Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Heeel fijn weekend chikai.

Ik heb tijd gevonden om even te reageren!!

Juju;
    Volg je natuurlijk op hyves haha :D!!
    Lekkere vent hoor, Siem en die man van je met zn actie met de poepluier :D!!

Over t slapen: ik laat die meiden ook lekker liggen. Heb idd ook zoiets van: ze worden we wakker als ze honger hebben :)!
    Fenna is nu ook lekker aan het doorslapen. Van half 19:30/20u tot volgende ochtend 06:30/7u. Amy komt meestal halverwege nog voor een fles, maar ja, liever 1x dan 2x eruit :D!! Nu de meiden apart slapen komen ze ook los van elkaar. Kon dus half uurtje tussen zitten, maar ook wel eens 2u of 10min.

@Chikai.
    Tandjes; het zou maar zo kunnen. Wij hebben voor Amy chamodent in huis. is van VSM. Je hebt tabletjes en druppels. Geen idee of het werkt. Amy kwijlt nog wel vreselijk, maar geen tekenen dat het tandje snel door komt.

Wel heeft Amy zo nu en dan last van krampjes. Heeft ook een poosje slecht gepoept. Maar daar is nu niks meer van te merken. Arme meid als ze krampjes heeft. Gilt af en toe het huis bij elkaar... Dan lekkere pittezak ertegen en wat venkelthee :)! Gooi er liever niet te veel troep in.

Voor de rest groeien de meiden als kool. Latste keer bij t cb waren ze beiden ong 60cm en amy iets meer dan 6kg en Fenna ruim 6200gr. Fenna zit al boven de gemiddelde lijn met dr gewicht, maar zo waar: geen commentaar :D!! Ze waren tevreden dat ze t zo goed deed. Meiden zijn wel flink ziek geweest van de prikjes. 3 dagen koorts. Vorige week vrijdag zelf zo erg dat ik gebeld werd door t kdv. Amy had weer koorts (die ochtend alleen verhoging) 40gr. Meteen naar ha geweest. Gelukkig alleen koorts en niks anders en de volgende ochtend was het helemaal weg :D! Wel weten we nu dat Amy moeilijk haar temp constant kan houden. We moesten haar t weekend laten slapen in alleen rompertje en laken, maar madam was zondag ochtend 36,2. Ook weer niet helemaal de bedoeling.

Voor de rest... ik ben zoooooooo apetrots op ze :D!!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zo klink je ook MeisjeV, of je héérlijk aan het genieten bent van je meiden!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wij zijn weer terug van het weekendje Zeeland met vrienden. Thijs heeft het echt supergoed gedaan, lekker geslapen, weinig gehuild, volop gekletst. Het was ook onderling weer erg gezellig en natuurlijk prachtig weer gehad, dus helemaal fijn!
    En de borstvoeding gaat ook nog steeds super :D:D Daar ben ik ook erg blij mee, ik ben nu alweer een hele week zelf aan het voeden. Dat was ook afgelopen weekend erg handig, ik heb hem diverse keren gevoed in de auto ;)

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat blijft het hier rustig zeg....

We zijn hier begonnen met vast voedsel, maar Thijs vindt de hapjes geen succes…. Hij heeft na 3 lepeltjes echt genoeg, dan gaat hij huilen en draait hij zijn hoofdje weg. Hij heeft dan misschien ½ ijsblokje qua volume op. Hij overstrekt zich…. Eerst sperzieboontjes geprobeerd, daarna spuugde hij flink. Dus gisteren en net worteltjes, dat vindt hij iets lekkerder, maar nog geen succes….

Ook heb ik toch maar besloten om weer te gaan kolven en Thijs overdag de fles te geven. Ik vind dat hij niet goed genoeg aan de borst drinkt, volgens mij krijgt hij te weinig binnen. Net kolfde ik af na de voeding, kolf ik nog 110! (dat is veel voor mijn doen, vooral na een voeding). En gisteren hebben we Thijs na de voeding, nog een fles gegeven, daar dronk hij nog 100 van op….

Nu eerst maar eens op gaan ruimen en dan even genieten van het heerlijke weer! Fijne dag allemaal!

