Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He meiden!
    Hoe is het met jullie, nog nieuws?
    Ik heb vakantie, heerlijk!! Lekker 6 weken vrij...

2. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    hey...

sorry, vreselijk druk hiero :S! Fenna heeft tandjes. Ja tandjes dames, die van mij begint meteen met 2 tegelijk. En om heel eerlijk te zijn verwacht ik er nog 2 naast (allemaal onder).
    Amy nog niks, maar zou me niks verbazen als die er van het 1 op t ander moment 1 heeft... meisje blijft me verbazen.

Ook nog ff ziek geweest hier, zowel de meiden als ik. uitslag en koorts vanuit t niets, dus werd gebeld door t kdv :S! meteen ri dokter: virusinfectie... welke.. geen idee, nog te oppervlakkige symptonen. Nu is t bijna weg, dus wat t was zullen we denk ik nooit weten.

Ondertussen school regelen, studiefinanciering (bleek ik nog een paar maandjes recht op te hebben :D) en bezig op de vereniging en opzoek naar een leuke last minute vakantie.
    Daarnaast nu eindelijk de kans om alles van de verbouwing weer een plek te geven, dus stilzitten zit er ff niet bij. hopelijk als vriendlief bouwvak heeft dat ook ik even rustig aan mag doen...

Voor de rest gaat t goed hoor haha. En met de rest?

@Chikai; helaas gister pas de kaartjes op de post gedaan, hopelijk heeft t nog nut voor wat je er mee gaat doen :), en anders hoop ik dat je er iemand blij mee kan maken :)!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik heb ze ontvangen meisjeV!
    Wat gaan je meiden hard zeg! Bijna niet bij te houden!

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He meiden, we gaan op vakantie! Alles zit in de auto en we hebben zelfs ruimte over! We vertrekken morgenochtend om 6u, dus voorlopig zal ik niet meer (2 wk) op zp te vinden zijn… Dat wordt afkicken :( Voor iedereen die nog op vakantie gaat, een fijne vakantie! Voor iedereen die vrij is: hele fijne vrije dagen en voor iedereen die nog moet werken: werk ze! Maar nu eerst voor iedereen fijn weekend en tot over 2 weken.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Fijne vakantie Chikai!!

En.. ik zag dat Laika al 5 dagen over tijd is en na even zoeken las ik dat ze morgen gaat testen. Ik duim voor je meid!

Hier gaat alles goed, intake bij vk was prima afgelopen maandag, komende dinsdag bezoekje brengen aan kdv (ik sta er versteld van wat ik nu allemaal al moet regelen) en over anderhalve week termijnecho. Uiteindelijk besloten geen combinatietest te doen (hebben jullie dat wel gedaan) en we waren het er al over eens dat we het geslacht niet willen weten..

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Super leuk om te lezen Jessie! Chikai geniet van je vakantie!

7. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hee meiden,

Klopt inderdaad ik ben een aantal dagen overtijd. Ik denk dat ik morgen even ga testen.

Ben wel een beetje bang dat het negatief is omdat dit al vaker is gebeurd.

Ik hou jullie op de hoogte

8. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Lieve meiden,

Vandaag was mijn testdag. Maar ik had gisteravond al het gevoel dat ik ongesteld zou worden.

Vanmorgen is dit dus ook gebeurd. Heel jammer dat het toch niet op eigen benen is gelukt. Nu toch maar met hulp van zkh.

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Laika: Wat balen weer zeg!! :(

Jessie: Ja. je moet al snel veel regelen. Wij hebben geen combinatietest gedaan en wilden ook het geslacht niet weten.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat balen Laika.. :( Hopelijk komt er snel iets bruikbaars uit de onderzoeken!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jammer Laika :(

12. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Hey Jessie,
    Wij hebben ook geen combinatietest gedaan.
    Ik zou ook niet weten wat ik met een eventueel minder prettige uitslag had gedaan om eerlijk te zijn.

@Laika
    balen meis!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Toevallig gisteren met vrienden een heel gesprek gehad over de combinatietest. Zij is 35, zijn zwanger van eerste kindje. Zij wil onder geen voorwaarde een punctie en een kindje met down is welkom. Bij hem is een kindje met down niet welkom. Lastig hoor..

