MissC, helaas, daar kan ik je niet mee helpen. Zoveel ervaring heb ik er niet mee. Wat ik wel begrepen heb, is dat signalen bij iedereen weer anders kunnen zijn..... Juju: jee, 38 weken!! Denk je zelf dat jullie kereltje vroeger of later dan de uitgerekende datum komt?? Hier vandaag lekker een fikse wandeling gemaakt, heerlijk weer. Alleen werd Thijs af en toe gelanceerd in de wandelwagen over die hobbelige sneeuw!
@chikai, thnxx voor je reactie... @all, ik heb al een paar dagen een soort van drukkend gevoel achter/bij mn blaas... herkend iemand dit?!
Hee MIss C leuk dat je weer terug bent. Over kwaaltjes en dingetjes kan ik weinig zeggen, het verschilt per vrouwenlichaam en per cyclus lijkt het wel. Hoop voor je dat het snel raak is! Chikai ik dacht altijd eerder omdat ik zoveel last had van harde buiken ed. Maar lijkt dat na 37 weken zwangerschap mijn lijf gestopt is met alles wat op bevallen zou kunnen duiden en nu is het dus super rustig. Heb het idee dat het nog wel 8 weken kan duren soms (en ben zo nieuwsgierigg!!! )
Juju, 8 weken zal het niet meer duren!!! Dat is je enige troost in dit geval. Wij zijn ook nieuwsgierig naar jouw kleintje!! (tenminste, ik wel ) Fijn dat het nu wel prettiger is zo zonder die harde buiken. Ik heb die heel de zwangerschap niet gehad of niet herkent, maar prettig voor jou dat ze nu weg zijn. Ik vind 5-1 wel een mooie dag, dan ben ik jarig!
Het is maar goed dat je baby'tje zelf bepaald wanneer hij er klaar voor is he, en dat je over datums niets hebt te zeggen. Dat zou wat worden anders.... "Ik wil graag een baby op ..... omdat..... " Haha.... Maar goed, jij bent er in ieder geval klaar voor Juju.... Spannend..... Ik weet het hoe het komt dat ik zo weinig melk heb (wellicht voor m'n gevoel, maar toch).... ben weer ongesteld geworden.... Over een week een jaar geleden was m'n laatste menstruatie, dus ben er toch maar mooi een jaar vanaf geweest Maar ik denk dus dat het hier aan ligt.... Thijs heeft vandaag zo ongeveer om de 1,5 à 2 uur gedronken. Hij mekkert nu nog steeds een beetje, maak hem rond 22.30/23.00u weer wakker voor een voeding en dan zien wat de nacht gaat brengen.... Weltrusten!
Ah dat heeft inderdaad invloed op je productie CHikai. Hopen dat je die snel weer op peil hebt! Ja gelukkig is het afwachten geblazen en heb je er verder weinig over te zeggen. Heeft ook wel weer wat zo he
Wat is het hier rustig!!! Hebben jullie fijne kerstdagen gehad? Het was hier ook erg druk en ik zit nog steeds te hannesen met de borstvoeding. Ik heb het idee dat Thijs te weinig binnen krijgt, hij huilt veel tijdens en na de voeding. Ook had hij weer last van krampen. Dus ik leg hem aan wanneer hij komt en dat is best intensief. Maar ik wil niet stoppen met de bv!! Tevens kolf ik s nachts extra af, dus dat is nog een keer wakker worden Donderdag moeten we weer naar het bureau en dan hoop ik dat hij goed gegroeid is en dat de bv nog voedend genoeg is!!! Maar ik maak me er wel druk en bezorgd om Hier hebben we eerste kerstdag bij mijn schoonbroer doorgebracht (pas vanaf een uur of 15u s middags). Hij was jarig. Het was wel gezellig, maar wat ik dan vervelend vind is dat Thijs echt door jan en alleman geknuffeld wil worden. Vooral mijn schoonmoeder heeft er een handje van. Aaarrrggg vandaag weer een aanvaring mee gehad, maar dat volgt zo. Schoonmoeders Tweede kerstdag bij mijn ouders geweest, lekker rustig en gezellig. Thijs heeft beide dagen goed geslapen in de wandelwagen, dus dat was fijn. Maar zo wie zo is hij overdag veel wakker, dus hij is er ook veel bij geweest en was erg moe, veel indrukken te verwerken. Gisteren hadden we s avonds vrienden op bezoek hier thuis, werd ik alleen zelf s avonds ontzettend misselijk. Halverwege het wiien, ben ik dus naar bed gegaan. En vandaag was mijn schoonvader jarig. Dus ik op bezoek, mijn man was er niet bij. Thijs was erg onrustig vandaag, veel huilen. Heeft mijn schoonmoeder hem op schoot, gaat hij ook huilen zegt ze Als je zo huilt, hoef je vrijdag niet te komen, dan zetten we m buiten .. daarna vertel ik haar hoe je Thijs kunt troosten, doet ze dus juist niet . Gaat met m zitten ipv staan en beetje rondwandelen. Ik voed hem, hij huilt. Zegt ze Hij is gewoon lui . Allemaal dat soort dingen. Ik voel me daar niet happy bij, en nu helemaal niet nu ze 1 dag per week gaat oppassen. Mijn schoonvader is er heel lief voor, maar mijn schoonmoeder is zo bot .bah . Aanstaande vrijdag gaan wij oliebollen bakken met scouting en gaan mijn schoonouders voor de eerste keer oppassen.... Hmmmmmm. daar heb ik dus helemaal geen zin in. O ja en verder is mijn verlof gisteren officieel afgelopen. Gelukkig nog 2 weekjes vakantie. 12 Januari is mijn eerste werkdag, maar ik ben alwel naar school geweest om alles op te gaan halen om mezelf weer in te lezen.