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Jelmer at de eerste weken ook steeds maar 2 of 3 hapjes. We zijn nu ongeveer een maand bezig en pas nu gaat hij echt happen en eet hij aardige porties. Het heeft echt tijd nodig.
    Jammer dat je toch weer hebt moeten overstappen op kolven, maar het belangrijkste is inderdaad dat hij genoeg krijgt en dat hij tevreden is.

Hier gaat het op zich wel lekker, afgezien van het feit dat ik mijn baan kwijt ben :(
    Jelmer slaapt eindelijk door, vannacht van 22:00 tot 7:30, echt supergoed :D

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    NOD april:
    07-04: LaikaBasko (ronde 18)

NOD onbekend:
    Jessie80 (ronde 10, maand 15/16), deze ronde wordt afgebroken met Provera :(

Zwanger:
    Luannie (positief getest in december) - bevallen 7 augustus van dochter R.
    Chikai (positief getest in januari) - bevallen 1 oktober van zoon Thijs
    Kwebbelsnoes (positief getest in januari) - bevallen 6 oktober van zoon Jelmer
    Miekje28 (positief getest in maart) - bevallen 6 november van dochter Sofie
    meisjeV(positief getest in maart) - bevallen 12 november van dochters Fenna en Amy
    JuJu (positief getest in april) - bevallen 4 januari van zoon Siem

Vlindertjes:
    Kwebbelsnoes (5 wk)
    MeisjeV (13 wk)

Hoe zet ik mijn NOD in de lijst (deze info laten staan!!!)
    1. Druk op "quote" onderaan het bericht met de laatste, meest bijgewerkte lijst.
    2. Haal in het bericht de woorden [ QUOTE ] aan het begin van het bericht en [/ QUOTE ] aan het einde van het bericht weg.
    3. Pas je NOD aan
    4. Klik op "Reactie versturen"

Helaas bleek bij de 3e FM op CD24 dat er nog steeds geen groei zichtbaar was.. de Clomid100 heeft dus welgeteld 1 ronde gewerkt.. Nu aan de Provera en dan volgende ronde wat anders proberen, want Clomid is het blijkbaar niet voor mij!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jessie balen zeg, wat een gedoe :( Hopelijk vinden ze snel het juiste voor jouw lichaam!!!

Chikai het is natuurlijk ook even wennen voor zo'n uk! Tot 12 maanden is de melk het belangrijkste en is al het andere 'slechts' bijvoeding. Dus geen zorgen, komt vast wel goed :)

Kwebbel wat balen dat je je baan kwijt bent zeg! Ik las het al op hyves. Nu op zoek naar wat anders? :(

Hier: Alles gaat goed. Nog maar 2 weekjes verlof :(

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie; ik heb echt helemaal geen flauw idee wat clomid en provera doen/betekenen.... Kun je het me even uitleggen? Hopelijk werkt die provera wel!

Juju; nog maar 2 weekjes???? Ai, dat gaat ook al zo snel! Nog even goed van genieten!!

Thijs heeft vandaag weer worteltjes gegeten, en warempel, wel 5 hapjes :D Hij vindt het wel lekker, alleen die lepel vindt hij maar niets. Geef ik het hem op mijn vinger, dan sabbelt hij echt alles eraf….

En met de babyzwemles is z’n vriendje ook meegegaan. Die had dikke pret in het water, volop spetteren terwijl Thijs het liefst op zijn ruggetje, met z’n beentjes omhoog, vingertje in zijn mond ligt te kletsen :) Wat een verschil dan he….

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Leuk he, zo klein en zo uniek al in hun doen en laten!
    Siem ligt het liefste op zijn buikje in het water (typisch, onze buikslaper), op zijn rug vindt hij (nog) maar niets :)

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Clomid zou er voor moeten zorgen dat er een eitje rijpt. Je moet dit van dag 3 t/m 7 slikken en dan kan het z'n werk doen. Bij mij werkte 50 mg per dag niet, dus toen is het opgehoogd naar 100 mg per dag. Dit werkte 1x (eisprong op dag 21, dus nog niet heel snel maar al beter dan op dag 35 of nog later), maar de afgelopen ronde werkte het dus niet meer.. op dag 24 was er nog steeds geen groei te zien. Nu slik ik Provera, dit is om de ongi op te wekken.. dus de afgelopen ronde is echt een rust-ronde geworden, geen kans op zwangerschap!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zie dat je naar Geertgen gaat. Ze schijnen daar hele goede dingen te kunnen doen. Hopelijk vinden ze ook snel wat voor jouw lijf werkt Jessie!

