Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju; ik stop toch nog maar niet ;) Ik weet het nog niet, hèt moment is er nog niet, dus ik ga nog even door, voorlopig dan. Leuk de meetingplannen!

Thijs is vandaag al zomaar 3x omgerold van rug naar buik! Alleen terug is hij even vergeten geloof ik…. Ook het zwemmen was weer heerlijk! En we hebben vanochtend nog even geshopt; een speelkleed voor buiten gekocht en kleertjes. Dan kan Thijs weer even vooruit, want om nu van die warme ribbroeken aan te geven, dan krijgt hij alleen maar nog meer jeuk….

2. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Ohh meiden,

ik heb weer even tijd :D! Jeetje.. het lijkt wel of het steeds drukker begint te worden.
    Ik ga proberen z.s.m. ff op iedereen te reageren! Nu gaat me dit niet lukken, zo boodschapjes doen en verjaardag!

Hier gaat t top btw. Uitslag van de echo van Fenna is goed en hoef met beide meiden niet meer naar de kinderarts. Wel doorverwijzing gekregen voor Fenna voor de oogarts. Familiekwaal dus dat is voor mij niet zo spannend. Staan nu gewoon onder controle, en wie weet... of ze wel of niet een lui oog hebben kunnen ze nu toch niet zeggen :)!

Voor de rest, Amy is helemaal waterpokkenvrij. Alleen nog een ieniminie plekje op dr neusje over. En dat terwijl ze er heeeeeeeeeel erg mee onder zat.

Nou... gister koninginnendag.... pff wat een drukte. Dan ben je niet blij met een wagen, geen enkele, en dan al helemaal niet met zo 1 als die van mij. Gister nog ruzie gehad, mevrouw met rollator wilde erlangs. Ik wilde aan de kant gaan voor dr, maar moest daardoor 2 passen naarvoren voordat ik naar een zijkant kon. Mevrouw begon maar meteen te katten dat ze er langs wilde. Ze zei alleen niks of keek niet om toen ik terug snauwde dat ik voor haar aan de kant ging... snap sommige mensen niet.

Nou meiden, hopelijk kan ik vanaaf ff op iedereen reageren... want dit is al een langer berichtje geworden dan ik wilde...

Ohh ja.. las iets over meetingen.... idee????

Liefs, x!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben we voor meetingen hoor :D

Chikai mij lijkt het moment om te stoppen ook zo moeilijk.. denk dat ik eerst de dagvoedingen afbouw en dan langzaam de ochtend en de avondvoeding.. maar goed dat is hier nog niet aan de orde voorlopig (hoop ik)

MeisjeV fijn om te lezen dat het goed gaat met je meiden! Hier koninginnedag bezocht met uk in de draagzak, maar dat is lastig als je er twee hebt he :) Indrukwekkend onderschrift heb je! Ik wist vorig jaar 2 dagen voor koninginnedag dat ik zwanger was. Blijft een bijzondere week dit voor mij :)

Hier alles goed. Heb contact opgenomen met de meodermelkbank omdat ik misschien mijn voorraad melk wil doneren (je moet minimaal 13 liter doneren). Voelt wel goed maar oef ook zwaar. Nou ja eerst maar eens horen hoe oud de melk mag zijn en of het dan uitkomt. Zo niet, dan toch maar een extra vriezer??? Of een voeding afbouwen en die dan uit de vriezer geven.. ik weet het nog niet.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    MeisjeV wat goed dat het zo fijn gaat met je meiden! En Amy weer waterpokkenvrij, ook fijn! Thijs heeft wel wat littekentjes overgehouden, terwijl hij eigenlijk niet gekrabt heeft. (wij hadden 'm goed ingepakt :))

Juju: heb je zoveel melk in de vriezer???? Kolf je dan zoveel? Heerlijk zeg! Ik heb besloten niet meer te kolven, ik heb nu 2 weken vakantie. Ik ben Thijs sinds vandaag weer zelf aan het voeden. Dit wordt de laatste keer proberen, lukt het: super, lukt het niet, dan bouw ik de borstvoeding af en ga ik over naar de kunstvoeding. Maar vandaag is het goed gegaan, hij heeft ook appelmoes, 1/2 boterham, bloemkool en 1/2 koek op. Dus ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen, de afgelopen 4(!) nachten kwam hij om de 2(!) uur... :(

