Heeej meiden, Hier weer berichtje van mij. Best druk druk druk. @Juju; jeeej 37 weken. Ben zo benieuwd naar jou kindje !! @Jessie: Alvast heeeeeeeel veeeeeeel plezier gewenst in NY!! Shop ze !! @Chikai; Snel gaat t verlof he... ik heb nog ff, maar de tijd vliegt echt. @All; gister naar de kinderarts geweest. Omdat ze met de pomp gehaald waren moesten ze met 4 weken even terug voor controle. Ze doen het beide super. Fenna weegt nu 3595 en is ruim 52cm. Amy weegt nu 3270 en is ruim 50cm lang. Alleen heeft Fenna toch een voorkeurshouding. Vermoeden had ik al, maar is nu bevestigd. Ondanks dat we elk slaapje haar op haar andere zij lieten slapen of haar hoofdje draaide... Nu heeft ze een zijligkussen zodat ze niet meer op dr rug kan draaien en haar hoofdje kan draaien. Helemaal mee eens is ze t niet, maar het is even niet anders. Moet het 2 tot 3 wkn aankijken of daardoor de afgeplatte kant minder word, anders moet ze naar de fysio. Even aankijken dus. Ook hebben beide meiden last van Spruw. Dus aan de medicijntjes. Vies dat ze t vinden!! Maar ja, over paar dagen is het weer weg. Hier gaat ook de borstvoeding super. Ik heb alleen in overleg met de kinderarts besloten dat ik alleen nog maar kolf en ze voor de rest de melk in een flesje krijgen. Dit omdat Fenna veel spuugt. Ze drinkt te veel en te gulzig. Daardoor komt het overtollige voeding eruit. Ze weet haar maat (nog) niet. Door te kolven en het met een flesje te geven kan ik even iets beter in de gaten houden hoeveel ze binnen krijgt. Nou... dat was het weer voor nu ! Liefs, ons!!
MeisjeV: Wat fijn dat het zo goed gaat met de meiden!!! Welke medicatie heb je voor de spruw? Wij hadden Daktarin en dat vond Jelmer op zich wel lekker, alleen ging hij er na een kwartier van spugen. Het hielp wel goed, wij waren met een dag of 4 van de spruw af.
MeisjeV: fijn dat het zo goed gaat met je meiden!! Jessie: veel plezier in NY alvast en succes morgen bij de gyn! Hopelijk is er iets te zien op de echo!!
@kwebbel; [FONT=Comic Sans MS, sans-serif, Verdana, Arial, Helvetica]Nystatine[/FONT] hebben ze gekregen. Amy vind het echt super vies en probeert het dan ook uit te kwijlen. Fenna heeft er iets minder moeite mee, maar blij is ze er niet mee ! Ikzelf heb nergens last van, maar toch smeer ik dat op mn tepels. Zit niet te wachten dat die meiden eraf zijn en ik het toch blijk te hebben en ze er dan weer mee zitten...
Slim MeisjeV, beter voorkomen dan genezen. Hier nog steeds in afwachting van, af en toe een kramp of een harde buik maar verder zit uk nog steeds prima volgens mij. Geduld geduld dus..
MeisjeV: Verstandig dat je jezelf ook behandeld, heb ik toen ook gedaan, ik had het maar aan één kant zelf, maar toch ook beide kanten gedaan. Jelmer ging ook zo kwijlen van de medicatie. JuJu: Spannend he, die laatste weekjes, de tijd kruipt dan ook echt voorbij en bij ieder krampje en harde buik denk je, zou het?
Ja ben heel benieuwd hoe lang we nog moeten wachten Aan de ene kant mag het me nog wel even duren hoor, maar aan de andere kant..
Grappige tekst in je handtekening, Juju.. van de vk en de beweeglijkheid van de beentjes Vandaag weer bij de gyn geweest. Helaas was er nog geen follikel groot genoeg om een eisprong te voorspellen. Er zaten er verschillende aan beide kanten maar de grootsten waren nog geen 10mm. Ook het baarmoederslijmvlies was nog te dun (5mm).. Balen dus! Nu maandag na kerst een echo om te zien of er toch een eisprong geweest is of misschien nog komt en anders de cyclus afbreken en bedenken what next. Hogere dosis clomid, of misschien spuiten.. SLIK!
Juju, je hebt een erg beweeglijk kindje in je buik, begrijp ik??! Jessie, ai, dat is niet wat je hoopte te zien... Jeetje zeg. Hopelijk is er na de kerst wel goed nieuws! Nu slik je ook al clomid, begrijp ik. Wat bedoel je met spuiten? Is dat een mogelijke volgende stap? Hier heeft Thijs nog steeds erg veel last van zijn buikje, echt helemaal overstrekken en gillen van de pijn. Zo sneu. Ook de poepluiers komen nog steeds niet op gang en hij drinkt erg onrustig. Morgen ga ik toch eens langs het cb op het inloopspreekuur en anders eens langs een osteopaat met hem denk ik. Het is zo zielig... Wel is hij nu erg leuk aan het spelen in de box Ik heb vandaag 24 ringen gekocht bij de prenatal, daar hangen nu rammelaars aan en hij ligt me er toch tegen aan te meppen!! Nu is de box ineens een stuk leuker!
