Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    O Juju, wat leuk zeg!!! Heerlijk, ik vind vuurkorven, gitaar, marshmellows e.d. altijd zo heerlijk lekker in de zomer! En dan met je trouwerij, geweldig!!! Lijkt me een supergezellige, intieme dag op een paar prachtige locaties denk ik!
    En wat ga je 's ochtends doen? Lekker aantutten?

Ik zou inderdaad ook een paar weken eerder gaan shoppen voor zoonlief, wel iets wat voor warm/koud weer kan... Zoals ik ook al zei, Thijs gaat de ringen dragen bij mijn schoonbroer en dat vind ik ook al lastig. Want wij willen wel iets dat Thijs naderhand ook nog kan dragen, dus het moet wel speciaal maar ook wel sportief zijn zeg maar...

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja het is ook lastig.. ach schattig zijn ze toch wel dat scheelt ;)

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie: hoe is het met onze nieuwbakken mama???

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik ben ook wel benieuwd!

Hier gaat alles prima, de driftbuien zijn net zo snel verdwenen als ze kwamen gelukkig, al begint de dag nu wel erg vroeg (half 7), maar ja een vrolijk ventje maakt veel goed :)

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Pfoe... en dan vond ik 7 uur 's morgens al vroeg.... Eindigt de dag dan ook vroeg? Hier is Thijs meestal tussen 7u en 7.15u wakker, slaapt hij overdag 1x 1,5uur en rond 19u ligt hij dan weer in bed.

Ik heb een berichtje van Jessie zien staan bij de februari mama's, zal hem wel eens even opzoeken.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    #886 Chikai, 6 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
    - Berichtje van Jessie van vandaag uit het mmmmama's topic-

Dag dames!
    Hier ben ik dan ook weer eens.. ik moet zeggen dat ik niet bij gelezen heb en dat ik de afgelopen weken het forum sowieso nogal verwaarloosd heb...

Met mij en ons mannetje gaat het goed. Na wat kleine opstartprobleempjes (temperatuur op dag 1 en gewicht na de kraamweek (was op dag 8 gelijk aan dag 5..)) gaat het nu prima. Natuurlijk is het ritme nog niet altijd even duidelijk (understatement) maar Tim lijkt me een heel tevreden mannetje en ik heb het idee dat hij goed groeit. Donderdag naar het cb dus dan wordt dat hopelijk bevestigd.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn dat het goed gaat!

Ja het slapen is oven rommelig, opeens weer 2 slaapjes op een dag en hij lag er vandaag om 19:00 uur weer in (goed half uur eerder dan normaal). En dus vroeg wakker.. maar ja we liggen toch minimaal een half uur te knuffelen voordat we echt op gaan staan dus dat scheelt :)

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Dat blijft lastig he. Met Thijs ook, 2 weken lang ging hij ineens weer 2x slapen op een dag, nu is het weer maar 1x. 's Ochtends is hij tussen 7u en 7.15u wakker, dan wil hij er ook echt uit. (gooit eerst alles uit bed en begint dan te gillen)... dan laten we hem meestal 1/2uurtje boven spelen, zodat wij ook rustig wakker kunnen worden.
    En gisteren en vandaag lag hij er om 18.45u al weer in....

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja het wisselt echt.. vannacht was hij om 3 uur wakker ;)
    Hopelijk slaapt hij vannacht wat beter, zou fijn zijn..

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ha dames, goed om te zien dat jullie me missen ;)
    Zoals ook in het mmmmama's topic beschreven heb ik de laatste weken mijn forum activiteiten beperkt tot meeleven in topics waar meiden volop met ICSI en dergelijke bezig zijn.. maar hopelijk vanaf nu meer tijd voor forum en dus ook voor dit topic!

Inmiddels staat er ook een recentere foto van onze kleine man (van afgelopen zaterdag) in mijn album. Morgen inderdaad naar het bureau.. ik ben zeer benieuwd.

Even een practisch vraagje: Juju, jij hebt nogal lang borstvoeding gegeven, had jij veel speciale shirts hiervoor? Zo ja, waar haalde je deze?

Ik zag een dagindeling van een bruiloft voorbij komen.. leuk!

Oh, mijn manlief wil gebruik maken van het feit dat onze zoon lijkt te slapen (heeft hij nogal eens moeite mee tussen de voeding van 8 en 11 's avonds).. tot snel!

11. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie; ik had 3 borstvoedingsshirts gehaald, op zich heel handig, maar ik merkte wel dat ik na een paar maanden telkens dezelfde shirts dragen wel beu was. Ik hoorde toen dat er ook topjes zijn, dat lijkt me wel handiger. En je wordt ook handig met een sjaal/draagdoek enz....

