Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jelmer tijgert sinds vanmiddag de kamer door, hij was al een tijdje aan het oefenen maar nu heeft hij het echt door en is niks meer veilig :D

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha wat gaaf Kwebbel!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik ben vanavond aan het oppassen op het dochtertje van vrienden van ons, 6 weken oud is ze.... en oooh, wat is ze klein, maar ook .... ooo, wat heeft ze toch veel kramp. Zielig hoor, na ruim 1 uur huilen volgde gelukkig een poepluier, nu is ze rustig in haar wandelwagenbak aan het rondkijken. (prompt wordt Thijs ook wakker, die heeft lekker een fles op en slaapt weer). Gelukkig wisselen ze elkaar af!

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik houd jullie zeker op de hoogte.. en speciaal omdat jullie minder op de hoogte waren rond de eerste test-dagen, mijn knaltest van MvM ;)
    Bekijk bijlage 159711
    Vandaag babyboom gekeken, tranen.. tranen.. tranen.. de hormonen :)

5. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    whaaaaaaaaaa super Jessie :D!

Stomme vraag misschien, maar kwam inene in me op.
    Is de kans op een tweeling nu verhoogd of..??

@kwebbel: leuk dat Jelmer nu tijgert! Berg je maar!! :D

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie; wat een goede test zeg! Super! En goed dat je aan moeders voor moeders meedoet. Heb ik ook gedaan, in het begin ging het wel, maar op een gegeven moment was ik het echt zo beu... Sterkte alvast! ;)

Babyboom heb ik helemaal nog niet gezien, maar moet ik maar eens gaan kijken via uitzending gemist denk ik!

Thijs heeft echt last van zijn mondje, ik hoop maar dat de tanden snel door zijn! Hij kauwt overal op, krijgt uitslag op z'n gezichtje, eet heel weinig meer, huilt echt heel hard als hij wat eet... Zo sneu...

Verder zit ik heel erg in dubio…. Er is een interne vacaturemelding op een andere school gekomen, voor een groep 6 op ma/di/woe, do/vrijdag gaat een vriendin van me doen. Maar nu weet ik niet meer wat ik moet.
    Voordelen:
    - ik heb een eigen vaste klas (en niet 4 groepen in 3 dagen)
    - een moderne, grote school met veel ICT faciliteiten
    - mogelijkheden om m’n studie van directeur te gebruiken (Ze vragen een kartrekker voor de bouw)

Nadelen
    - ik moet weer terug naar de bovenbouw, dus geen jongere kinderen meer
    - verplicht altijd met de auto, het is verder weg
    - andere werkdagen, dus het zwemmen met Thijs kan niet meer doorgaan (ander zwembad zoeken of zoiets dan dus)
    - ik werk niet meer samen met m’n zusje

Aaargg… ik weet het echt niet. Wat moet ik nu???

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hier ook iedere keer tranen met tuiten bij babyboom! Alleen gaat het excuus hormonen bij mij niet meer op :p

Jessie: Mooie test weer :D

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Chikai: Als ik je voors en tegens zie, zou ik deze voordelen essentiëler vinden dan de tegens. Iets verder rijden is vervelend maar niet onoverkomelijk, dat je niet meer met je zus werkt, kan me voorstellen dat je samen werken erg leuk vindt, maar je ziet er wel weer buiten je werk om.
    Een vaste groep en de mogelijkheid wat met je studie te doen lijken me toch wel zwaar wegende voordelen.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Kwebbel; dank je voor je reactie! Ik denk het ook, dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.... Ik vind het alleen zo lastig om dit te beslissen.....Doe ik er wel goed aan, ga ik het wel leuk vinden. Maar van de andere kant is verandering ook wel eens een keer goed denk ik.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spannend Chikai, ik denk dat ik me aansluit bij Kwebbel. Maar blijft altijd moeilijk en spannend om voor iets anders te gaan.

Jessie wat een knallende prachttest!!!

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik ga gewoon schrijven, en als ik dan op gesprek mag, kan ik altijd nog 'nee' zeggen.... dus, ik wacht het af!

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Chikai, spannend! Ik duim dat je op gesprek mag komen en straks een moeilijke beslissing mag nemen!

@MeisjeV, op zich heb je met hormonen meer kans op meer eitjes die tegelijk rijpen, maar op de laatste echo was maar 1 vergroot follikel te zien, dus ik denk dat het er maar eentje is..

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spannend!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal!

Ik heb net de directeur van de school gebeld, waar ik zou solliciteren. “Zou” inderdaad, want ik doe het niet. Die man gaf namelijk aan dat het echt een leerkracht moet zijn die dit jaar groep 6, maar volgende jaren (!!) groep 7 en 8 moet doen. Dat zie ik niet zitten, dus is de keus snel gemaakt. Verder zoeken maar…

15. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jammer Chikai, maar als onderbouw echt jouw voorkeur heeft, kun je idd beter verder zoeken, je moet wel iets gaan doen wat je echt leuk vindt!

16. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Chikai,
    Volg je gevoel meid! Met alles, maar wees ook niet altijd te voorzichtig. Je wil geen spijt krijgen van je keuzes, maar ook niet voor de mogelijkheden die je aan je voorbij hebt laten gaan!
    Althans, zo dank ik erover :)!

@all;
    hier keuze gemaakt om weer terug naar school te gaan. Donderdag open dag bezoeken, want wil wel opleiding doen inde avond, en niet 5 dagen naar school... wat t word.... nog geen idee :)

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Chikai dan houdt het op natuurlijk. Hopelijk komt er snel iets meer passend op je pad!

MeisjeV heb je wel een richting in gedachten? Wel leuk een opleiding :D

Jessie nog maar 3 nachtjes slapen.. Oew ik vind het spannend!

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Me too ;)

@Chikai, jammer maar als je de bovenbouw echt niet wilt dan is het alleen maar slim dat je er nu al een punt achter hebt gezet. Ik hoop dat er snel iets wat wel bij je past langskomt!

19. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    ja, toch meer de zorg kant op. Of dat nou SPW is en dan kinderopvang is of iets aan verpleegkundige nog geen idee.
    Beide lijken me heeeeeeel interesant, dus op die open dag ff kijken wat me het meest aanspreekt, en natuurlijk wat de mogelijkheden zijn ivm avondopleiding. Is het niet mogelijk, dan is mn streven iig om het verkort te doen. het is iig zeker dat ik weer terug naar school ga, iets meer mogelijkheden ivm werk in de toekomst, en dat is ook niet onbelangrijk met kids :)!

Ondanks dat bedrijf van mn vriend goed loopt en ik gewoon thuis kan blijven wil ik niet 24/7 thuis zijn.... niks voor mij. Heerlijk om met mn meiden bezig te zijn, dat absoluut! Maar moet ook aan de en dan zeker hun toekomst denken :)!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Klinkt goed MeisjeV. Ik denk dat het voor je meiden idd ook goed is: een mama die doet waar ze gelukkig van wordt. Ben benieuwd welke opleiding je gaat kiezen!

Jessie.. nog maar 2 nachtjes! ;)

Deel Deze Pagina