Spannend... zwanger worden van de eerste - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luannie, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En liggend op je rug voeden Chikai?

Kwebbel hopelijk helpt de medicatie. Suf van het tongriempje, klieven stelt niet zoveel voor he?

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nee, dat klieven stelt niet zoveel voor en kan problemen op latere leeftijd voorkomen. Een te kort tongriempje kan namelijk ook spraakproblemen geven en dat willen we ook niet.
    En wil ook wel graag van die kloofjes af, want echt fijn voelt het voeden niet en helemaal niet als ze zoals vandaag bijna de hele tijd aan de borst hangt.
    Gelukkig groeit ze wel goed, want je ziet ook vaak dat ze te weinig aankomen bij een te kort riempje.

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Succes KWebbel, bij de kinderarts volgende week! Het moment zal even niet fijn zijn van het klieven, maar je hebt groot gelijk, het voorkomt zeker meer problemen!

juju, liggend op mijn rug voeden? Hoe moet ik dat voor me zien???
    (Ik denk nu... Bart dan op zijn buik, bovenop mijn buik... maar dan ligt hij toch met z'n neus en mondje zo ongeveer in mijn borst?)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja zijn buik op jouw buik, en hier houden ze hun hoofdje een beetje schuin (gesteund op mijn arm). Hielp hier bij zowel zoon als dochter goed.

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Oh, dat kan ik ook nog proberen juju! Ik snap 'm ;)
    En dat hielp goed tegen het spugen begrijp ik.....
    Dat halfstaande voeden scheelde ook al veel, maar daar kan ik Bart zijn hoofdje niet genoeg ondersteunen en hij dronk voor mijn gevoel echt veel minder, want hij kwam dan alweer zo snel voor een voeding. Ik zal dit ook eens proberen, wellicht is het DE tip :)

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    He dames, sorry voor de afwezigheid, even met mezelf bezig geweest (en natuurlijk ook met man en kind ;)). Anderhalve week elke 2/3 dagen naar het ziekenhuis voor een FM is niet zo prettig.. maar gelukkig dan toch zondag de eisprong op mogen wekken. Dus ik ga weer bijna plaatsnemen op het wachtbankje!

Ik lees over problemen met kindjes aan de borst.. zielig! Hoop dat het inderdaad de gouden tip was, Chikai en dat Bart nu minder last van spugen heeft. Kwebbel, succes bij de kinderarts morgen!

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jessie: Wat spannend weer! Ik ga heel hard voor je duimen hoor ;)

Chikai: Hoe gaat het nu met het spugen?

Bij de kinderarts geweest, we moeten nog even een weekje aankijken hoe het met de huidige dosering medicatie gaat, als dit niet voldoende werkt, krijgt ze er andere medicatie bij.
    Het tongriempje wilde hij niet klieven, omdat hij het wel mee vond vallen, wel iets verkort, maar niet problematisch.
    Maar ja, ik zit wel steeds met kloofjes hierdoor en ook was ze maar minimaal aangekomen en dat kan wel degelijk door een te kort riempje komen. Dus ben nu door de lk die het opmerkte in contact gebracht met een andere lk die bevoegd is om te klieven en die komt dus even thuis kijken en indien nodig gelijk klieven.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah Jessie superspannend weer! Duimen draaien!
    Chikai hoe gaat het nu?
    Kwebbel wat een gedoe met de medicatie, heb je verder wel goed gevoel bij de arts? Dat klieven: vreemd dat hij het niet wilde doen. Relatief kleine ingreep, geen nadelen (ik bedoel een prik zetten ze ook gewoon toch?) en veel prettiger voor jou. Vreemd ;)

Hier loopt het prima, zou bijna zeggen op rolletjes.. (afkloppen). Nu het weer beter is en hij in de tuin kan spelen is mijn Druif een vrolijke peuter, wel een ondeugd maar dat mag. Hij is nog wel 1 a 2 keer wakker snachts maar gaat snel weer verder slapen. Helaas beginnen de ochtenden nog steeds om half 7, iets om aan te wennen vrees ik.

