Juju nee hoor, de kraam is ook niet in paniek geweest en de verloskundige ook niet. Dus wij ook niet, al denk je wel; waar kan dit aan gelegen hebben? Gelukkig is de borstvoeding uitgebreid op gang gekomen! Hopelijk slaapt Bart ook wat beter vannacht, hij is 's nachts nogal wakker... Ook was hij maar 40 gram afgevallen vandaag, dus er is echt iets mis gegaan met het wegen.... Maar alleen maar prima dat hij nu dus 2840 gram weegt, maken we ons ook niet meer druk! Helaas nog steeds die stomme naweeën, hopelijk wordt dat snel minder. En verder enorm genieten!!
Chikai ik legde tijdens de kraamweek de kruik uit het weigje tegen mijn buik aan tijdens het voeden, oeh dat deed pijn. Wellicht een tip? Hier sliep meisje de eerste twee weken alleen op mij snachts en niet in haar eigen bedje. Gelukkig nu wel beter (pff). Fijn dat de boel goed op gang komt weer. Scheelt zorgen hoe reageert Thijs?
Juju ik lees jouw tip te laat.... De stuwing en de naweeën zijn gelukkig weg, maar mocht ik ooit nog een keer zwanger worden en naweeën krijgen, zou ik het zeker proberen! Pff, dat was wel pittig alleen op jou willen slapen. Daarentegen is het ook wel weer erg lief en schattig, maar het feit dat je zelf niet kan draaien, vond ik wel lastig. Thijs reageert tot nu toe heel goed op z'n broertje. Hij is er erg lief voor, wil overal bij helpen (ook wil hij melk geven! ) en vooral het badderen is voor hem volgens mij het leukste moment van de dag. Gelukkig heb ik veel hulp (in principe is mijn man thuis t/m a.s. woensdag, behalve vandaag en morgen, maar nu komen mijn ouders en zus me helpen, zodat ik Bart rustig kan voeden en hij genoeg melk binnen krijgt om te groeien).
Ah die hulp is wel fijn, ik vind het nu soms best pittig. En andere momenten helemaal heerlijk, hier ook een trotse grote broer. Toch heb ik altijd het gevoel dat ik een van de twee tekort doe helaas
Juju dat gevoel herken ik wel ja, maar ik denk dat je kinderen het echt niet vinden dat je één van de 2 tekort doet hoor! Die zijn over het algemeen toch echt wel wat makkelijker, maar dat maakt jouw schuldgevoel niet minder... Hier gaat het op zich goed, al komt Bart niet aan en valt hij ook niet af. Wel drinkt hij de laatste voedingen steeds beter, hij is alert en heeft goede plasluiers. Dus ik maak me nog niet druk. Donderdag maar eens gaan wegen, ik hoop wel dat hij dan aangekomen is! Hij mag dus ook officieel nog niet naar buiten, maar daar is het hier ook veel te slecht weer voor. Thijs doet het echt super, hij heeft Bart volledig geaccepteerd en vindt hem erg lief. Nu krijgt hij ook wel genoeg aandacht, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan wanneer ik voor het eerst samen met Thijs en Bart, zonder verdere hulp zal zijn. Verder vandaag de kraamweek afgesloten, dus nu zijn we lekker met z'n viertjes!
Bart is weer boven zijn geboortegewicht! Het wegen op het inloopspreekuur van het cb was even spannend, maar hij weegt nu 10 gram meer dan zijn geboortegewicht (3150 weegt hij nu). Dus ik heb weer alle vertrouwen in hoe we bezig zijn met de bv! Hoe is het met jullie verder??
Druk Maar gaat wel goed. Fijn dat hij boven zijn geboortegewicht zit! Hier groeit de kleine dame heel erg hard, langzaam gaat ze naar maatje 62 (snif). Verder een grote snotterbende hier (behalve ikzelf ) dus vanavond even knutselen denk ik. Oh en onze kat is dood
Ik las het op faceboek ja, wat sneu.... En vooral omdat jullie kat ook echt ziek was, begreep ik...? Nooit leuk, afscheid nemen....Sterkte meid! En wat doet jullie kleine meid het goed zeg!! Dan is het kleine baby zijn er al snel af he....?
5,5 kilo! En 57 cm. Ze groeit als kool dus Prikjes zijn niet leuk Hoe is het daar, begint het te wennen allemaal? En hoe gaat het alleen zijn met twee kids?
Nou moet je zien! Prima toch, dan doet ze het supergoed op jouw voeding!! Fijn hoor! Nee, prikjes zijn niet leuk.... reageerde ze heftig, of was het snel weer over? Hier gaat het eigenlijk heel goed, voel me al echt weer aardig goed, afgezien van de vermoeidheid van de nachtelijke voedingen, dat breekt me aardig op. Maar we genieten enorm! Thijs vindt z'n broertje echt leuk en heeft hem helemaal geaccepteerd. Hij helpt ook echt goed mee, met billen poetsen enzo. Dus het valt me tot nu toe reuze mee met 2 kinderen! En Bart doet het ook goed, al moet hij nog even gaan begrijpen dat de nacht is om te slapen en dat je overdag juist wat meer wakker moet blijven.
