Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Helemaal met je eens MeisjeV!

@Juju, ik heb eens gezocht op Rapley.. wat is jullie motivatie om dat te gaan proberen?

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    MeisjeV, leuk dat je wilt gaan studeren! Ben benieuwd wat je gaat kiezen!

Jessie; spannend zeg, bijna je echo! Veel succes èn plezier alvast!

Rapley; ik vind rapley op zich wel aardig, maar ik merk dat Thijs het niets vind. Het eten gaat hem niet snel genoeg, dan wordt hij boos omdat hij honger houdt, dus wij pureren alles en geven af en toe een stukje van iets (meloen bijvoorbeeld, dat is bijna niet te pureren, dan wordt het echt sap)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    We gaan combineren: twee hapjes van een lepel en dan zelf eten.

Voordelen van rapley:
    - pure smaak, textuur, kleurervaring van het voedsel (mijn belangrijkste reden)
    - kindje houdt zelf de controle over wat en hoeveel hij eet (sluit mooi aan bij voeden op verzoek)
    - mondspierontwikkeling
    - ik vind gepureerd eten zelf ook niet lekker :D
    - lekker praktisch :D kindje eet gewoon mee met wat de pot schaft

Staan veel voordelen op borstvoeding.com met uitleg over wat het precies is.
    Ik heb een goed gevoel over de combi.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju; 2 hapjes van een lepel en dan zelf eten? Begrijp ik je goed dat je hem zeg maar eerst 2 hapjes geprakt geeft dan en daarna hem lekker zelf laat uitproberen? Ben benieuwd!!
    Ik heb niets tegen rapley hoor, probeer het regelmatig zelf ook even, maar doe het niet standaard... Maar even mijn beweegredenen over gepureerd er bij:

Voordelen van rapley:
    - pure smaak, textuur, kleurervaring van het voedsel (mijn belangrijkste reden) Pure smaak en kleurervaring heb je met pureren van voedsel ook, behalve wanneer je gaat mengen natuurlijk. Textuur is een punt!
    - kindje houdt zelf de controle over wat en hoeveel hij eet (sluit mooi aan bij voeden op verzoek) Dat doet Thijs ook :D Hij slaat de lepel uit mijn hand of doet gewoon zijn mond niet meer open als hij niet meer wil. :D
    - mondspierontwikkeling Dat gebeurt met gepureerd eten ook, maar wel in mindere mate ja. Ik ben ondertussen al vrij grof aan het pureren. Dat is wel grappig, Thijs wil namelijk echt zijn hele mondje leeg hebben (inclusief stukjes) voordat hij een nieuw hapje wilt eten... Dat duurt soms heeeeeel lang!
    - ik vind gepureerd eten zelf ook niet lekker :D Tja, dat is persoonlijk
    - lekker praktisch :D kindje eet gewoon mee met wat de pot schaft Hier ook, Thijs eet gewoon vers mee, alleen gooi ik het (in meer of mindere mate) door de keukenmachine

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook een combi van gepureerd en rapley. Ben begonnen met rapley maar daar had Jelmer eerst geen geduld voor, dus gaf ik ook een paar hapjes gepureerd en daarna mocht hij zelf eten. Nu eet hij gewoon zoveel mogelijk met de pot mee, gaat goed.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik ga eerst wat hapjes geprakt geven, zodat hij in ieder geval iets binnenkrijgt. En dan dus wat in het handje. Ik heb niets tegen gepureerd hoor! Rapley leek me gewoon een goede toevoeging voor de ontwikkeling.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Aha, ik snap het al iets beter.. het wordt me wel weer duidelijk dat ik nog wat achterloop.. maar ach ik heb nog een maand of 13 voordat ik daarover hoef na te denken ;)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Langer nog zelfs ;) Advies is om te wachten tot 6 maanden met bijvoeden en als je rapley zou willen doen dan moet je zelfs zo lang wachten want eerder kan het nog niet :D
    Nog maar éééén nachtje.. hoe voel je je?

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Nog 7.5 maand voordat de kleine geboren wordt en dan er over nadenken met 5.5 maand.. ;)
    Voel me verder wel prima, 's ochtends wat opstartproblemen maar niet echt misselijk ofzo.. gelukkig morgen de hele dag vrij, ik geloof dat ik me niet zo goed zou kunnen concentreren op het werk.. echo is om 17.00!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Spannend Jessie!!!! Heel veel succes morgen (en plezier natuurlijk!)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh 17 uur dat is nog lang! Alvast veel succes en hopelijk plezier!

Enne ik kan duidelijk niet rekenen (sorry)

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Echo was helemaal goed!
    Mooi kloppend hartje gezien en een lengte van mini-mensje-in-de-maak die precies klopt met 6w6d :)
    Wij zijn helemaal blij!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaaaa! Heelijk Jessie! Gefeliciteerd!