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie; ik snap het, dank je wel voor je uitleg! Ik ben wel benieuwd wat de volgende stappen zijn nu. Geertgen is een kliniek voor vruchtbaarheidsbevordering?

Juju; haha, wat een verschil dan he met buik/rug slapers en zwemmen :)

We zijn met Thijs naar het bureau geweest. We moeten gaan proberen echt zijn slaapritme te gaan doorbreken, Thijs slaapt maar 30 minuten tegenwoordig per slaapje en dat vinden wij ook veel te kort. Verder was alles goed, hij groeit netjes in zijn eigen lijntjes door. En we moeten hem minder in bad doen, wellicht krijgt dan zijn huidje wat meer rust, zijn exceem is nu ook vrij heftig (maar dat hadden we allebei (slapen en bad) zelf ook al bedacht).
    Verder weegt hij nu (bij 6 mnd) 6575 gram, hij is 65 cm en hoofdomtrek 42 cm.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Klinkt goed Chikai :) Hoe moet je dat gaan doen met het slaapritme? Lijkt me heel lastig. Lastig van het exceem, jeukt het ook?
    Wij gaan vandaag een dagje naar Amsterdam, ruim 2 uur onderweg met OV. Ben benieuwd..

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju; veel plezier in Amsterdam! Leuk! Ben benieuwd hoe het is gegaan!

Wat betreft het slaapritme; als Thijs wakker moet, moeten we hem in bed laten liggen, een aai over zijn bol, wellicht een speen (maar dus zorgen dat hij wat rustiger wordt, zonder op te pakken) en dan weer 10 minuten weg. Huilt hij dan nog, zelfde riedeltje opnieuw en maar volhouden..... Ik denk dat we ook maar hem dit weekend in zijn ledikantje gaan leggen, huilen gaat hij toch :( en dan went hij hier ook maar meteen aan!

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Wij zijn vorige week ook met Jelmer zijn slaapritme aan de slag gegaan, bij hem lag het probleem vooral 's nachts. Het was even 3 dagen doorbijten en toen ging het al helemaal goed!!!

Jessie: Ik blijf voor je duimen hoor meid, dat het voor jou nu ook snel mag gaan gebeuren.

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; wat was bij jullie het probleem met het slapen van Jelmer en wat heb je er precies aan gedaan? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Brrr, het is echt fris buiten in vergelijking met vorige dagen! Net even gaan wandelen, maar toch maar redelijk vlot weer naar huis. Jammer hoor, het was zulk lekker weer!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De zon schijnt weer, jippie!
    Siem slaapt goed 's nachts, hij slaapt ook in zonder te huilen (als hij huilt is er iets aan de hand). Na de nachtvoeding gaat hij ook weer verder. Overdag doet hij eigenlijk maar één miniedutje 's ochtends van 3 kwartier en dan een middagslaap 's middags van een uur of 3/4 achter elkaar. Daarna is hij wakker tot bedtijd (tussen 20 en 21 uur).
    Ritje naar Amsterdam ging heel goed :) Was erg leuk en vooral de trein vindt hij erg leuk (lekker veel te zien)

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju; fijn dat het goed is gegaan, leuk zeg, zo met Siem op pad! En hij slaapt fijn zeg, heerlijk!

Hier ligt Thijs sinds gisteren in zijn ledikantje… Helaas, het wiegje is verleden tijd. Als we dan toch aan het rommelen zijn met het slaapritme, kan hij maar beter tegelijkertijd huilen voor zijn nieuwe bed. (maar het valt reuze mee!) Hij heeft van het weekend 1,5 uur geslapen! Wow! (wel met tussenpauzes, maar ja, dat is maar even wennen) Hij werd ook vrolijk brabbelend wakker, ipv huilen of krijsen. Dus ik ben benieuwd wat hij vandaag gaat doen. De nacht ging goed in ieder geval!