O ja, mijn beste vriendin is afgelopen nacht bevallen van een meisje, Eva! Het is echt een dotje, als je haar ziet (we zijn heel snel gaan kijken, dat wilde ze graag)... Dan komt die kraamweek weer helemaal terug en wil ik wel een nummer 2! (maar voorlopig nog niet). Eva is precies 7 maanden jonger dan Thijs!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Chikai ik kolf iedere dag 3 voedingen terwijl ik er 2 nodig heb. Kolf voor het werk en tijdens de lunchpauze. Maar het drinken is hier weer toegenomen (2 nachtvoedingen vannacht :() en dan overcompenseert mijn lijf door mijn productie de lucht in te schieten, zucht. Ik krijg mijn voorraad zo niet op.
    Geen idee hoe ik over een paar maanden moet gaan afbouwen. Kolf is wel het eerste wat eruit vliegt. Wat eet Thijs trouwens al flink zeg!

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju: Thijs drinkt ook nog zeker 2, soms 3x 's nachts, maar helaas snapt mijn lijf dat niet zo goed geloof ik.. Ik zou als ik jou was dan overdag gewoon 1x minder gaan kolven/voeden en die voeding met de fles gaan geven. Dan maak je toch je voorraadje een beetje op, en het scheelt weer een keer kolven. Volgens mij kun je zeg maar de dagvoedingen om de week om af bouwen en dan daarna de avondvoeding en ochtendvoeding. Die gaan volgens mij als laatste eraf. Maar als je zoveel melk hebt, zou ik er nu al 1 laten schieten hoor! Je lijf past zich daar op aan. Een meisje van de yoga geeft alleen nog 's ochtends bv en ook daar is het lijf op aangepast.

Ja Thijs eet zeker al flink, maar we geven hem ook behoorlijke hoeveelheden, omdat mijn melkproductie niet geweldig veel is èn Thijs ook nog steeds 's nachts komt. We hopen dat hij overdag nu meer kcal eet, zodat hij 's nachts door gaat slapen.

7. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo meiden,

Hier weer even een update vanuit mijn kant.
    Na mijn ongi heb ik een week rust genomen en ben ik naar de ha gegaan voor de verwijzing.

Om alles alvast in gang te zetten moest mijn man zijn sperma alvast inleveren en laten testen. Dit hebben wij afgelopen week gedaan. Vandaag de uitslag gekregen maar snap er niets van. Al die getalletjes. Gelukkig wordt ik morgen terug gebeld. Heb wel even geneusd op internet en volgens mij heeft hij wat traag zaad. Als ik het goed begrepen heb. Verder is er nog niets gebeurd. We wachten nog op de afspraak voor het zkh.

Komende zondag is mijn NOD en we wachten gewoon af of het komt ja of nee. De huisarts heeft nadrukkelijk gezegd dat elke maand wel weer een kans is dus we klussen gewoon door.

Zodra ik meer weet zal ik dit wel weer posten.

Sorry voor mijn ego bericht

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Laika: Goed dat je de stap hebt genomen om naar de ha te gaan. Fijn zo'n uitslag zonder uitleg, hopelijk snel meer duidelijkheid voor jullie.

JuJu: Ik had eerst ook een behoorlijke voorraad in de vriezer, maar die is nu bijna op. Sinds Jelmer nachten van 12 uur is gaan maken, is mijn productie naar beneden gedonderd, momenteel is het weer redelijk stabiel, maar 2 weken geleden kwam er echt maar heel weinig, dus toen is de vriezervoorraad er doorheen gevlogen.
    Dat afbouwen regelt je uk over het algemeen zelf wel.
    Jelmer zit momenteel nog op 4 voedingen waarvan 1 op mijn verzoek, want zelf vraagt hij daar niet naar en dat is de voeding rond 16:00. Ik probeer hem andere dingen te laten drinken, maar zolang hij dat nog niet echt doet geef ik hem die voeding nog wel, puur voor het vocht.
    Als het aan hem ligt heeft hij aan 3 voedingen al genoeg.
    Hij eet wel al heel goed, 's morgens 1 a 2 stuks fruit, tussen de middag een halve boterham en 's avonds een flinke warme maaltijd.