ha dames, sorry voor mn lange afwezigheid, heb t gewoon steeds druk en vind de tv dan soms zo lekker ontspannend dat ik laptop niet meer pak... Hier goede kerstdagen gehad, sofie heeft 1e kerst voor t eerst gelachen, eerst op jasper en toen op mn pa (en gelukkig vandaag eindelijk ook op mij!) 2e kerst zaten we alleen met schoonouders,lekker rustig, vandaag weer met schoonfam gegeten,maar ben op tijd weg gegaan om thuis sofie te voeden,wa daar zo'n kippekot :-S verder doet sofie t nog steeds prima,slaapt bijna gehele nacht,weegt nu ruim3400 gr,mag alleen wat meer vet op de benen volgens cb, dus geven nu weer 3x per dag 30cc fv extra naast de bv. laatste dagen huilt ze wel meer en harder,is ook moeilijker te troosten....en das lastig en maakt mij best onzeker... zal wel groeisprong zijn denk k.... tot snel weer! x miek
He dames! Ik kon niet reageren, want onze heerlijke vakantie in New York werd helaas verlengd met een kerstweekend in Dublin. Wij waren twee van die gestrande reizigers door de vele sneeuw! Uiteindelijk 2e kerstdag weer thuisgekomen.. De 27ste weer naar de gyn geweest. Er waren nog geen tekenen dat er een eisprong was geweest.. de Clomid heeft dus niet gewerkt. Wel zat er 1 follikel van 11 mm, het kan zijn dat deze nu zelf nog gaat groeien (als ie volgende week springt zou ik weer een cyclus van 8 weken hebben, wat voor mij redelijk normaal is), dus vrijdag weer een echo. Als ie dan gegroeid is, mogen we proberen dit ei te benutten, anders Provera om bloeding op te wekken en nieuwe cyclus met dubbele dosering Clomid!
Jessie: Balen zeg, dat de Clomid niet heeft gewerkt Hopelijk krijg je toch nog een eisprong! Miekje: Heb het ook vaak hoor, dat als ik eindelijk tijd voor mezelf heb, ik lekker voor de tv ga hangen! Chikai: Wat balen dat het niet meer zo wil met de bv, hopelijk kan je toch nog een poos doorvoeden! JuJu: Hoe is het met jou? Ben zo benieuwd! Hier gaat het op zich wel goed, alleen is Jelmer al een paar dagen uit zijn hum. Hij kwijlt ook ontzettend en sinds vanmorgen een rode wang, dus het lijkt erop dat hij nu al tanden krijgt Hij bijt nu al af en toe in mijn tepel en dat doet al zeer, laat staan met tanden!
Jessie balen dat de clomid niet werkt! Hoe was het in New York? (vast geweldig ) Kwebbel wow tandjes dat is snel Kan me voorstellen dat je daar niet echt enthousiast van wordt als je borstvoeding geeft Miekje fijn dat alles goed gaat met Sofie. Als het een groeispurtje is dan zal deze fase ook snel weer voorbij zijn. Hoop het voor je! Chaikai last he schoonfam.. lijkt me ook moeilijk hoor. Is toch niet eigen en met je eigen kindje ben je toch extra voorzichtig En nog lekker even genieten van Thijs voordat je weer aan het werk moet. Hier alles goed, rustig. Verwacht de baby in 2011 Wordt nu wel wat zwaarder merk ik, wat dat betreft is het voor mijn lijf wel genoeg geweest. Probeer er zelf zoveel mogelijk van te genieten ondanks de kwaaltjes.