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Hier eigenlijk alles op gevoel. meestal krijgen ze eerst een beetje voor zich waar ze zich op kunnen uitleven. Zodra ze gaan spelen met het eten ga ik wat eten voor ze pureren. Merk namelijk wel dat ze ongeveer een groot potje en een klein toetje + 100ml papfles nodig hebben om lekker te slapen. Anders zijn ze halverwege de nacht weer wakker.

Hier keuze gemaakt voor SPW 3. Kan ook niveau 4 doen, maar toch niet mijn keuze. Er zijn een stuk minder kerntaken voor niveai 3 dan 4 en daardoor denk ik makkelijk te combineren met mn meiden. Ook kun je met niveau 3 en 4 doorstromen naar dezelfde andere opleidingen, alleen kan je met niveau 4 naar t HBO. Dat heeft in eerste instantie niet mijn prioriteit, en zou na niveau 3 niveau 4 in een jaar erachteraan kunnen doen mocht ik dit willen. krijg nog te horen of er op de locatie waar ik naar school wil een deeltijd opleiding mogelijk is. zou fijn zijn.

Maar ja, of dat er wel of niet is, mn keuze is al gemaakt dat ik het ga doen.

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie; wat supergoed!!! Een kloppend hartje en goede lengte, geweldig! (foto???? :):))

Juju: ik snap het wel hoor en ik denk dat het ook een goede aanvulling is, ik ben erg benieuwd hoe het rapley'en gaat! Succes!

MeisjeV; leuk, lekker weer studeren! Je hebt trouwens ook een leuke profielfoto!

Hier: een drukke week gehad. Maandag was ik bij de Prenatal langs geweest om een verkleinskussentje voor in de autostoel te halen, omdat Thijs over een paar weken op vakantie naar Noorwegen wel in de stoel moet. Daar hadden ze ‘m niet meer. Bestellen? Nee, dacht ik, dan haal ik hem wel in de buurt. Breda gebeld, hadden ze ‘m niet, konden ze ‘m ook niet bestellen. Den Bosch weer gebeld, bestellen kon, maar dan was hij er pas half augustus. (en dat was te laat). Uiteindelijk zijn mijn man en ik het kussentje in Zoetermeer (!!!) gaan halen woensdagmiddag.
    Donderdag de inspecteur op school op bezoek gehad, gelukkig zijn we niet gedegradeerd tot zeer zwak, maar ‘gewoon’ zwak gebleven. Er was wel duidelijk een kwaliteitsontwikkeling gaande, dus wel een positief stijgende lijn. ’s Avonds gitaarles gehad en lekker weer eens paard gereden.
    Vandaag ook weer gewerkt, met dubbele klassen (’s ochtends 2/3 met enkele leerlingen uit groep 7 erbij, hun leerkracht was ziek en geen vervanging beschikbaar – ’s middags groep 6). Daarna heel veel boodschappen gehaald en aan de proefvullingen voor een bruidstaart begonnen. Die staan nu in de koelkast. Eerste lading cake’jes was mislukt, die waren zwart, 2e lading was gelukkig wel goed!
    Nu lekker even spelen met Thijs!

16. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @jessie; jaaaaaah wat goed!! Een kloppend hartje, heerlijk!!!

@eten; ik heb eten voor r. ook nooit gepureerd, eerst een klein beetje geprakt maar al gauw mee opgehouden... Verbazingwekkend wat die kleintjes wegkrijgen zonder tanden en kiezen haha!

@chikai; maar je verkleiner heb je haha! Wat een reis zeg!

@hier; vanavond de termijnecho. 1,5 week geleden ook een goede echo gehad maar toen was ik volgens de berekeningen 9 weken. Dus dan krijg je er nog één tussen de 10 en 12 weken:). Zooooo niet erg haha!
    Verder gaat het helemaal goed en ben ik niet misselijk, wat ik me R. wel een aantal weken was!

17. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    vandaag een spannende dag.

We hebben vandaag de samenlevingstest. Hopelijk is deze goed. Afwachten maar weer.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha Chikai wat een gedoe om zo'n kussen dan he!

Luannie heb je een fotootje van je uk vanavond? Veel plezier, hopelijk een mooie echo!

Laika ik hoop op een goede uitslag! krijg je die meteen?

19. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    net weer terug van het ziekenhuis.

eitje was weer gegroeid en staat op springen. Voor de zekerheid morgen weer klussen. Donderdag weer komen en dan kijken of het eitje gesprongen is. Baarmoederslijmvlies zag er ook goed uit.

@JuJu: ik heb niet direkt uitslag gekregen van de test. Ik hoop dat ik die donderdag krijg.

We wachten af

20. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    spannend laika!! Duim voor je!!

Jeetje chikai, dat de moeite iig niet voor niets is ;)!
    Jessie: Wat goed:D!!
    Luannie: Leuk, nog een echo :D!!

Deel Deze Pagina