ha dames, heb eindelijk tijd om ff te reageren, wat een druktes met zo'n ukkie zeg.... mijn bevallingsverhaal; zaterdagochtend met man z'n neef mee naar m'n paard, op de fiets ernaast gereden, voelde al wat ongi krampen en dacht o jee gaat toch niet beginnen he.....m;n ma moest naar antwerpen hele dag dus kon eigenlijk niet... maaar krampen werden toch meer, af en toe ff uitblazen op de fiets... daarna snel naar huis, toen waren het echte weeen die om de 5 min kwamen, om 12.45 vk gebeld, kwam een uur later en om 13,45 dus al 4cm ontsluiting gelukkig! toen zei vk dat we gelijk door konden naar z'huis, wel ff naar pa gebeld dat ie de hond maar moest halen en dat ie m'n ma moest inlichten.... eenmaal in z'huis werden weeën heftiger, ff onder douche gezet, heerlijk was dat........ om 15.30 starten de persweeën, ook nog op baarkruk gezeten, tot 16.45 ging dit door, schoot niet op... toen over naar gyn,kreeg weeën opwekkers infuus.... maar omdat ik door paardrijden nogal hele goede bekkenbodemspieren heb...tot 17.15 nog door gegaan en toen fijne knip gekregen! maar na toen 2 goede persweeën was onze mooie dochter sofie emma geboren om 17.32 uur..... maar toen werd ik gehecht..........VRESELIJK PIJNLIJK ondanks de verdoving...ging echt door t plafond van de pijn... ben toen nachtje gebleven, vloeide nogal en was wat onzeker... dus na een nachtje z'huis mochten we gister naar huis. inmiddels ben ik iets minder beurs en voel me beter... sofie drinkt prima,voeding is goed op gang, nog wel erg pijnlijk helaas... ze is echt kindje van d'r ouders slaapt heerlijk...huilt bijna niet... zo nu ga ik ff beschuit eten, en straks alweer bezoek... iedereen veel succes en plezier, zal miss wel ff duren voor ik weer reageer, is nogal druk.... denk wel aan jullie allemaal!!!! x m iek en sofie ps foto's volgen later,maar miss eerder op m'n hyves, hou maar in de gaten
Wat leuk dat je alweer zo snel je verhaal komt doen Miekje! Eigenlijk een best vlotte bevalling dus, op je te goede bekkenbodemspier na.. wat vervelend dat het hechten zo pijnlijk was.. was de verdoving niet goed gezet? We zijn benieuwd hoor naar foto´s maar eerst lekker genieten van jullie gezinnetje!!
Mieke, heerlijk is douchen dan even he! Ik ben tijdens m'n bevalling nog in bad geweest, voelde echt even heel goed (al was het voor m'n gevoel maar 5 minuten, omdat ik daarna persweeën kreeg...) En het hechten pijnlijk? Hoe kwam dat? Ik ben eerst verdoofd met een spray (au au... lekker alcohol op die plek...) maar van de verdovingsprikken heb ik zelfs niets meer gevoeld. Tja, naderhand, de volgende ochtend besefte ik me dat de verdoving vast was uitgewerkt....
Hallo meiden Hier een update van mijn kant. Gisteren is mijn ongi doorgebroken. Wat ik wel heel vreemd vond is dat ik iets wits zag. Was wel slijmerig in ieder geval. Geen flauw idee wat het is geweest. Sorry voor de details. Ik ben in ieder geval door naar de volgende ronde
Ah nee.. ik dacht even.. een heel vroeg berichtje van Laika.. zou ze vandaag positief getest hebben.. maar niet dus. Shit! Dikke knuffel en veel succes met de moed bij elkaar rapen voor de volgende ronde!
@Laika, :S:S jammer zeg!!! @Miekje; wat fijn dat ze het zo goed doet ! Lekker genieten en doe lekker rustig aan!
Balen Laika Knuffel! En Miekje wat fijn dat alles goed gaat! Zelf weer goed herstellende van de bevalling? Hier vanavond naar het ziekenhuis voor een voorlichtingsavond.. spannend hoor
Hier weer een borstontsteking, maar nu aan de andere kant. Ineens 41 graden koorts en ontzettend veel pijn. Heb echt zitten gillen van de pijn met aanleggen. Ook ligt mijn moeder in het ziekenhuis, dus zit nu echt niet lekker in mijn vel.
Ai, Kwebbel.. dat is naar. Sterkte hoor meid! Ik ben met Thijs op school geweest, was erg leuk. Kinderen erg enthousiast, collega's ook... En mijn groep 3 was apetrots, dus al met al; erg leuk! Leuke cadeautjes gekregen... Ook nacontrole bij de verloskundige gehad; gezellig, maar ook fijn om nog even na te praten en alles af te sluiten. Baarmoeder was niet meer te voelen, hechtingen waren ook helemaal mooi genezen. Mag weer paardrijden, in bad... alles weer... Ze zei zelfs nog specifiek, mocht ik ergens last van hebben, ook met sex bijv. dat ik dan gewoon langs moest komen. Toch een fijn idee... liever daar met m'n billen bloot, als bij de huisartsen hier, mocht ik daar nog last van gaan krijgen....