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Pff.. ja bij ons vergelijkbaar, bij mij is down niet meteen een reden om zwangerschap af te breken, manlief ziet dat anders. Maar in het geval van jullie vrienden geeft combinatietest wel meer zekerheid.. bij ons worden maar 7 van de 10 kindjes met down via zo'n test opgespoord.. wat zegt die kansberekening dan nog (was mijn gedachtegang).

Een wat leuker maar niet minder moeilijk onderwerp: zojuist bij kinderdagopvang wezen kijken, op zich prima, alleen moeilijk om je een voorstelling te maken van hoe het er straks (staat hele verbouwing in najaar op de planning) uit gaat zien.. Zojuist ook nog afspraak bij ander kdv gemaakt, voor volgende week dinsdag. Die irritante wachtlijsten ook.. moet je daar ook weer rekening mee houden!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja kdv is ook een gedoe maar wel belangrijk! Ook goed om naar meerdere verblijven te gaan kijken, dan kun je pas echt vergelijken. Wij hebben nu een kdv waar we echt super blij mee zijn en dat is echt veel waard!

16. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Wij waren al zo super blij dat we na de miskraam weer zwanger waren, plus het feit dat ik nog vrij jong ben en beide gezond hadden we zoiets van: nee, het hoeft niet. Het is goed zoals t is. Aangezien we bij de gyn liepen en elke controle een echo (en waarvoor heb je anders de 20wkn echo) denk ik dat eventuele afwijkingen wel opgespoord waren en we ons daar op konden voorbereiden.

Ik heb qua kdv altijd een voorkeur gehad voor de locatie waar mn meiden nu zitten :)! Om heel eerlijk te zijn niet verder gekeken :$! Gang van zaken en omgang met kinderen en ouders bevielen me daar altijd al (heb natuurlijk paar maanden van een afstand kunnen observeren omdat de vereniging in hetzelfde gebouw zit)

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier goed gevoel bij kdv wat we vandaag bezocht hebben.. alleen ook hier wordt deze zomer de babygroep compleet verbouwd, maar goed, veel buitenspeelruimte waar ook bijna het hele jaar gebruik van wordt gemaakt, geen stapelbedjes, geen massa-werk.. dus ik denk dat dit 'm wordt.
    Was trouwens goed dat ik via Juju ooit van Rapley had gehoord.. het ging over voeding en toen werd verteld dat er een kindje kwam wat via die methode at.. manlief zat met z'n oren te klapperen ;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha wat leuk! Hier op het kdv ondersteunen ze rapley ook: hij krijgt zijn banaan in stukjes :)
    Fijn dat je een goed kdv hebt gevonden! Uk is van een verticale naar een horizontale groep gegaan (nu dus babygroep) en dat bevalt echt super goed.
    Hoe voel je je? Prachtig om die banner te zien verspringen steeds!

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    He meiden,

Ik ben weer thuis na 2 weken vakantie in Noorwegen :) Nog een lange reisdag gehad vandaag (vanochtend om 9.30u vertrokken, vanavond om 20.45u thuis aangekomen).... maar we zijn er weer.... Ook alle spullen al uitgepakt en opgeruimd, Thijs ligt lekker in zijn eigen bedje te slapen (al vond hij het wel weer erg raar om hier te zijn, hij bleef maar om zich heen kijken en krijste behoorlijk toen hij in bed lag, maar nadat ik er even bij bleef zitten, sliep hij snel).
    Nu ga ik zo ook naar bed en dan bijlezen morgen,
    Weltrusten!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Welkom terug Chikai! Hoe was Noorwegen? Beetje genoten van elkaar? Vreemde tijd om in Noorwegen te zijn lijkt me.. of weinig van gemerkt?
    Hoe ging het reizen? Wij gaan deze maand nog een weekje weg en ik durf niet zo lang in de auto te zitten.. wat is jullie ervaring?

Ego: Pff wat een hangerig ventje. En hij wordt zo zeurderig als hij niet krijgt wat hij wil. Ligt nu te slapen, hopelijk vanmiddag wat beter (gaan we lekker wandelen namelijk)

Deel Deze Pagina