De hoeveelheid foliumzuur die je nodig hebt voor je zwangerschap kun je er niet 'gewoon' bij eten. Foliumzuur is met name belangrijk in het begin van je zwangerschap bij het vormen van het zenuwstelsel ed en vermindert de kans op een open ruggetje. Gewoon slikken dus! Meer info.
Oke, als jullie me dan adviseren dan ga ik morgenochtend gelijk effe halen. Waarom niet denk ik dan. Ik kan het toch gewoon slikken tijdens me ongesteld zijn? Want dan begin ik morgen gelijk met slikken. Dank je wel!!
ja hoor kan geen kwaad. ik slik al sinds juni foliumzuur en inmiddels 2x ongesteld geworden maar ben gewoon blijven slikken.
Zelfs heel goed want dan heeft je lichaam tijd om het op te nemen! Ik heb nog even opgezocht wat je extra bij moet eten als je geen pillen slikt met foliumzuur om toch op de aangeraden hoeveelheid te komen: Een zwangere vrouw zou daarvoor bijvoorbeeld elke dag 50 bruine boterhammen, 5 kilo aardappelen of 600 gram broccoli moeten eten
Ik ben net te laat met foliumzuur begonnen. Mijn vriend wilde er dit jaar nog niet voor gaan, dus zodoende de pilletjes al gehaald maar nog niet aan't slikken. Midden in m'n cyclus wil hij er ineens toch voor gaan, maar zat aan de gewone vitaminen. Daar zat ook de nodige dosis in. Toen mijn vitaminen op waren, gelijk met foliumzuur verder gegaan.
er zijn ook veel vrouwen die niet eens weten dat ze zwanger zijn en die krijgen ook gezonde kinderen dus het zal vast wel goed komen hoor
nou nou waar blijft mn ongie? bijna een week overtijd dus maar ff mn banner aan gepast op 28 dagen i.p.v. 21.....
21 dagen maar? Dat is een korte cyclus! Ben ja al langer gestopt met de pil dat je hem zo precies weet? Ik zou ook gewoon foliumzuur slikken. Baad het niet dan schaad het niet maar als je kindje dadelijk wel iets heeft, dat vergeef je jezelf toch nooit als je er iets aan gedaan zou kunnen hebben? Ik slik zelf de zwanger worden pillen van de etos, zit ook extra foliumzuur in en nog veel meer
spannend!!! wij zijn ook 4 oktober gestopt met de pil. Alleen heb ik last van bijwerkingen oid.. geen idee eigenlijk wat het is.. succes!
@mennie heb je al een testje gedaan? @nijntje.. heb je al een test gedaan vanmorgen?? ben niet nieuwsgierig
Ik slik al 3 mnd foliumzuur dus lijkt me dat het geen kwaad kan. Sinds wij helemaal ontpild waren ben ik begonnen. Werd me aangeraden door zwangere vriendinnen. Ik heb de pilletjes gewoon bij de apotheek gehaald.
Ik ben gewoon gestopt met de pil en verder gegaan met Mama&Baby pillen oa met extra foliumzuur. En ik slik extra omega3 want vriendlief lust geen vis dus dat eten we niet 2x per week. Ik had gisteren wat bruinverlies met wat wit slijm. Niet veel hoor maar wel opvallend. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik voel en zie opeens vanalles, wat erg dit Ben zó benieuwd naar alle testjes!
Ik merk het dat je niet nieuwsgierig bent! Neen, heb nog geen test gedaan vanmorgen. Word normaal 's middags pas ongesteld, dan ga ik 's morgens ook geen test verspillen he. Als ik vandaag niet ongi word, dan morgenvroeg.
Zie trouwens een heel topic over bruinverlies. Excuus, ik ga daar even lezen en vergeet de vraag maar
Geen probleem! 't Is toch ook zo'n typisch vrouwenkwaaltje he Maar jij bent ook kort bij je NOD! Heb jij al kwaaltjes of het gevoel dat het raak is?
haai dames, veel gebeurd de afgelopen tijd, nog geen zwangeren gespot? moet zelf ook nog testen ik wacht gewoon tot morgen en dan ga ik maandag testen, ben echt benieuwd, ook nog niet ongesteld geworden ik begin een beetje hoop te hebben