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja, ik zat al te denken om een voedingshemd te kopen.. ik zag ze bij de Prenatal. Vroeg me af waar ze dat soort dingen nog meer hebben?

Oh, ik hoor mijn zoon. Ik ga maar eens douchen, dan hem in bad doen, voeden en naar het cb, ik ben benieuwd!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik voed nog steeds kun je nagaan haha.
    Ik heb twee hempjes van de h&m gekocht, ze hebben daar ook shirts maar die had ik online via Otto besteld.
    Verder had ik via Bonprix en voedingstrui en van mamalicious een leuk zwart truitje (ergens in de aanbieding).

Na een maand of 3/4 was mijn overproductie voorbij en deed ik gewoon een spagettitruitje onder mijn kleding. Dan ging truitje omhoog, spaggettitopje over mijn borst naar beneden (flexibel en goedkoop was het motto voor die dingen), hydrofiel / sjaal over het hoofdje van de kleine man en voeden maar. En nog later (rond de 6/7 maanden) was zijn hoofd een stuk groter en was het gedoe allemaal niet zo nodig. Of ik was er zelf minder mee bezig, weet niet precies ;)

Ik ga nu de foto bekijken!
    (en het ritme komt vanzelf, echt waar. er komen nog regeldagen e.d. aan en daarna, met een maand of 3/4, loopt alles opeens)

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jessie; ooh, wat een schatje! En wat heeft hij grote donkere ogen! Mooi hoor!!

Juju; wat een grappig onderschrift! Draag jij je zoontje ook nog? Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet... ik wil Thijs wel weer graag gaan dragen, want nu is het bijv. erg lastig met eten koken 's avonds. Thijs heeft dan honger, dus hangt de hele tijd aan m'n been (en dan kan ik dus niet koken). Dus ik dacht; als ik hem draag, kan hij wel meekijken en meedoen, maar heb ik m'n handen vrij.... Maar een handige manier heb ik nog niet gevonden.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik draag hem veel in een mei tai wraparound (die heb ik zelf gemaakt) en morgen ga ik mijn eerste geweven draagdoek ophalen. Ik vind het ideaal: kind lekker op ooghoogte dus die kan veel meer zien en meekijken, en ik kan gewoon over trappetjes lopen, rijd niemand aan etc.
    (stiekum vind ik het vooral erg gezellig hoor :D)

Oh en hij kan hier gewoon eten in de mei tai dus dat scheelt ook haha.

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Handig zeg... Je zoontje is nu ruim een jaar toch, dus dat scheelt zo'n 3 maanden met Thijs? Hoe draag jij hem, op je heup, je buik of je rug? Loopt hij ook al? Ik heb namelijk ook het idee dat Thijs niet zo graag 'vast' zit, omdat hij dan niet zelf los kan lopen. Maar hopelijk, als ik hem weer vaker draag, vind hij het hopelijk weer net zo gezellig als ik!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Meestal op mijn buik, nu een paar keer op mijn rug (zie fotoalbum).
    Nu met de boek kan ik zijn armpjes ook los houden zodat hij meer kan bewegen. Maar soms is hij het ook zat hoor!
    Hij loopt nog (lang;)) niet trouwens.

Kwebbel.. hoe was het klussen? ;)

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat een leuke foto's Juju!! Welke knoop gebruik je dan om te rugdragen, of heb je gewoon filmpjes van you tube bekeken? Het lijkt me wel superhandig, ga het toch eens proberen in het voorjaar, dan hoef ik er niet zo'n dikke jas onderaan.

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jessie: Ik heb nooit speciale voedingskleding gekocht en heb ook 16 maanden gevoed, ik droeg vaak shirts met knoopjes of een wijde hals met een hempje eronder, shirt omhoog, hempje iets naar beneden en je kunt voeden zonder dat je iets anders bloot heb dan je borst.

JuJu: We hebben goed geklust, heb mijn ei iets eerder gehad dus verwacht woensdag mijn NOD, ik heb veel kwaaltjes dus ik heb goede hoop.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh Kwebbel spannend ik ga duimen!

Chikai ik ben nog een beetje aan het oefenen, zat bij mijn Neobulle een boekje met voorbeelden dus we proberen soms wat. Ik merk wel dat het secuurder komt dan bij mijn mei tai want die banden zijn dikker (de stof) dus dat snijdt niet zo snel. Maar Druif is een geduldige gedraagde (;)) en vindt het allemaal prachtig dus dat scheelt een hoop.

Deel Deze Pagina