Jep, nu Clomid 50mg. Als dit niet aanslaat is de vraag of we het met een hogere dosis (maximaal Clomid 150mg) gaan proberen of met spuiten. En dan bedoelt de gyn denk ik (bron): Gonadotrofine injecties Bij deze behandeling krijgt u, gedurende een aantal dagen, injecties met follikel stimulerend hormoon (FSH) (in het laboratorium gemaakt, rFSH) of met Humaan Menopauzaal Gonadotrofine (HMG gemaakt uit de urine van vrouwen die de overgang achter de rug hebben). U kunt leren zelf prikken, of uw partner kan leren deze injecties onder uw huid toe te dienen. Op de derde dag van de cyclus start u met de injecties. De cyclus wordt gevolgd met echoscopische controles; u moet dus rekening houden met meerdere afspraken. Als bij echoscopie blijkt dat het nodig is, past de arts de dosering aan. Als een tot maximaal twee tot drie eiblaasjes voldoende rijp zijn krijgt u een injectie met humaan choriongonadotrofine (HCG) om de eisprong in gang te zetten. Ook deze injectie is onderhuids. De eisprong vindt ongeveer 38-40 uur na deze injectie plaats. De vrijgekomen eicel is 8-12 uur bevruchtbaar. Zaadcellen zijn ongeveer 48-72 uur levensvatbaar. Het is dus verstandig binnen zo'n 12 tot 36 uur na de HCG-injectie gemeenschap te hebben. Kans op zwangerschap Met gonadotrofinen wordt in ongeveer 90% van de behandelingen een eisprong verkregen. Bij ongeveer de helft van deze vrouwen ontstaat een zwangerschap. Bijwerkingen Bij de behandeling met gonadotrofinen is er een grote kans dat meerdere eiblaasjes tegelijk rijpen zodat de kans op een meerling groter is, en ook op overstimulatie (zie OHSS). Worden bij echoscopie meer dan twee tot drie eiblaasjes gezien die groter zijn dan 15 mm, dan wordt de behandeling afgebroken. U krijgt het advies om geen geslachtsgemeenschap te hebben.
Hmm Jessie kan me voorstellen dat je daar niet naar uitkoopt. Hopelijk gebeuren er mooie dingen in New York Chikai: Ja de verloskundige voelde aan mijn buik en kreeg direct een rottrap. Ze schrok er gewoon van haha. Ik natuurlijk trots, dat begrijp je Zielig van Thijs zijn darmpjes Is niet leuk
Wat een sneeuw zeg, bij jullie ook??? Juju: leuk, zo'n beweeglijk kindje! Kun je nog een beetje slapen 's nachts? Hier een eerste nacht gehad volgens het werkritme, gisteren na de douche om 20.15u gaan slapen, toen om 23.30u wakker gemaakt voor een voeding en daarna werd hij om 6.30u wakker! Weer terug naar bed en toen werd hij pas om 9.30u wakker! Volgens mij is Thijs een slaapkopje 's nachts!
Oeh lekker Chikai, dat scheelt als je weer aan het werk moet! Ja de baby heeft zijn slaapritme verschoven. Hij gaat nu graag laat slapen (en houdt me echt wakker met zijn pijnlijke getrap) en slaapt uit tot een uur of half 10. Dat zijn nu dus ook mijn slaaptijden, want als meneer aan het gymnastieken is.. dan heb ik alleen maar pijn en geen slaap.
Oooh! Zo herkenbaar Juju, Thijs deed dat ook op het einde. Lekker bijslapen overdag hoor meid, straks komt het er niet meer van!! Enne sterkte met die pijnlijke trappen!!
@chikai fijn dat je mannetje zo lekker slaapt!doet sofie gelukkig ook, echt heel fijn he! @juju gewoon uitslapen en goed uitrusten inderdaad!en over paar weken is het alleen maar vreemd dat je niks meer in je buik voelt @kwebbel wat een droppie!! @all gister naar vk geweest voor na controle, hb was prima, bloeddruk erg laag dus die ga ik zelf s in de gaten houden! hier ook flink sneeuw, moet gelukkig nergens naar toe want zou nog meer bijkomen..... ga nu lekker slapen, manleif heeft kerstborrel,ben benieuwd hoe laat t gaat worden.... iedereen fijn weekend!! x miek
Het weekend is alweer bijna voorbij, het gaat zo snel!! We zijn vandaag vanuit Brabant naar Zeist gereden, om op kraamvisite te gaan bij een vriendin die een paar dagen geleden is bevallen. Echt leuk, zij heeft een meisje en je kunt zo goed zien dat het een meisje was, in vergelijking met Thijs! Nog even wat tips en trucs samen gedeeld. Daarna weer naar huis, weer veilig thuis gekomen en nu vanavond lekker genieten met z'n drieën. Thijs drinkt trouwens een stuk rustiger en had vandaag een fijne dag, dus wellicht slaat de infacol aan! Ik hoop het maar!
KLinkt als een goede dag CHikai. Kan niet wachten om dingen met onze beeb te doen Vandaag al weer 38 weken zwanger. Wow het komt echt steeds dichterbij.
hoi meiden, mag ik ff inbreken hier?! (heb hier een klein tijdje meegekletst) ik heb mijn NOD volgende week en sinds eergisteren (hele) erge steken in mn onderbuik, weten jullie of dit met een eventuele zwangerschap te maken kan hebben?! @all, hoe is het met jullie allemaal?!