@Chikai; super om te horen dat het allemaal zo lkkr geneest. Leuk om te horen dat je andere kids t zo leuk vinden ! @Kwebbel; zit even niet mee he meis ! Heel veel sterkte en beterschap gewenst *knuffel* @Jessie; 17 nov komt steeds dichterbij, spannend. Duim voor je hoor!! @Luannie; gaat t allemaal goed daar? Hoe doet je meisje t? @Laika; balen joh, weet even neit zo goed wat ik er anders op moet zeggen. @miekje; lekker aan het genieten van je kraamtijd ?! Wel ff foto spammen hier hoor! Heb al wat gezien op je hyves , wat een schatje!! @Juju, en, goed voorgelicht gister op de infoavond? @all; dinsdag controle gehad bij gyn. Wel andere dan mn eigen, maar deze vertelde me dat als ik vrijdag haal ik door hem ingeleid zou worden. Wel fijn dat ik dan al weet wie ik kan verwachten, ipv inene een andere arts voor me neus. Ook deze was zeer tevreden over de 2ling. Buikomtrekjes waren ruim 31cm, afmetingen van volgroeide baby's vertelde hij. Zo word de kans dat ze nog de couveuse in moeten steeds kleiner en dat ze lekker direct meemogen naar huis steeds groter!! Ben echt hartstikke trots op mn ukkies. Had alleen niet verwacht dat ik nu nog zou zitten typen over t inleiden... toch wel heel erg gehoopt op lkkr thuis zitten met mn 2 kleintjes...
MeisjeV: Ik had ook niet verwacht dat je vrijdag zou halen, maar het komt nu wel heel dichtbij he? Je had al ontsluiting toch? Beginnen ze dan morgen eerst met het breken van je vliezen? Ik vond het echt heerlijk toen ze mijn vliezen braken, ik kreeg gelijk weeën! Chikai: Fijn dat alles goed was en dat je weer lekker mag gaan paardrijden!! Hier is de koorts gelukkig een eind omlaag. De antibiotica slaat dus goed aan, de pijn aan mijn borst is ook al wat minder. Heb wel contact gezocht met een lactatiekundige, omdat het al de 2e keer in een paar weken tijd is dat ik een ontsteking heb. Wil het borstvoeden graag nog een tijd volhouden, maar als ik steeds ontstekingen krijg wordt dat lastig natuurlijk, dus hopelijk heeft zij nuttige tips om het in de toekomst te voorkomen. Ze belt me terug.
@Jessie; dank je wel. Iig hopen dat het nog gaat gebeuren, belde net de verloskamers en die zaten vol. Ze bellen me met een uurtje voor een iets concretere tijd, want ze konden me nu geen indicatie geven van hoelang t duurde voor er plek was. Jij iig een hele fijne verjaardag gewenst!! @Kwebbel; geen idee hoe het gaat gebeuren, eerst maar zien of het gaat lukken vandaag. Hoop t wel, want mn lichaam is helemaal op...
MeisjeV: Wat balen dat de verloskamers vol zitten, hopelijk komt er snel een vrij en gaat er vandaag toch nog wat gebeuren!! Kan me voorstellen dat je helemaal op bent, je hoort niet vaak dat een tweeling tot 38 weken blijft zitten en zeker niet als ze "volgroeid" zijn.
Wow, wat spannend!! MeisjeV, heel veel succes en ik hoop voor je dat je vandaag lekker je tweeling in je armen mag sluiten! Ik vind het heel knap hoor, een tweeling blijven dragen tot 38 weken!! Hopelijk mogen je ukkies snel mee naar huis. Ik ben erg benieuwd wat het zijn qua geslacht en hoe ze gaan heten!!! Kwebbel, wat vervelend van je borstontstekingen zeg. Sterkte hoor, hopelijk helpen de tips van de lactatiekundige! Juju, hoe was de voorlichtingsavond??
Ben zo benieuwd hoe het nu met meisjeV gaat, hopelijk was er snel plek en is ze al hard op weg!!!! Vanmorgen met Jelmer naar het cb geweest en hij weegt al 5760 gram en is 59,5 cm lang!!!! Hij is 1,5 kilo gegroeid in 3 weken, echt niet normaal haha.... Heb in ieder geval goede borstvoeding, dat is wel een goede motivatie om door te zetten.
Wauw Kwebbel en dat allemaal op jouw melk! Echt goed! De voorlichting was trouwens wel ok denk ik. Was gewoon veel te moe