hoi meiden, ik ben er ook nog hoor. hier even barre tijden, gaat niet zo goed met mij en loop nu bij een psycholoog. Hopelijk zit ik over een poosje weer beter in mijn vel. Juju: Ben erg benieuwd naar je trouwjurk straks! En jouw manneke ook alweer bijna 1, niet raar hoor dat je emo bent, dit is zo'n bijzondere periode. Jessie: Wat fijn dat het goed gaat! Weten jullie wat het wordt? Brusje: Wij gaan waarschijnlijk over een half jaartje starten voor een brusje, mits ik dan weer helemaal mezelf ben, wil er eerst helemaal bovenop zijn.
Juju, wat een leuke foto's!!! Hihi, die foto met Mie is wel heel erg leuk! Heerlijk, zo eten! Het babyzwemmen wat we nu alweer een jaar doen, was vanmiddag (voor de 3e keer op een rij) echt een drama. Thijs wil alleen maar dingen die niet kunnen of niet mogen; gevolg... gillen en krijsen. Hij heeft echt zo ongeveer 1/2 uur aan een stuk door gehuild. "Hij wil op de kant kruipen, maar dat mag niet. Oke, dan in het water mama, maar dan wel naar de andere kant van het zwembad zodat ik met de ringen kan spelen. O, lukt ook niet. Dan ga ik ook mooi niet in het water springen"... enz enz. Ik weet niet of ik er zo door mee blijf gaan. Eigenlijk vindt Thijs het zwemmen op zich wel heel leuk, maar omdat hij nu z'n eigen wil begint te ontdekken, wordt het wel wat minder leuk.
Kwebbel dat klinkt helemaal niet goed Wil je kwijt waar je tegen aan loopt? Wel knap dat je met een psycholoog om tafel zit en er dus aan werkt (zegt de psycholoog ) Dan starten we bijna gelijk voor een brusje! Maar jij bent sneller zwanger dan ik, dat scheelt Chikai die foto was wel even 'aangedikt' door papa Maar hij zit regelmatig helemaal onder. Ach hij vindt het heerlijk allemaal, eren daar genieten we erg van. Lastig van dat babyzwemmen, hier nog steeds een groot succes en vandaag voor het eerst een hele les met zwembandjes. Maar ik zie dat het dus nog kan veranderen.. balen zeg want het is zo gezellig En als je gewoon gaat 'vrijzwemmen' zeg maar?
Juju: het vrijzwemmen vindt thijs heel leuk, dus het zwemmen op zich is niet het probleem. Hij wil gewoon ontdekken, zelf dingen doen en dat mag dus niet altijd.... En dan wordt hij boos en gaat hij heel hard gillen en dat houdt hij heeeel lang vol. Hij vond het voorheen ook altijd erg leuk, tot nu dus.... T'is mar een fase denk ik.... hoop ik....
JuJu: Dat ik de vorige keer eerder zwanger was, wil niet zeggen dat dat straks weer zo is he Het is vooral een opstapeling van dingen hier die voor problemen zorgen, trauma uit het verleden waardoor ik nu bepaalde angsten heb incl. paniekaanvallen, financiele problemen, geen vast werk en ww dat binnenkort afloopt. Het was teveel bij elkaar waardoor ik nu niet mezelf kan zijn. Ik wil vooral een lieve, blije mama voor Jelmer zijn en dat ben ik nu niet en hij verdient het om op te groeien met gelukkige ouders, dat is voor mij het keerpunt geweest dat ik hulp wilde, ik wil er voor 100 % kunnen zijn voor mijn gezin.
