kunnen huilen, maar straks ook twee die tegelijkertijd de wereld gaan ontdekken!!! Kan me voorstellen dat het soms erg moeilijk is, maar ook vreselijk genieten! Pffff.... ik heb het weekend overleefd! Ik had een herhalingsweekend van de EHBO en Thijs was bij mijn ouders. Het was gelukkig wel interessant, ben op zaterdag met het avondeten 'live' gaan voeden en 's nachts thuis geslapen. Zondag heeft hij 2x de fles gehad, zaterdag 1. Gelukkig ging dit goed, opa en oma vonden het volgens mij erg leuk dat hij zolang bij hun was! En ik ben blij dat mijn mannetje weer lekker bij mij is nu 't Was trouwens wel grappig; ging ik kolven, bleken er nog 2 andere moeders in de groep te zitten, dus met het kolven was het ook nog gezellig! Haha... Nu vandaag maar eens mijn portfolio afmaken voor m'n studie, lekker van Thijs genieten en vanavond samen met m'n man èn Thijs bij een vriendin gaan eten. O ja, wie geeft er soms ook bv uit de fles? Welke speen gebruiken jullie? Ik heb de kleinste speen van de etos (voor 0-2 maanden), maar het loopt hier nog zo hard, dat Thijs èn in 5 minuten een fles leeg heeft en hij het regelmatig niet bij kan houden met slikken... Dan loopt hij 'over' zeg maar....
MeisjeV respect voor jou! Ik volg je natuurlijk op de voet via hyves Heerlijk dat je meiden thuis zijn en alles goed gaat! Wel balen van die wond en wat vreemd dat ze er niet eerder iets aan doen. Het klinkt niet echt ehh prettig.. Chikai ik kan nog geen babytips geven maar kan me helemaal voorstellen dat opa en oma het helemaal zien zitten haha hier krijgen we ook al regelmatig oppashints en ze hebben hun kleinkind nog niet eens gezien
hier drinken de meiden 's nachts bv uit een flesje. Dit omdat het dan iets sneller gaat. Kan ze wel tegelijk aanleggen, maar vind het persoonlijk fijner om gewoon de tijd te kunnen nemen voor elk kindje. Wij hebben de flesjes van Avent. Drinken uit de fles gaat altijd sneller dan bv. Wij laten de meiden in etappes drinken. Dus in 3, soms wel in 4x. Tussendoor even stoppen en even boeren. Wat voor kolf gebruik jij chikai?
MeisjeV: Fijn dat het zo goed gaat!!! Ben erg benieuwd naar de foto's!!! Heb trouwens de meesten uit dit topic nog niet op hyves, als iemand me wil toevoegen? http://renske82.hyves.nl Chikai: Fijn dat het zo goed is gegaan dit weekend, en gezellig zo'n kolfclubje haha..... Ik geef ook weleens bv uit een fles, heb verschillende flessen geprobeerd met de kleinste maten speen erop, maar bij Jelmer gaat het ook te snel. JuJu: prachtige foto's en wat een geweldige naam Vind de foto met penseel ook het mooist voor het kaartje. Laikabasko: Verstandig om even naar de huisarts te gaan, ben benieuwd wat hij zegt! Wij hebben gisteren een etentje gehad van mijn opa en oma, die waren allebei jarig geweest, 80 en 85 zijn ze nu! Was de eerste lange autorit voor Jelmer (5 kwartier) en dan ook nog mee naar het restaurant, het was een hele belevenis. Hij heeft zich supergoed gedragen, tussen de gangen door mocht hij lekker bij 1 van ons op schoot en als we aan het eten waren lag hij lekker in de wagen te spelen en later te slapen. Op een gegeven moment had hij honger, dus heb ik voor het eerst in het openbaar gevoed, vond het wel even spannend, maar het viel me alles mee, alleen durfde de ober me niet aan te kijken toen hij de bestelling voor het toetje kwam opnemen haha. Ze hadden in het restaurant alleen geen ruimte om te verschonen, erg irritant, dus toen heb ik hem maar onhandig in de kinderwagen verschoond. Toen we eenmaal thuis waren (23:15) was Jelmer wel even van slag, even flink brullen, dus nog even lekker geknuffeld en hem gevoed en daarna heeft hij als een roosje geslapen tot 6:00. Na die voeding ging hij zo weer verder slapen tot 10:00, dus hij heeft weer lekker bijgetankt.
Vanmorgen ben ik naar de ha geweest. Er was nog een plekje. Op basis van de dingen die ik noemde kon de huisarts niet zeggen dat ik zwanger ben. Voor de zekerheid een inwendig onderzoek gehad en daaruit kon hij bevestigen dat ik niet zwanger ben.Was ik ook niet echt van uit gegaan. ik ben gewoon ontzettend gegroeid de laatste tijd. Verder vroeg hij hoe lang we bezig zijn. Ik zei dit is de 14de maand. Hij gaf aan dat wij het nog een half jaar moeten proberen en dan gaan we naar het zkh. Heb alles al wel mee gekregen maar moest het wel in de kast gaan leggen. Heb nu iets meer rust doordat hij nu ook heeft gezegd dat we over een half jaar naar het zkh mogen. Misschien gaat het nu wel goed doordat ik het van mij af kan zetten. Ik houd jullie op de hoogte maar zal waarschijnlijk wel iets minder online zijn.
MeisjeV; als wij Thijs van de fles afhalen om te boeren ofzo, wil hij de rest niet meer opdrinken, terwijl hij dan nog wel honger heeft. Dus dat maakt het wat lastiger om tussendoor te stoppen. Ik heb een dubbelzijdige elektrische kolf van Medela, de pump style in advanced. Bevalt heel goed! Het is wel een dure aanschaf (goed zoeken op internet, want het scheelt veel geld!), maar het kolven gaat goed. Ik wil ook gaan kolven op m'n werk, dus vandaar een dubbelzijdige elektrische kolf. Laikabasko: heeft de huisarts niet verder onderzoek gedaan? (Waarom je borsten een cupmaat groter zijn, vind ik toch wel raar...) Wel fijn dat je binnenkort door mag naar het ziekenhuis, want zo schiet het ook niet op. Sterkte hoor! Juju: En? Lekker aan het genieten van je eerste verlofdagen? Fijn he!!