Jessie, ik had er nog aan zitten denken, toen ik op het nieuws zag dat er zoveel mensen vast zaten op het vliegveld.... Heb je een fijne vakantie in NY gehad??? Hopelijk wordt dit wel een goed eitje en anders hoop ik dat het de volgende ronde beter zal gaan. Het lijkt me op zich wel prettig dat je nu wel duidelijkheid krijgt mbv die echo's en controles! Kwebbel: ai, nee! Nu al tandjes... Dat lijkt me echt moeilijk! Hopelijk gaat hij niet bijten straks. Wat zou je dan moeten doen? Hem meteen wegleggen? Zou hij het dan wellicht niet meer doen? Juju; aha, nog niet bevallen! We houden je goed in de gaten hoor Ben vandaag wezen shoppen in Den Bosch, maar mensen mensen, wat was het druk! Na 1 paar schoenen (dat was ook broodnodig...) had ik het wel weer gezien! Maar gelukkig dat ik dat in ieder geval wel had voor een leuke prijs.
Op zich moet borstvoeding goed te combineren zijn met tandjes (zijn moeders die heel lang doorvoeden immers) maar je moet er goed bedacht op zijn dat als de baby niet meer drinkt je hem niet laat hangen en sabbelen want.. naja.. AUW! Haha ja houd me maar in de gaten.. eventjes geduld nog
Hey meiden! Juju; gaat nu echt spannend worden... ben echt heel erg, benieuwd naar je kindje! Chikai; hmmz... minder van je schoonouders. Kan me heel goed voorstellen dat t dan niet helemaal goed voelt. Kebbel; nu al tandjes, dat zou rap zijn! Jessie; leuke vakantie gehad? Balen dat de clomid niet hielp... hopelijk de hogere dosis wel... Hier gaat t goed, maar ontzettend druk! Meidenn groeien als kool. Eergister met ze naar t cb geweest. Fenna weegt nu 4215gr en Amy 4kg rond. Gaan vreselijk hard! Heb ook een hongerige baby. Fenna eet echt een hoop. Ze kreeg al niet genoeg van mn borst, dus kreeg fv bijvoeding. Bleef wel kolven maar ze bleef maar om de 2 tot 2,5u komen. Overgestapt op fv voor hongerige baby's! Uiteindelijk Amy ook. Dus ook Amy bijvoeding. Omdat ze voldaner zijn van de fv dan van mn bv ben ik in overleg gestopt net bv. Anders ben ik echt de hele dag bezig met voeden en kolven. Wat ik nog in de vriezer heb krijgen ze nog, maar erna helaas allleen fv. Ookk bij cb gehad over wat Fenna zoal eet. Ze mag volgens de richtlijnen 5 voedingen van 150cc hebben! Ze eet er 6 en soms nog wat extra! Gelukkig zeiden ze bij t cb: dan heeft ze t nodig en geef je t dr. Bij bv weet je ook niet wat erin gaat. Ze groeit hard, dus moet ze ook goed eten! Was wel blij met die reactie! Wel eerste kertstdag met Fenna bij de dokterspost geweest! Dag voor kerst begon ze 's avonds te huilen! Paar uur bijna aan 1 stuk door! Meid was kapot en 's nachts 6,5u geslapen maar 's morgens weer huilen! Conclusie was dat meiden beide oververmoeid waren! Ze houden elkaar wakker. Daarom nu hard aan t klussen voor een 2de kamer, voor Amy. Dan hebben de meiden wat meer rust en hopelijk wij ook. Wel ook leuk nieuws over Fenna: dacht eerst dat t goed geluk was, maar de dagen erna heeft ze zich bewezen dat ze t rcht kan! Ze draait zelf van haar buik op haar rug! Amy is ook goed op weg wat dat betreft dus hier een hele trotse mama! Amy heeft al wel een rol gemaakt maar heeft nog niet door hoe het precies moet! Wens iedereen alvast fijn oud en nieuw! Mijn goede voornemen is om toch wat vaker hier te zijn ! Liefs van mij!
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat MeisjeV! Volg je natuurlijk ook via Hyves Volgens mij is het echt snel als ze nu al gaan rollen of niet? In ieder geval super gaaf. En als ze daar wat extra energie voor nodig hebben.. so be it. Zou mijn kind(eren) ook geen honger laten lijden. Jammer van je borstvoeding maar goed je wilt ook zelf een leven overhouden he, en ik vind het al indrukwekkend dat je zo ver bent gekomen met twee baby's! PS Hier nog geen baby haha voor het geval de vraag straks komt