Klinkt ook wel zwaar zo bij elkaar. Hopelijk ben je er snel weer bovenop! Zelf hulp zoeken is een hele grote eerste stap. @ zwanger: Nee geen garanties natuurlijk, die heeft niemand Chikai het is vast een fase. Ik zou lekker gaan vrijzwemmen
@Iedereen, wat een lieve complimenten bij mijn foto's! @Juju, het gaat ook wel echt supersnel hè.. kan me voorstellen dat je er af en toe een beetje emotioneel van wordt! Onze kinderwagen wordt een Joolz van spijkerstof, we hoorden vandaag dat hij 30 december wordt geleverd, dus toch nog dit jaar En gisteravond hebben we knopen doorgehakt over de namen, ik ben benieuwd of we niet toch nog stiekem gaan veranderen, maar als het aan mij ligt niet hoor! @Kwebbel, ik hoop dat je je met de hulp van die psycholoog snel weer wat beter gaat voelen. Maar goed dat je die stap genomen hebt, want natuurlijk wil je graag dat Jelmer een blije mama heeft die lekker in haar vel zit. Verstandig dat je nog even wacht met gaan voor een brusje hoor.. al zal dat soms ook wel moeilijk zijn. @Chikai, hopelijk is het een fase dat drama met babyzwemmen.. mijn nichtje van 2 heeft pas ook een tijdje gehad dat ze echt niet naar het kdv wilde, elke week drama, als papa of mama weg was was het verdriet ook zo over, maar voor de ouders natuurlijk absoluut niet leuk om je kind zo achter te moeten laten.. en nu gaat het gewoon weer goed. Dus hopelijk besluit Thijs snel dat hij het eigenlijk wel heel leuk vindt en gaat hij zich ook weer zo gedragen Hier gaat het goed, de vk die ik van de week had vond het ook wel een beetje overdreven dat ik doorgestuurd was naar het ziekenhuis voor een groei-echo, maar ja, beter een keer te veel dan dat ze niets had gezegd, en dat is dan ook wel weer waar. Dinsdag dus weer groei-echo en hopelijk is het dan klaar.. Verder vandaag weer wat veranderingen in het kamertje, het dakraam heeft een verduisteringsgordijn gekregen en er hangt nu een vrolijke vlinderlamp aan het plafond. Morgen gaat het plankje boven de commode tegen de muur en dan gaan we morgen de stickers opplakken! In de kerstvakantie gaan we dan nog voor een box kijken en met mam ga ik nog een keer shoppen voor alle dingetjes die je zoal nodig hebt (hydrofiele doeken, aankleedkussen enzovoort).
Jessie die kinderwagen klinkt gaaf! En dus ook nog dit jaar bezorgd Leuk hoor. Spannend van die groeiecho, maar idd: beter keertje een extra check ipv een te weinig!
jessie; leuk zeg, dat jullie uit de namen zijn en het kamertje ook bijna af hebben! En weer een echo, leuk om nog even te 'spieken' zo!! Cool, een kinderwagen van spijkerstof, dat is wel hip! We hopen inderdaad dat het een fase is met Thijs, dus we zullen zien....
Thijs heeft z'n prikken net gehad. Toen de arts weer achter haar bureau ging zitten, was het goed. Toen was hij in 1x weer klaar met huilen. Haha...Ben benieuwd of hij er echt last van gaat krijgen (dit keer was het voor de BMR en MeningokokkenC).... Hij weegt nu 9370 gram en is 76,5cm, dus mooi in z'n eigen curve. Verder gaan we zometeen weer zwemmen, ben benieuwd..... en daarna nog even hier het centrum in om te kijken of er tòch leuke kleertjes zijn voor kerst
@Chikai, hoe ging het zwemmen deze keer? Hopelijk krijgt Thijs niet heel veel last van de prikjes.. Hier was alles oké vanochtend! Gelukkig.. Ook onze uk volgt mooi zijn eigen curve, dus zijn buikje was nog steeds onder het gemiddelde (maar wel mooi tussen de lijntjes) en het hoofdje boven het gemiddelde.. geschat gewicht nu ongeveer 1800 gram en bij de geboorte zo'n 6 tot 6.5 pond, dus helemaal geen reden tot bezorgdheid gelukkig! Vanavond weer infoavond over de borstvoeding..