Chikai: Sinds Jelmer echt goed eet, komt hij 's nachts niet meer, maar bij mij was het wel een opdonder voor mijn productie. Maar dat heeft zicht uiteindelijk wel zelf gestabiliseerd.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Laika; helemaal niet erg, zo'n ego post!! Wat vervelend dat je wel een uitslag krijgt, maar voorlopig zonder uitleg... dat is echt niet handig. Hopelijk kun je snel verder naar het ziekenhuis, zodat er daadwerkelijk duidelijk wordt waarom zwanger worden lang duurt.... (Maar wie weet, komt er van te voren nog een 'lucky shot', ik hoop het zo voor je!!)

Kwebbel; als er bij mij een dip komt wanneer de nachtvoedingen eraf gaan, dan houd ik geen melk meer over denk ik.... Nu moet ik ook wel vertrouwen in mijn lichaam hebben, ik denk nu wel weer genoeg melk te hebben voor Thijs. Want hij drinkt nu alweer 2 dagen lekker bij mij en laat zelf 3 à 4 uur ertussen zitten....
    THijs is wel erg hangerig en jengelig vandaag, vanmiddag was zijn temperatuur 38.5, vanavond 38.8.... dus we hebben hem toch maar een zetpil gegeven. Hij heeft ook erg veel geslapen vandaag en slaapt nu alweer. Zo ken ik hem helemaal niet.... Hopelijk is hij snel weer opgeknapt.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vandaag om 1 uur en 4 uur gevoed, om half 8 gekolft, en toen een dag vol file en dus niet kunnen kolven! Om 16 uur dus zelf gevoed en een borst gekolft. Maar goed dat soort dagen moet ik niet teveel hebben natuurlijk..
    Kwebbel ik ben zó bang voor een dip en dat ik dan mijn voorraad nodig heb. Na de 6 maanden vind ik het denk ik minder moeilijk maar wil hem graag tot 6 maanden bv meegeven.

Kwebbel een nacht van 12 uur.. oef ik wil ook ;) Ga zo maar vroeg naar bed want vannacht viel me weer zwaar na zo'n tijd alleen een voeding om 5 uur / half 6 (en dan pas weer om 10 uur).
    Kleine ligt vannacht voor het eerst in een slaapzakje en in een ledikantje.. afscheid van de wieg, snif ;)

11. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    @laika, meis, we duimen voor je hoor!!

@all
    grr... jullie hebben t over bv.... onderwerp waar ik (helaas) niet meer over mee kan babbelen.

Nou, wij hebben nu vaste tijden ingebouwd voor fruit en groentenhapje. Zal mij benieuwen wanneer mijn meiden besluiten om weer door te slapen. Fenna is voornamelijk wakker voor dr speen.
    Maar madam gooit hem er eerst weer 2x uit en bij de 3de x besluit ze maar te gaan slapen. Maar ook sinds enkele nachten ook omdat ze besluit dr ledikantje te onderzoeken. Vinden haar dan overdwars, maar madam is te groot en een slaapzakje werkt dan niet echt mee. Vanacht haar maar bij het voeteneind neergelegd met een laken strak over dr heen. Word het toch moeilijk om het hele bedje door te gaan :)!
    Amy komt nu sinds kort weer om 5u... dus toch een aantal x eruit 's nachts. Ben t niet meer gewend joh ;)! haha!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh meisjeV ik weet hoe het voelt, die plotselinge nachtvoedingen weer! Vannacht gelukkig maar eentje om 4 uur, hopelijk steeds weer een stukje later. Hij wordt wel weer vaker wakker nu 's nachts, dan hoor ik hem kraaien. Maar ga er bewust niet heen (slecht he), pas als ik echt een honger-kraai hoor.