Jaa gaat heel snel. De vermoeidheid ken ik wel, hier gaan sommige nachten super en sommige zijn pet (vannacht weer, gaap). Vanochtend om 6 uur was ze klaarwakker, maar goed die brede glimlachjes maken toch wel weer veel goed Fijn dat het zo lekker loopt! De eerste maanden zijn toch pittig, zeker met twee (en dan wordt het veeeel beter, vind ik )
Hé dames! Wat groeien ze toch hard.. Jullie meisje alweer 5,5 kilo, Juju! Jeetje.. daar heeft onze man toch wel bijna 3 maanden over gedaan En prikjes zijn inderdaad naar. Hier alleen nog de 14 maanden en dan is het weer voor een hele tijd klaar! @Chikai, fijn dat het zo goed gaat. Doe je al iets om Bart duidelijk te maken wat het verschil is tussen dag en nacht? Kan me voorstellen dat het bij het 2e kindje nog vermoeiender is.. vond het bij de eerste namelijk al best fijn om "gewoon" door te slapen Hier erg druk en ook nog eens niet helemaal lekker. Weerstand is op, het is tijd voor LENTE!! Tim is ook nog steeds snotverkouden. Gelukkig zijn z'n oogjes wel helemaal beter nu. Komend weekend een weekendje weg met pap, zijn nieuwe vriendin, mijn zussen, zwagers en kinderen. Maar eerst donderdag weer een bezoekje aan de gyn.. ook spannend!
Jessie succes morgen bij de gyn, hou je ons op de hoogte?? En alvast veel plezier komend weekend! Het is idd tijd voor lente, in mijn kraamweek was het zulk prachtig weer en toen mocht je niet naar buiten. Nu mag je wel naar buiten, sneeuwt het gewoon!!! We proberen Bart het verschil tussen dag en nacht wel een beetje duidelijk te maken; 's nachts is het donker, alleen een schemerlampje aan bij het voeden, niet praten en gezellig spelen, maar na de voeding weer terug in bed. Overdag is het licht, veel meer lawaai met een spelende peuter om hem heen en proberen we hem actief te benaderen, wanneer hij wakker is. Gelukkig was afgelopen nacht qua slapen een hele goede nacht (behalve qua voeden, elke 2 uur.... pfffff....) Juju irritant he, die gebroken nachten. Maar goed, het zal steeds beter worden en als onze kinderen pubers zijn, krijgen we ze vast niet meer uit bed wanneer wij willen!!
Succes JEssie, morgen! Superspannend weer. Lente -> Eens! Chikai hier ook om de 2 a 3 uur snachts, pff. Druif sliep al door met 6 weken, is nu nog geen sprake van op een paar per ongeluk-momenten na
Hoe is het met de kleine heer en dame? Hier ligt de kleine heer lekker te slapen. Hij heeft een druk weekend achter de rug, maar wel gezellig hoor. Alleen wel een beetje veel water binnengekregen in het zwembad, vermoed ik, dus behoorlijke diarree.. Afgelopen donderdag dus bezoekje aan de gyn en we mogen meteen weer beginnen met het "succes"recept van de vorige keer. Toevallig ook afgelopen week ongesteld geworden, dus zaterdag de eerste spuit weer gezet. Vrijdag eerste echo.. zal nog weinig te zien zijn, maar kwam toevallig zo uit door het lange weekend.
SUperspannend Jessie! Hopelijk snel raak! Hier weer wat last van spugen de laatste dagen, incl het bijbehorende oorverdovende huilen. Nu ook een krijsende baby op mijn buik en Druif kan daar niet zo goed tegen en gaatdan meegillen, niet echt bevorderlijk voor de rust
Spannend Jessie, wel fijn dat je meteen weer met het beproefde 'recept' mocht en kon beginnen. Sterkte met alles!! Hopelijk heeft het snel goed resultaat!!! Hier gaat het met Bart prima. Hij drinkt lekker, groeit goed. Alleen het dag en nachtritme is nog aardig door de war....'s Nachts veel wakker en overdag veel slapen... En vaak willen eten, dat zijn dus aardig gebroken nachten helaas... En de krampjes beginnen nu ook al te komen.... zo sneu... Verder hier momenteel midden in een verbouwing, er wordt een grote erker aan de voorkant aangebouwd. Hij is nu dicht en vandaag is de gevel doorgebroken, maar ik ben de overname van je huis en leven door de bouwvakkers, nu wel beu. Ik merk aan mezelf en aan Thijs dat we echt wel een beetje op onze tenen aan het lopen zijn. Thijs weet geen raad met zichzelf, speelt weinig en is hangerig en chagrijnig, ik reageer daar weer op en dan heb je nog die bouwvakkers die te pas en te onpas binnen komen Maar goed, ze doen supergoed werk, het wordt prachtig, maar ben blij als ze aan het einde van komende week klaar zijn!!! (en dan nog alles schoonmaken, laminaat leggen, gordijnen kopen enz enz)
Dat lijkt mij ook niets Chikai, ik ben zo toe aan lekker weer dan kunnen die kleintjes lekker naar buiten. Hier ook veel gehang binnen, Druif is giga aan het spoken snachts (Druif ja, niet Kersje, die slaapt als een roosje op 1 nachtvoeding en een vroege ochtendvoeding na) dus ben gebroken. Nog een weekje doorbijten.. Bart al weer 4 weken vind je het ook zo snel gaan nu?