Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heftige dromen, plafondstaren en natuurlijk doodmoe wakker worden..dat werk *zucht* En een steeds harder stampende baby niet te vergeten (maar dat is wel leuk :))

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook weer eens een berichtje van mij.. veel te rustig hier ;)

@Juju, tja, ik denk toch wel de verhalen van kindjes die pas met de 8/9 maanden iets binnenkregen, gecombineerd met mijn bang-dat-hij-niet-goed-groeit gedachtes die natuurlijk in de zwangerschap en daarna in de eerste weken extra gevoed zijn. En ik merkte ook dat hij echt moest wennen aan het hele concept, inmiddels reageert hij hartstikke enthousiast als hij zijn eten krijgt. Voor jou vervelend dat je zo slecht slaapt joh.. had je dat bij S ook al zo vroeg? Bij 18 weken voelde ik nog niet zo heel duidelijk de baby schoppen namelijk.. maar eigenlijk heeft dat me nooit wakker gehouden..

@Chikai, hoe is het met jou? Blij dat het weer wat koeler is? De exceem nu ook beter?

Hier een enthousiast in de kruiphouding op en neer wippend mannetje.. zo grappig om te zien! Al vindt hij het af en toe wel frustrerend volgens mij dat hij er geen cm door vooruit komt ;) Maar ach, het gaat al zo snel, dus van mij mag het nog wel een maandje duren voordat hij wegkruipt!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee niet te vergelijken met vorige zwangerschap (zucht ;)) Ook wel leuk hoor, is ook wel gezellig.
    Fijn dat het eten zo lekker gaat! Heerlijk he dat enthousiastme! En herkenbaar dat heen en weer wippen.. en zo'n trots gezicht erbij ook :D

4. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Wat leuk te lezen dat het goed gaat met iedereen :)

@juju; heerlijk he dat de kwaaltjes eerder beginnen haha..
    @jesse; mijn zoontje probeert ook al wiebelend het kruipen onder de knie te krijgen! Het lukt hem een paar cm en dan stort hij neer en gaat hij heeel hard gillen ;)

(ik heb niet ver terug gelezen:))

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nou meiden, het is even stil geweest van mijn kant; maar nu mag het de wereld in! Ik ben zwanger! :D
    Vorige week kreeg ik ineens een bloeding, je schrikt dan enorm. Meteen de vk gebeld, maar uiteindelijk bleek het eenmalig. Een week moeten wachten tot de echo van vanmorgen, maar het was goed! We hebben weer een kloppend hartje gezien, er was al vanalles nagemeten en dicht (buikje, overgang van kin naar neus enz).... dus alles oke! De nekplooi was 0,1 cm gemiddeld, dus ook daar maak ik me niet teveel zorgen om.
    Dus nog even niet op facebook, maar na het weekend (als de oma's het ook weten) kan het nieuws zich gaan verspreiden!

Verder ben ik ontzettend misselijk en erg moe, gebruik nu 2x emesafene per dag, maar het werkt niet geweldig. Dus morgen ga ik naar een homeopaat, wellicht kan zij wat verlichting bieden. Eten is dus ook een probleem...

Jessie m'n exceem is nu nog heftiger, maar dat zal voornamelijk komen door de hormonen denk ik.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Chikai ik vind het zo leuk voor jullie :D Schrikken van de bloeding maar nu dan toch genieten.. en mooie banner!

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    :D Leuk dat jij het ook zo leuk vindt juju!! :D

Vanmiddag ben ik bij een homeopaat geweest ivm de misselijkheid, lang gesprek. Daarna iets zweverigs met een pendel (ja, ik ben niet van de alternatieve geneeswijzen ;)), maar als het werkt, dan ben ik er blij mee en wat meer overstag! Volgende week krijg ik korrels opgestuurd....

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Kan helpen.. hoop het voor je! HIer woensdag alweer de 20-weken echo..

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Jeetje zeg, dat gaat ook echt snel! 20 weken echo alweer. Het gaat er natuurlijk om dat jullie uk helemaal gezond is, maar wil je weten wat het wordt?

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik wel, JuJuman niet. Dus ehh.. ja ;) (evt vragen of ze het op wil schrijven. Ik vind het vooral handig om vats te shoppen en dingen voor het kamertje te regelen, daar doet JuJuman toch niet mee)

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Chikai, leuke banner! En kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.. maar gelukkig viel het allemaal mee! Willen jullie straks weten of het een jongen of meisje is? Ik hoop dat de homeopaat en zijn korrels helpen! Lijkt me erg vervelend als je zo misselijk bent.. en dan ook nog eczeem.. bah, niet leuk!

@Juju, spannend die 20 weken echo.. ik duim dat alles goed is. Bij S wisten jullie ook dat het een jongetje was toch? Maar toen wisten jullie het allebei neem ik aan.. wilde Jujuman toen in eerste instantie ook niet?

Hier alles goed, sinds deze week is Tim aan de broodkorst (ik weet het een beetje laat, maar ik vond het al zoveel eten ineens) en hij vind dat toch een feest. Echt grappig om te zien! En zijn 3e tandje komt door, boven, maar dan niet een van de middelste 2..

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bij Druif (deze heet Kersje ;)) wilden we het in eerste instantie niet weten (keurig weggekeken bij 20-weken echo) maar tilde meneer zijn beentjes op bij de pretecho met 27 weken en toen had ik het al gezien ;) Toen hebben we wel geheim gehouden aan de meesten dat we het wisten. Ik zeg nu ook tegen iedereen dat we het niet willen weten. Scheelt gezeur ;)

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Juju Dat is best handig ja! Wij willen het wel weten, maar gaan het ook niet vertellen. Willen toch nog wel wat voor onszelf houden.

Jessie leuk is dat he, ander eten. Eten krijgt dan ineens een hele andere dimensie voor een kindje. En van die leuke verrasste gezichten krijg je er spontaan bij ;) Ik hoop ook dat de korrels gaan helpen, dit is niets zo nu. Maar het meest hoop ik nog gewoon dat het zometeen in 1x spontaan over is!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik vind het er mooi uitzien hoor! Lief mooi buikje Juju!
    Ben je zoveel afgevallen dat je nu pas op het startgewicht van je vorige zwangerschap zat?

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja :(

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Met een reden? Je bent er niet zo blij mee, aan het gezichtje te zien?

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee zit op ondergewicht, hoop dat er nu wat kilo's blijven plakken.

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Verdorie, dat is niet zo mooi nee. Hopelijk blijven er idd wat kilo's aan dan zometeen na deze zwangerschap en bevalling! Je bent vast één van de weinigen die blij is als ze meer weegt na de zwangerschap dan ervoor :)

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja :) Nou goed ik voelde me goed en mijn lijf werkt ook prima dus heel erg is het niet, je ziet er alleen al snel zo ongezond uit en ik vind een beetje spek wel beter :)

Nog geen pilletjes/poedertjes binnen natuurlijk? Voel je je wel een beetje ok? En hoe reageerde Thijs op het nieuws?

Deel Deze Pagina