Jullie kunnen allemaal praten over hapjes en daar kan ik (nog) niet over meepraten ;) Nog 2 maanden..

13. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Oh bij kraaien ga ik er ook niet uit.
    Bij huilen, dan wel... maar als ik 1 van mn meiden lkkr hoor babbelen...
    dan hoop ik stilletjes alleen maar dat ze weer heerlijk in slaap zullen vallen... :)!

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    NOD mei:
    08/09-05: LaikaBasko (ronde 19)
    NOD onbekend:
    Jessie80 (tweede ronde Gonal-F)

Zwanger:
    Luannie (positief getest in december) - bevallen 7 augustus van dochter R.
    Chikai (positief getest in januari) - bevallen 1 oktober van zoon Thijs
    Kwebbelsnoes (positief getest in januari) - bevallen 6 oktober van zoon Jelmer
    Miekje28 (positief getest in maart) - bevallen 6 november van dochter Sofie
    meisjeV(positief getest in maart) - bevallen 12 november van dochters Fenna en Amy
    JuJu (positief getest in april) - bevallen 4 januari van zoon Siem

Vlindertjes:
    Kwebbelsnoes (5 wk)
    MeisjeV (13 wk)

Hoe zet ik mijn NOD in de lijst (deze info laten staan!!!)
    1. Druk op "quote" onderaan het bericht met de laatste, meest bijgewerkte lijst.
    2. Haal in het bericht de woorden [ QUOTE ] aan het begin van het bericht en [/ QUOTE ] aan het einde van het bericht weg.
    3. Pas je NOD aan
    4. Klik op "Reactie versturen"

Helaas..

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jessie: Weer niet :( balen meid, knuffel!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook Meisjev ;)

Jessie balen! :( Grom.. hopelijk volgende ronde wel. Knuffel meid!

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Potverdrie, Jessie, dat had je niet afgesproken met je lijf.... He, dat is echt balen! Ik hoop zo dat je nu eens snel positief streepjes nieuws mag komen brengen!

MeisjeV; ook Thijs gaat zijn hele bed door, en natuurlijk wordt hij wakker als hij op z'n buik draait, want dat vind hij niets.... Strak instoppen en alles hier al geprobeerd, niets werkte. Nu leg ik hem zonder dekentjes in bed en laat ik hem maar draaien.

Thijs is echt ziek :( Hij heeft vandaag heel de dag al boven de 39 graden koorts, jammert alleen maar (terwijl hij normaal gesproken de hele dag door druk speelt en veel kletst), en hij valt in slaap òf op mijn schouder hangend òf liggend op mijn buik.... Dat gebeurt anders ook nooit....
    Dus ik ga ook naar boven, in bed liggen en daar tv kijken en Thijs in de gaten houden.....

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Thijs is gelukkig weer opgeknapt, net een kwartiertje voordat we naar de huisarts gingen, werd hij weer vrolijk, kletserig en alert! Waarschijnlijk een geïrriteerde keel/verkouden geweest....
    Vandaag gaan/moeten we een weekendje weg met m'n schoonouders, dus ik ga maar eens een hele waslijst spullen verzamelen...

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hm dit weekend ook naar mijn ouders, maar die hebben een bedje en toebehoren, hydrofielen, badcapes, pyama's, slaapzakken.. billencreme, billendoekjes, badschuim.. ik hoef alleen maar schone kleertjes mee te nemen ;)

20. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Hier gister weer naar t CB geweest!

Fenna is nu 7515gr en 66cm, Amy is 7165 en 65cm!
    Oftewel: ik ben een super trotse mama van mn 2ling :D!!

Zelf ff wat minder. Aan de antibiotica voor een middenoor ontsteking. Jeetje, wat doet dat pijn :S!

Meiden, ben er snel weer hoor!!

Liefs

Deel Deze Pagina