Ik heb gisteren met mijn zus samen laminaat gelegd in het appartement van m’n andere zus :) Mijn man heeft de hele dag voor Thijs gezorgd en het ging echt heel goed. Fijn is dat toch!

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Het probleem was dat Jelmer 2x voor een nachtvoeding kwam maar dan alleen een beetje lag te sabbelen en blijkbaar geen honger had. Voor mijn gevoel was het meer gewoonte dan honger.
    Dus zijn we als hij kwam zijn speentje gaan geven en dan weer weg lopen.
    De eerste paar nachten moesten we er een paar keer uit voor het speentje maar daarna niet meer en nu maakt hij gewoon nachten van 10 uur zonder wakker te worden.

20. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Hooi meiden!!

Heb weer even de tijd gevonden voor een klein updateje.

Chikai; hoop dat het werk met Thijs. Zou wel lekker zijn. Ook voor hemzelf. Merk je al verschil met zn huisje?
    Jij bent een klusser lees ik :D! Haha... ik ben niet zo handig :p! Lang leve een handige paps en schoonpaps en een vriend in de bouw :p!

Wij zijn nu ook langzaam bezig met bijvoeding. Maak wel zelf de hapjes klaar. Amy vind het allemaal maar niks, en Fenna vind het heel leuk dat eten, alleen die lepel... ja... die is nog wat raar. We hebben nu een weekje niks gedaan en gaan vanaf morgen weer 'aan de slag'.
    Wel regelmatig een lepel gegeven die ze konden betasten, hopelijk word dat ding dan iets minder raar :)!

Kwebbel; Hoe gaat t voor de rest met Jelmer? En met jou?
    Al bezig met een andere job of..??

Juju; Je blogs :D Geweldig!!
    Las dat het reizen met OV minder was? Ik moet er zelf niet aan denken om met de wagen te gaan... pff...

Jessie; ik blijf voor je duimen. Hou je hier wel in de gaten, heb alleen vreselijk weinig tijd. Als ik even tijd heb ga ik eerst even huis doen voordat ik achter de pc kruip :)! Maar echt... hou mn fingers crossed!!

Van t weekend k*tweekend gehad. Hals over kop met vriendlief naar de spoedtandarts. Breuk in een kies met een ontsteking bleek dus. Niet voor niets geweest om te gaan iig.

Voor de rest gaat t hier top. Fenna slaapt bijna elke nacht van 19:30-20:00 tot 07:00-07:30. Amy de afgelopen paar nachten ook ongeveer (tussen 6:00 en 7:00u). Ik mag in mn handjes knijpen wat dat betreft... mn nachten worden langer, en moet ik er een keer uit, dan weet ik dat het wel goed komt :)! Vanaf dat moment zijn ze ook wakker. Meestal ga ik tussen 8:30-9:00u met ze naar boven en ga ik ze wassen en omkleden. rond 9:30 weer beneden en dan doen die meiden meestal hazeslaapje van 15 a 20min. Tussen 12:00-12:30 leg ik ze op bed en slapen ze meestal tot 15:30-16:00. Tussen 16:00-19:00 nog een hazeslaapje en dan om 19:00 naar boven en tegen 19:30 liggen ze erin. Om de dag iets later omdat ze dan in bad gaan, maar dan toch echt voor 20:00u.

Amy is druk bezig met het draaien van haar rug naar haar buik. Ze is nu zo ver dat als ze op dr zij ligt en ze snap dat ze haar gewicht naar voren moet brengen ze om is... Duurt niet lang meer ben ik bang...
    Fenna is wel druk op het aankleedkussen, toch proberen, maar daarbuiten niet, terwijl Amy dit ook in bed en in de box doet. Haar box is dan ook helemaal leeg, heb het speelgoed er maar uit gehaald :D, ze kijkt er toch niet naar om :p!

Mag alleen wel binnenkort over op de buggy. De reiswiegjes van mijn kinderwagen zijn iets minder breed dan een 1lingbak. Mn meiden gaan zo hard... die passen er bijna niet meer in. Aan de ene kant ook wel prettig. Dan hoef ik niet meer te zeulen met die bakken, maar aan de andere kant.... wat worden ze dan al groot :eek:!!

Deel Deze Pagina