Dat is ook de reden dat Kersje in haar eigen kamertje slaapt. Ze kan sochtends dan nog lekker doortukken tot een uur of 8 zonder wakker te zijn gemaakt door haar broertje (die meteen bij ons komt als hij wakker wordt). Dus mag ik snachts 2x naar beneden (wij slapen op zolder) om te voeden maar eigenlijk is dat best leuk :) Ze is super vrolijk, ik krijg lachjes, we kussen en knuffelen en na de schone luier gaat ze wakker haar bedje in en valt gelijk in slaap. Echt een droombaby. Overdag kan ze zichzelf ook steeds makkelijker vermaken. Lekker hoor :)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wat heerlijk JuJu!

Hier is Jelmer ook veel gezelliger nu hij weer lekker de tuin in kan.
    Ik vond het ook maar stom van die kinderarts. Wat is nou het probleem om even een knipje te zetten :( Maar ja, het gaat alsnog gebeuren, dan maar via een kleine omweg.

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    O heerlijk juju, fijn dat je weer een vrolijke en ondeugende peuter hebt! En gezellig, even die eigen-samen-momentjes 's nachts!
    Bij ons ligt Thijs nog steeds in zijn spijlenbedje, hij wil er nog niet uit en klimt ook niet. Dus roept hij ons 's morgens vroeg vrolijk :)

Bart spuugt nog steeds veel, dus DE tip heb ik nog niet gevonden. We zijn nu infacol aan het gebruiken tegen darmkrampjes, dat lijkt wat te werken. Heeft hij daar in ieder geval iets minder last van. En het spugen... daar weet ik de oplossing nog niet voor. Soms is het heel veel (gisteren 4x toe alles verschoond), vandaag valt het weer mee....

Het is hier thuis nog druk, de erker is af en deze willen we zo snel mogelijk gebruiken; dus het is schuren, verven, enz. Ook de tuin hebben we meteen aangepakt, dus elk vrij momentje waren we druk bezig. (en heel wat winkels afgereden om allerlei bonnen te besteden).
    Ook nog 2 vakanties geboekt, en dan nog de gebroken nachten... al met al dus druk!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Let op jezelf he Chikai, je loopt jezelf zo snel voorbij..

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Lief van je Juju, doe ik ook :)
    Vannacht heeft manlief voor het eerst 1,5 uur met Bart op z'n buik gelegen en mee bezig geweest, ik hoorde hem zelfs niet.... Was wel even erg fijn....
    Gisteren heeft Bart zijn eerste prikken gehad, wat was hij boos! En ook wel sneu hoor, ik zag hem voor het eerst huilen met tranen... Daarna heeft hij veel geslapen en als hij wakker was, was hij ook echt verdrietig en had hij pijn. Gelukkig gaat het vandaag alweer stukken beter.
    Hij groeit als kool, in 2 weken tijd 400 gram aangekomen! Hij weegt nu 4565 gram en is 55 cm.

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoi dames, hoe gaat het hier?
    Met mij gaat het, zoals jullie kunnen zien, erg goed! Vandaag een prachtig kindje-in-de-maak met kloppend hartje gezien. Helemaal blij!!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaaaaa fantastisch Jessie! Gefeliciteerd!!!

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    JEEEEE :D:D:D Jessie, van harte gefeliciteerd!!! Wat een fijn nieuws!!! Heerlijk, hoe voel je je???

Hier gaat het prima, al breken de nachten me aardig op :( Bart komt overdag en 's nachts om de drie uur.... ik geef nog volledig borstvoeding, maar ga nu wel rekken naar hopelijk 3,5 en dan daarna 4 uur ertussen hoor.... Hij is ondertussen al 12 weken zaterdag, dus dan moet dat toch kunnen....
    Maar hij groeit erg goed, lacht vrolijk, beweegt veel... Dus dat is allemaal prima. Hij blijft alleen veel spugen.... dus bergen was! :D

En met Thijs gaat het ook super, is nu al ruim 3 weken zindelijk!!! En hij slaapt ook al langere tijd in een groot 1 persoons bed... Dus ben erg trots op m'n beide mannetjes!!

16. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wauw Jessie, wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!!!

Chikai: Yfke is 4,5 maand en drinkt ook nog om de 3 uur. Heb geprobeerd te rekken, maar dat lukt echt nog niet helaas. Dus ik geef er maar aan toe.

Jelmer is inmiddels ook al ruim 2 weken dagzindelijk, wat heerlijk zeg!
    En voor Yfke zijn we overgestapt op wasbare luiers. Wat scheelt dat een hoop afval zeg! En uiteindelijk besparen we ook een hoop geld!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier inmiddels tussen de 3 en 5 uur overdag, en ook altijd een nachtvoeding, soms twee. Ik laat het maar los, druif is inmiddels ook om 6 uur wakker dus de dagen zijn langer en de nachten korter ;)

zindelijkheid gaat goed. nu 1,5 week onderweg ruim en nog wel af en toe ongelukje :)

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Thanks voor de felicitaties dames!

Wat stoer dat Thijs, Jelmer en druif overdag zindelijk zijn! En enthousiaste verhalen over wasbare luiers dus.. makes me think..

En kindjes die vaak drinken dus. Maar dan niet zo lang? Zit me al wel af te vragen hoe ik dat ga doen. Tim kon echt goed 2x 20 minuten aan de borst drinken. Hij zat wel vrij snel op voedingen om de 4 uur, maar dus wel hele lange voedingen.. en dat lijkt me met een dreumes dan toch niet zo handig..

Hier gaat het lichamelijk even wat minder. Er is namelijk iets verkeerd gegaan in mijn rug tijdens het maken van een koprol afgelopen zondag. En tja, de normale cocktail van pijnstillers, spierverslappers en ontstekingsremmers gaat hem nu natuurlijk niet worden. Gelukkig kon ik maandag wel meteen naar de fysio en gaat het nu wel een stuk beter. Moet ook, want zaterdag trouwt mijn zusje!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Feest dit weekend dus Jessie!
    In het begin wist ik niet hoe ik het allemaal ging bolwerken maar de eerste tropenweken vliegen dan toch ook zo weer om achteraf, en nu loopt het wel goed. Je komt er vanzelf uit, het klinkt heel stom maar je moet wel ook.
    Ben helemaal into de wasbare luiers momenteel. Ze zijn écht leuk :D

20. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Sorry, beetje late reactie, maar we zijn heerlijk een weekje op vakantie geweest!

jessie
    hoe was de bruiloft??
    Ik moet zeggen, de weken vliegen om.... ik moet alweer bijna gaan werken helaas... Bart drinkt idd niet lang, gemiddeld zo'n 8 minuten per kant. Ik ben er meestal 20 minuutjes mee bezig. Als ik beneden ben, blijft Thijs lekker spelen. Wel zorg ik van te voren dat de deuren dicht zitten (anders is hij zo buiten!), het potje er staat en dat Thijs iets te eten of te drinken heeft. Ben ik boven, dan kijkt Thijs meestal tv of een filmpje op de i-pad....
    Dus dat gaat eigenlijk altijd goed, en ik zag daar ook best tegenop. Maar THijs vindt Bart geweldig, hij kan geen kwaad doen zeg maar.... Alleen maar helpen, troosten, mee in bad doen, schone luier aan doen... Zelfs als Thijs ergens anders op bezoek is bij baby's, gaat hij ze een tut geven e.d.!

Juju ik ga morgen wasbare luiers bestellen.... beetje op jouw ervaringen af... en ook gewoon maar wat uitproberen. Voor THijs koop ik niets meer, die is helemaal zindelijk en draagt 's nachts nu een pyjamabroekje van het kruidvat.

Deel Deze Pagina