Fijn dat alles goed was Jessie! Hier ook prikjes gehad maandag maa.r ook flinke buikgriep en druif was dan ook afgevallen en woog maar 8875 gram. Hij is wel mooi 75 cm lang en volgt daarmee gewoon zijn curve, dus gewicht zal weer toe gaan nemen. Een tijdje terug woog ik hem zelf en was hij nog 9 kilo. Dus (en toch stiekum zorgen maken he..)
Juju: Heel veel kinderen hebben rond de 11 maanden een dip in gewicht. Hoor veel dat kindjes dan wat afgevallen zijn, Jelmer was toen maar 100 gram aangekomen in 2 maanden. Wij mogen maandag weer naar het cb, ben benieuwd!
Ook Thijs was vorige keer afgevallen, maar dat kwam inderdaad omdat hij toen volop ging kruipen en daar al z'n energie voor nodig had! Dus ja, klinkt hier ook bekend! jessie; Fijn dat alles weer goed was, en 6 tot 6,5 pond is een mooi gewicht hoor! (het moet er toch uit he....) Het zwemmen ging gelukkig weer een keertje heel goed! Thijs vond het leuk en was erg vrolijk en gezellig. Dus hopelijk blijft dat zo! Ik was er erg blij mee in ieder geval!
Fijn dat zwemmen weer genieten was! Hier eet de kleine man zowaar weer.. na 3 dagen alleen maar melk heeft hij net bijna een hele boterham op (jippie) en een paar hapjes peer. Okay.. het is nog niet veel maar hij laat 1/4 deel van zijn fles staan dus hij zal wel gewoon geen honger hebben. Als hij straks gaat slapen ga ik hier even wat kerstsfeer aanbrengen (kan nu vriendlief weg is..) Jessie.. het is jullie laatste kerst met zijn tweetjes! Dat vond ik vorig jaar zo bijzonder (en nu de eerste met zijn drietjes.. eigenlijk nog veel bijzonderder..) Afvallen: Op zich maak ik me niet héél veel zorgen.. Hij tijgert hier natuurlijk al vanaf 6,5 maand dus de beweging zal het niet zijn. Maar goed, meneer is vrolijk, ondeugend, sprint wat af en eet dus weer.. ik klaag niet (ik beloof.. )
@Juju, als CB zich geen zorgen maakt, moet jij dat ook niet doen hè? Maar ik snap dat het moeilijk is soms.. En is de kerstsfeer nu volop aanwezig in jullie huis? Is inderdaad speciaal hoor die eerste kerst met z'n 3en, geniet er lekker van! @Chikai, fijn dat zwemmen weer goed ging, hopelijk zet dat zich voort! Borstvoedingsavond was interessant! Was gisteren na 2 avonden achter elkaar weg en 3 volle dagen werken wel gesloopt, dus lekker op de bank geploft. Gelukkig gaat het vandaag weer een stuk beter. Morgen kerstdiner op het werk en dan een lekker weekendje met commode en kast schoonmaken, kleertjes wassen, kerstboom zetten, kraamvisite enzovoort..
Druk druk druk dus Jessie.. We hebben een kerstboompje staan en die is natuurlijk reuzeboeiend.. haha. Maar hij staat nog steeds. Het kerststalletje is van hout en daar mag hij mee spelen (en doet dat met passie ) Ik heb vanavond ook kerstdiner met werk. Trouwens leuk dat je bv wil gaan geven! (concludeer ik dan maar, er van uitgaande dat de bv-voorlichting niet verschrikkelijk negatief was )
Jessie; oh, superleuk zeg, met al die dingetjes bezig zijn!! Wanneer begint je verlof, eind december?? Juju; hier is de kerstboom ook erg interessant, vooral de ballen... (van de trap gooien, dan gaan ze stuk, of in je mond proberen te stoppen...) Hij heeft een eigen kerststalletje om mee te spelen en dan stopt hij standaard kindje jezus in z'n mond!